Prestandaproblem i Black Ops 2

Permalänk
Avstängd

Prestandaproblem i Black Ops 2

Jag vet inte vad det är, men det har fan laggat, både ettan, och nu tvåan, ettan var bättre, då jag bara spelade på i princip -50 ping. Men Black Ops 2 laggar för mig, väldigt jobbigt också, 1-2 meter långa lagg, en gubbe jag skjuter, dör 2 meter framför där jag sköt honom, osv.
Har en egen lösning, då jag inte tror inställningarna gör någon skillnad, har låst på 125 fps, men om jag öppnar till Unlimited, så uppkommer lagget ändå, ibland. Det konstiga är att det bara laggar ibland, vissa dagar, vissa tidpunkter, helt random också, natten till igår satt jag och spela fram till 8 på morgonen, inget lagg, nu i dag, inget lagg till att börja med, sen nu på kvällen, har jag inte hittat 1 st endaste lobby/server som inte laggar.
Jag har 24 Mbit/s "BBB" men det är Adsl, ska det göra så himla stor skillnad? Jag är väldigt petig och ser väldigt mycket detaljer. Bara undrar, har ingen möjlighet att få fiber här, men hur är det på en motsvarande lina eller bättre att spela Black Ops 2?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Slå av V-sync om du har det påslaget. Var det som gav mig massa lagg/hack problem.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rocklets:

Slå av V-sync om du har det påslaget. Var det som gav mig massa lagg/hack problem.

jo, jag har provat det som sagt, men det är ändå laggigt, dock blir det lite bättre, ska också uppgradera datorn snart lite, men det känns ändå som uppkopplingen spökar

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

har du tryckt på "S" i connect menyn, för att välja vilken MS servrarna i sökresultaten måste ha? Var del två mitt problem.

Du connection type "Best", givetvis.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

men hur är det på en motsvarande lina eller bättre att spela Black Ops 2?

Jag har spelat bo2 på 8/1, 10/10 och 100/100 utan något lagg alls. Är det bara i bo2 du får lagg eller har du det i andra spel också?

Låter lite suspekt att det ibland ska vara utan lagg och ibland lagga. Låter lite som ett uppkopplingsproblem eller något med ditt nätverk.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Låter lite suspekt att det ibland ska vara utan lagg och ibland lagga. Låter lite som ett uppkopplingsproblem eller något med ditt nätverk.

Kan bero på att han inte förvalt Connection type <50ms

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nauie:

Jag har spelat bo2 på 8/1, 10/10 och 100/100 utan något lagg alls. Är det bara i bo2 du får lagg eller har du det i andra spel också?

Låter lite suspekt att det ibland ska vara utan lagg och ibland lagga. Låter lite som ett uppkopplingsproblem eller något med ditt nätverk.

Jo, men frågan var lite, är det skillnad på att spela på adsl och riktig lina? Jag spelar bara black ops/call of duty, har inte hunnit med att fastna i nått annat!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rocklets:

Kan bero på att han inte förvalt Connection type <50ms

Tror jag har mixrat med det förut, utan att känna någon riktig skillnad. Ibland är det var annan match, alltså, jag hoppar in i en ny match, spelar bra, nästa match, så laggar alla, det är dock inte spelet som laggar, utan mer spelarna, motståndarna, kanske medspelarna också, men dom tittar jag ju inte så mycket på.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Entusiast

Märkte detta igår när jag tänkte dra en snabb MW3-match och fy satan vad det laggade. (Inte FPS-mässigt)
Kunde nästan tro att servern var hackad för det lagget var extremt, jag hoppade fram 10m i taget ungefär...

Men av någon anledning så tycker jag att alla PC-versioner av CoD har "laggat" lite och av någon anledning så är det helt annorlunda på Xbox 360 tycker jag (Med samma uppkoppling).

Fastän jag är en trogen PC-spelare så väljer jag helt klart en konsollversion av CoD framför en PC-version pga just det.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uzanar:

Märkte detta igår när jag tänkte dra en snabb MW3-match och fy satan vad det laggade. (Inte FPS-mässigt)
Kunde nästan tro att servern var hackad för det lagget var extremt, jag hoppade fram 10m i taget ungefär...

Men av någon anledning så tycker jag att alla PC-versioner av CoD har "laggat" lite och av någon anledning så är det helt annorlunda på Xbox 360 tycker jag (Med samma uppkoppling).

Fastän jag är en trogen PC-spelare så väljer jag helt klart en konsollversion av CoD framför en PC-version pga just det.

Consollerna är ju låsta på 60 fps, om du ställer in det på datorn, så brukar det se ut som 0% lagg typ, på högsta grafik, iaf för mig, men ändå kan en gubbe stå på ett ställe när jag skjuter på han, men stå 2 m bort när han dödat mig, alltså skjuter jag på en skugga?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Moderator
Moderator

*Rubrik justerad.*

Har du något annat igång som använder bandbredd? Någon form av uppladdning, spotify exempelvis?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daemon:

*Rubrik justerad.*

Har du något annat igång som använder bandbredd? Någon form av uppladdning, spotify exempelvis?

