Permalänk
Medlem

Uppgradera

Tja har en acer aspire m5200 och skulle vilja uppgradera supn och gpun men vet inte riktigt vad jag ska ha har en amd radeon 3600hd och sup som går upp i 240wat . Skulle vilja kuna spella wow och lol i 60 fps på high grafe vilket jag inte kan. Tips tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

CPUn Vetten fan om den ens går att uppgradera, då lär du byta moderkort oxå, men att bara byta GPUn skulle ju kunna ge dig ett lyft, dock kan du inte ta något jätte kraftigt innan din CPU börjar att flaska det för mkt!

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av willegb5:

Tja har en acer aspire m5200 och skulle vilja uppgradera supn och gpun men vet inte riktigt vad jag ska ha har en amd radeon 3600hd och sup som går upp i 240wat . Skulle vilja kuna spella wow och lol i 60 fps på high grafe vilket jag inte kan. Tips tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av InZ-Audio:

CPUn Vetten fan om den ens går att uppgradera, då lär du byta moderkort oxå, men att bara byta GPUn skulle ju kunna ge dig ett lyft, dock kan du inte ta något jätte kraftigt innan din CPU börjar att flaska det för mkt!

Som InZ-Audio säger kommer du få byta moderkort samt RAM om du ska uppgradera CPU, Vilket WOW lär kräva för att du ska få högre FPS.

Permalänk
Medlem

Inte cpun den ār vāll āndå skaplig har jag sett på någon sid typ canyouruit dār man kan kolla om man klarar spel och då är det bara graffe kortet som suger:s

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och skulle uppskata en rekomendation på grafik kort åckså kan inte så mycket om sådant:/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

för info så hade jag en m5100 och skulle uppgradera med nytt moderkort, cpu, gpu och minnen. men när jag skulle montera de nya delarna så fick inte moderkortet plats i chassit, så jag fick köpa nytt chassi också, fick även köpa nytt nätagg.
summan av kardemumman var att det ända jag kunde behålla vara dvd:n och hårddisken

som sagt för info.
ditt chassi kanske är större

om du vill se vad jag uppgraderade med så ser du det i signaturen.
moderkort, cpu och minnen gick på ungefär 4000kr

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Medlem

Även om du skaffar ny grafikkort så finns det stor risk att din CPU kommer flaskhalsa grafikkortet. Lika bra att skaffa ny dator.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

ett billigt begagnatkort som jag är ganska säker på att det klarar high på wow är ett gtx 460oc. det får du för 500-800 begagnat. men tänk på att mmo spel är rellativt cpu krävande. så jag skulle ha uppgraderat den också.
ps risken finns att du måste uppgradera nät agg om du slänger in ett gtx460

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\