Permalänk
Medlem

Terror på Lingor!

Är verkligen bambi på detta med DayZ men det verkar ju kul. Jag har spelat sedan jul och har ännu inte dödat någon spelare annat än vid ett misstag. Jag skulle ge en kille en blodtransfusion med vet inte hur jag ska göra. Jag hade ett blodpaket på mig men råkade vänsterklicka och skjuta honom i stället för att ge blod. Hur gör man?

Den senaste gubben på Cherno är helt obeväpnad och har faktiskt klarat sig i över 10 timmar och har kutat runt på större delen av kartan. Jag har hittat både kraschade helikoptrar och fordon men låtit dessa vara då jag inte ville gå i obeväpnad närkamp med zombies!

Nu då till rubriken. Jag installerade Lingor och började spela. Såg att jag hade väldigt många prylar i startpaketet, en massa mat o dryck, en Makorov o magasin, karta o kompass och dessutom en nattkikare. Man förvånas, bugar o tackar. Så började jag kuta runt och sprang in i en massa hus för att hitta ett primärvapen, som det verkade mycket svårt att hitta. Jag märkte på kartan att det var en blå markör vid min position och dessutom några orange prickar där det stod "Man" när man förde markören över. Var det andra spelar?

Så började terrorn! Jag var uppe på ett hustak när jag såg en helikopter komma. Först kollade jag bara men när den kom närmare gick jag in i huset för att gömma mig. Helikoptern sänkte sig och så började de skjuta - massor! Jag blev litet skadad och blödde men det ordnade sig med bandage. Det började också komma upp en massa zombies men de klarade jag också av med Makaroven. Helikoptern var mycket lågt, alldeles utanför huset och de sköt för fullt. Det var verkligen hemskt!

Nåväl, efter ett bra tag trodde de väl att jag var död och helikoptern avlägsnade sig. Jag väntade en bra stund innan jag smög ut och sprang ut i terrängen långt från bebyggelsen. Så upptäckte jag den där stora satellitgrejen på en bergstopp och gav mig iväg för att titta närmare på den. I närheten fanns det också en stor skrotgård med massor av skrotbilar o annat.

Jag låg och tryckte i en buske och kollade då det kom en ny helikopter, en större sak. Så hoppade en kille med fallskärm och helikoptern sänkte sig alldeles ovanför mig. Efter en stund så kom den hoppande killen fram och satte en massa kulor i mig! Verkligen en skräckfull upplevelse!

Nu till mina frågor:
Hur 17 visste de var jag var?
Var det hackare?

Slutsats: Visst är det kul med en massa startprylar men ser de var jag är och bara tänker skrämma skiten ur mig är det inte så kul! Jag tänker då aldrig gå in på den servern igen. Den hette:

DayZLingor - (1.2/101480)[REGULAR][GMT0] Private Hive - [SCT] Eng-Ita-150 vehicles 10 Heli, Custom Gear.
IP: 146.20.210:3204

Passa er för den, eller prova om ni vill bli jagade och få en skräckupplevelse!

Permalänk
Medlem

Har lirat Dayz en hel del nu och särskilt mycket på Lingor mappen. Jag börjar alltid kolla var jag spawar (http://dayzdb.com/map/lingor) och kollar var där ligger saker. Och rör mig sedan mot närmsta ställe med fet loot. Sen på Lingor ska du inte röra dig mycket i Calamar då det är biggest Death zone imo. Andra saker som gör att man överlever är att sneka runt städer och undvika main roads

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Menyerna får du upp genom att scrolla med mushjulet och därefter kan du välja att t.ex. ge blodtransfusion.

Då det står "man" på kartan brukar det vara infected, dvs zombies.

Troligtvis inte hackare utan de såg dig när du gick runt ifrån luften och antingen tycker om att göra livet surt för andra eller tyckte du inkräktade på vad de ansåg vara deras område. Att bli dödad är mer eller mindre standard tycker jag och enklaste är att hålla sig från de större städerna och där military loot finns, man lär sig ganska snart var det brukar hålla till andra spelare.

Permalänk
Medlem

Hmm... i båda fallen var jag helt gömd och de i helikoptrarna kunde omöjligen ha sett mig i förväg. Trots det visste de tydligen exakt var jag befann mig.
Vad krävs det för vapen för att skjuta ned en helikopter? Jag skulle verkligen vilja göra detta!

Permalänk
Medlem

Man har bra sikt från en helikopter, men jag var inte med så kan inte uttala mig om det.
Enklast är det med en .50-cal sniper som t.ex. AS50 som är väldigt svår att få tag på. Men om man ser hur en helikopter auto-hovrar i närheten av en själv så kan man skjuta mot vitala delar, dvs rotor så går det sönder.

Permalänk
Skrivet av Zmile:

Hmm... i båda fallen var jag helt gömd och de i helikoptrarna kunde omöjligen ha sett mig i förväg. Trots det visste de tydligen exakt var jag befann mig.
Vad krävs det för vapen för att skjuta ned en helikopter? Jag skulle verkligen vilja göra detta!

Säkert hackare, det har hänt mig flera gånger på Lingor (har hänt lpå Cernargus ett fler tal gånger og). En kväll på Lingor så dog jag bara 30 s efter att jag logade på (hade massa bra gears), såg dock aldrig de som dödade mig första gången (WC), respawnade och sprang till några hus hittade en revolver, dröjde inte många sekunder innan jag hör en bil (såg den dock aldrig) men tre baditer dök upp varpå det blev skottlosing, respawnade sparang till ett hotel (lång från tidigare plats), han upp ett par våningar och hör en bil som stannar utanför och sedan kom tre snubbar...de spelade också en liten barns sång när de sprang upp i trapphused "...comming to get you...", efter att jag dött en fjärde gång gav jag upp...

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk
Medlem

Jepp, jag har nu förstått att vissa admins har kartor med markörer som visar varenda spelare och vilka gears de har osv...
Det vore verkligen vara bra att veta vilka dessa servrar är. Jag tänker då inte spela på sådana!