nope

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Jag vet inte vad det är, men det har fan laggat, både ettan, och nu tvåan, ettan var bättre, då jag bara spelade på i princip -50 ping. Men Black Ops 2 laggar för mig, väldigt jobbigt också, 1-2 meter långa lagg, en gubbe jag skjuter, dör 2 meter framför där jag sköt honom, osv.
Har en egen lösning, då jag inte tror inställningarna gör någon skillnad, har låst på 125 fps, men om jag öppnar till Unlimited, så uppkommer lagget ändå, ibland. Det konstiga är att det bara laggar ibland, vissa dagar, vissa tidpunkter, helt random också, natten till igår satt jag och spela fram till 8 på morgonen, inget lagg, nu i dag, inget lagg till att börja med, sen nu på kvällen, har jag inte hittat 1 st endaste lobby/server som inte laggar.
Jag har 24 Mbit/s "BBB" men det är Adsl, ska det göra så himla stor skillnad? Jag är väldigt petig och ser väldigt mycket detaljer. Bara undrar, har ingen möjlighet att få fiber här, men hur är det på en motsvarande lina eller bättre att spela Black Ops 2?

Hejsan. Hade samma bekymmer som dig. Om du har en cpu med HT så prova att slå av det. Kan inte ge någon bra förklaring varför det funkar med HT avstängt för mig men lagget försvan då för mg. Någon annan kanske kan ge en förklaring

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Är lite seg just nu, vad är HT?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

HyperThreading tror jag han syftar på...
Dock så har din cpu ej HT

Tycker det är konstigt att det "laggar", gör det aldrig för mig,
dock händer det att en motståndare kan få någon lagg eller även en i egna laget.
Det beror nog på att dom har för dålig connection.
Men det finns ju massvis med olika möjliga anledningar

Permalänk
Medlem

Ladda ner MSI Afterburner och AIDA64 så kan du spela och se GPU load, CPU load, RAM, VRAM osv för att se att det inte är något där som strular

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

HyperThreading tror jag han syftar på...
Dock så har din cpu ej HT

Tycker det är konstigt att det "laggar", gör det aldrig för mig,
dock händer det att en motståndare kan få någon lagg eller även en i egna laget.
Det beror nog på att dom har för dålig connection.
Men det finns ju massvis med olika möjliga anledningar

Nä, men det är ungefär samma för mig, spelet laggar inte, men motståndarna. Nu tex, det gick hel kalasfint fram tills 23 kanske, sen plötsligt kunde jag inte hitta en enda lobby där gubbarna stog stilla, eller inte laggade då. Provade en ny teknik, skjuta framför dom, ungefär 0,5-1 meter framför, så dör dom! (men det blir ju grymt jobbigt i längden)

Det största problemet med detta är för mig att i tidigare spel kunde det finnas lagg, men då kunde man byta server till en som inte laggade, så var problemet löst. Mitt lagg kommer ibland, och när det kommer spelar det ingen som helst roll hur många servrar jag byter, det blir bara värre, det enda som funkar är att lägga ner, och spela senare, därför tror jag ju att något överhettas, inte att det har med connectionen. Fick en idé, tror du modem/routrar kan överhettas?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Nä, men det är ungefär samma för mig, spelet laggar inte, men motståndarna. Nu tex, det gick hel kalasfint fram tills 23 kanske, sen plötsligt kunde jag inte hitta en enda lobby där gubbarna stog stilla, eller inte laggade då. Provade en ny teknik, skjuta framför dom, ungefär 0,5-1 meter framför, så dör dom! (men det blir ju grymt jobbigt i längden)

Det största problemet med detta är för mig att i tidigare spel kunde det finnas lagg, men då kunde man byta server till en som inte laggade, så var problemet löst. Mitt lagg kommer ibland, och när det kommer spelar det ingen som helst roll hur många servrar jag byter, det blir bara värre, det enda som funkar är att lägga ner, och spela senare, därför tror jag ju att något överhettas, inte att det har med connectionen. Fick en idé, tror du modem/routrar kan överhettas?

Kan kan dom ju alltid. Våran gamla router var i ett trångt dammigt hörn eller vad det var
och den blev kokhet, märkte inte av något lagg pga det dock.
Kan ju inte riktigt mäta tempen på insidan så man vet ju aldrig och sen vet man ju inte
hur mycket dom klarar osv. Men jag tror det är väldigt ovanligt i så fall.
Kollar du på dom andra spelarnas connection? Hur bra brukar dom vara?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Kan kan dom ju alltid. Våran gamla router var i ett trångt dammigt hörn eller vad det var
och den blev kokhet, märkte inte av något lagg pga det dock.
Kan ju inte riktigt mäta tempen på insidan så man vet ju aldrig och sen vet man ju inte
hur mycket dom klarar osv. Men jag tror det är väldigt ovanligt i så fall.
Kollar du på dom andra spelarnas connection? Hur bra brukar dom vara?

min router står i en dammig, trång, garderob, jo alltså det är inte connectionen, jag är inte helt bakom flötet hehe, jag har connection lagg ibland också, kan vara tex en person som laggar as mycket, men ingen annan, då har den mycket högre ping än mig och dom andra, men det jag pratar om är nått annat, det händer just nu på mitt spel, jag har ställt in att jag inte vill ha servers över 50 ping, hamnar på typ 59 ändå vilket är skumt, men alla andra ligger på ungefär samma, ändå ligger dom en meter framför, samma skit, jag skjuter en meter framför dom, och dom dör, jag skjuter på dom, inget händer och dom dödar mig och teleporteras efter min död en meter frammåt, börjar bli så less, det är ju kul att spela när allt flyter på, men det är sällan det går rent en längre tid

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+