Ta bort ikon för inmatningsspråk i Windows 8, bild finns!

Permalänk
Medlem

Ta bort ikon för inmatningsspråk i Windows 8, bild finns!

Hej

Kör Windows 8 och helt plötsligt så finns det en ikon som det står SWE på nere i aktivitetsfältet som inte går att få bort, någon som vet hur man gör?
Har försökt med allt och sökt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Vila i frid

Tag bort ditt andra språk (t.ex. engelska) så försvinner språk-ikonen.

Permalänk
Medlem

Som sagt det går att ta bort språk nr 2 eller tangentbords-layout nr 2.

Problemet är att vissa program drar upp skiten iaf, alla Valve spel + XBMC av de som jag använder, måste starta om datorn för att få bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Tag bort ditt andra språk (t.ex. engelska) så försvinner språk-ikonen.

Skrivet av LeVvE:

Som sagt det går att ta bort språk nr 2 eller tangentbords-layout nr 2.

Problemet är att vissa program drar upp skiten iaf, alla Valve spel + XBMC av de som jag använder, måste starta om datorn för att få bort.

Jag har bara ett inmatningsspråk installerat :/

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallor:

Jag har bara ett inmatningsspråk installerat :/

Som jag skrev senare då, du måste startat något program som drar upp språkväljaren iaf.

Permalänk
Medlem

Borde väl vara likadant i Windows 8 som i Windows 7/XP?

Högerklicka på "SWE" -> Settings -> Language bar -> Show the language bar on the desktop <- checka ur detta.

Permalänk
Medlem

Nu äntligen hittade jag det, egenskaper för aktivitetsfält --> aktivera och inaktivera systemikoner --> indataindikator = av

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallor:

Nu äntligen hittade jag det, egenskaper för aktivitetsfält --> aktivera och inaktivera systemikoner --> indataindikator = av

Tack från mig oxå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallor:

Nu äntligen hittade jag det, egenskaper för aktivitetsfält --> aktivera och inaktivera systemikoner --> indataindikator = av

Funkar inte på alla program, vissa program (XBMC t.ex) sätter den på "On" igen när du startar programmet.