Hackande ljud i Chrome.

Permalänk
Medlem

Hackande ljud i Chrome.

Mitt ljud hackar som sagt enbart i Chrome. T EX på http://www.filipochfredrik.com/ hackar ljudet. När jag sparar filen till datorn fungerar det dock utmärkt. Ska också nämnas att ljudet INTE hackar i Youtube och liknande. Har uppdaterat Flash, och Java. Hackar fortfarande.

Update: Installerade nyligen om Windows, Eller ja snarare uppgraderade till Win8. I alla fall problemet försvann, men bara för en stund. Väldigt irriterande. Har många bookmarks, historik osv rör jag aldrig, några extensions. Kan det helt enkelt vara att Chrome drar för mycket ram?. Fast Youtube flyter ju på. De är väl iofs Flash, och Ljud spelaren (i detta fall) Java? Kräver Java i så fall mer ram? Makes no sense to me.

Ljudklipp på hur det låter: http://snd.sc/Yn8RYv

Permalänk
Medlem

Du vet väl att det finns en "Redigera"-knapp på dina inlägg? Använd dem för att förhindra låsning på grund av bumpning.

Hur som helst. Har du testat att avinstallera Chrome, köra en CCleaner-runda för att få bort det mesta skit som du ej behöver ha kvar och sen installera webbläsaren igen? Eller rent av bara köra en CCleaner-runda utan att avinstallera Chrome först?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Du vet väl att det finns en "Redigera"-knapp på dina inlägg? Använd dem för att förhindra låsning på grund av bumpning.

Hur som helst. Har du testat att avinstallera Chrome, köra en CCleaner-runda för att få bort det mesta skit som du ej behöver ha kvar och sen installera webbläsaren igen? Eller rent av bara köra en CCleaner-runda utan att avinstallera Chrome först?

Jo, men jag formaterade precis datorn, när jag uppgradera till Win8. Så ominstallerade ju Chrome då. Det var då det funkade några timmar. Innan problemet återuppstod.

Permalänk
Inaktiv

Ett av de bästa alternativen är ju såklart att ge upp chrome helt och hållet och köra en annan, säkrare webbläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Ett av de bästa alternativen är ju såklart att ge upp chrome helt och hållet och köra en annan, säkrare webbläsare.

Några förslag? Imo Chrome > Firefox > IE.
Finns ju dock fler alternativ. Inte så insatt på dom dock.

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem tidigare när jag surfade på YouTube med Firefox. Löste det genom att avinstallera och installera om drivrutinerna till grafikkortet.

Kan vara värt att prova.

// Peter

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djärven:

Hade liknande problem tidigare när jag surfade på YouTube med Firefox. Löste det genom att avinstallera och installera om drivrutinerna till grafikkortet.

Kan vara värt att prova.

// Peter

Hmm, kanske kan vara någe med senaste drivisarna till mitt kort da. Hur funkar de egentligen? I en video baserad media spelare som Youtube kan jag förstå. Men kan de vara så i detta fall? Får kolla.

EDIT: Testade om det funkade i IE10, och det gjorde de. Så kan nog utesluta de tyvär.

Permalänk
Medlem

Plugins.

Prövat disable Flash plugins i Chrome? Funkade för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarre25:

Prövat disable Flash plugins i Chrome? Funkade för mig.

Jo, funka inte :(. Om det är "sub" Flash Player disable du menar. Hittade någe på Google om de. Funkade som sagt inte för mig dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Ett av de bästa alternativen är ju såklart att ge upp chrome helt och hållet och köra en annan, säkrare webbläsare.

Då kanske du kan vara snäll mot TS och berätta om en webbläsare som är "säkrare" än Chrome?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Adobe skeppade en ny version av flash.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av papadus:

Några förslag? Imo Chrome > Firefox > IE.
Finns ju dock fler alternativ. Inte så insatt på dom dock.

Skrivet av nivv:

Då kanske du kan vara snäll mot TS och berätta om en webbläsare som är "säkrare" än Chrome?

Ursäkta men jag bevakar inte forumet varje dag. Jag har annat att göra.

IE är väl det säkraste att köra idag, visst, tråkig browser, men rätt solid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Adobe skeppade en ny version av flash.

Tankat. Hjälpte inte