inte giltigt win32-program

Permalänk

inte giltigt win32-program

Hej! jag har precis installerat Windows XP professional på en ny HDD på min stationära dator.
Men när jag ska installera drivrutinerna till grafikkortet så när jag startar skivan så kommer detta upp:

( E: ) är inte ett giltigt win32-program

Hur fixar jag detta?

jag vet att det inte är fel på skivan för får samma error om jag sätter i en annan skiva.

Väldigt tacksam för svar!

Visa signatur

SIGNATUR

Permalänk

Ladda ner 32-bits versionen av drivrutinen;) du har förmodligen skaffat dig 64-bits versionen.

Funkar det ändå inte så försök att installera från skivan och sedan använda programmets updater

Permalänk
Rekordmedlem

Låter som att din dvd inte fungerar, eller att du kanske måste ha drivrutiner till diskkontrollern först, kör färdigt alla win uppdate och ladda hem senaste grafikdrivern från nätet istället och kolla så att alla drivrutiner verkligen är installerade.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

tack för svaren

Skrivet av mrqaffe:

Låter som att din dvd inte fungerar, eller att du kanske måste ha drivrutiner till diskkontrollern först, kör färdigt alla win uppdate och ladda hem senaste grafikdrivern från nätet istället och kolla så att alla drivrutiner verkligen är installerade.

ska testa att göra som du säger. det låter som att det kommer att funka

Ett problem är att jag kan inte ansluta till något internet om jag inte installerar drivrutiner från en skiva som jag har. Så jag kan inte uppdatera windows

Inlägg sammanfogade, använd funktionerna Redigera eller Citera Flera
Visa signatur

SIGNATUR

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av steenarna123:

Ett problem är att jag kan inte ansluta till något internet om jag inte installerar drivrutiner från en skiva som jag har. Så jag kan inte uppdatera windows

Kan du inte försöka få över drivrutinerna på ett usb minne då, eller försöka konfigurera om datorn så du kommer åt dvdn, kanske ställa om nått i bios eller flytta kabeln, dvder ska inte köras i ahci eller raid mode utan som ide.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av steenarna123:

tack för svaren

ska testa att göra som du säger. det låter som att det kommer att funka

http://www.computerhope.com/issues/ch000726.htm

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Kan du inte försöka få över drivrutinerna på ett usb minne då, eller försöka konfigurera om datorn så du kommer åt dvdn, kanske ställa om nått i bios eller flytta kabeln, dvder ska inte köras i ahci eller raid mode utan som ide.

Tack för att du hjälper mig!

Okej, jag ska testa om jag kan ställa om nått i bios. annars får jag ladda ner drivrutinerna och lägga dom på usb minne

Visa signatur

SIGNATUR

Permalänk
Medlem

Råkar händelsevis inte vara så att du installerat XP64? Det är egentligen inte XP, utan Server 2003 i 64-bitars version anpassad för desktop.
Den kan inte köra 16 bitars program, och många installationsprogram till XP var skrivna i 16 bitars kod. Drivrutiner för XP är inte kompatibla, de måste uttryckligen vara avsedda för XP64 eller 64-bitars Server 2003.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad, inlägg sammanfogade.*
Använd funktionerna Redigera eller Citera Flera.

Citat:

§ 4
Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.