Sega satsar på bärbara datorer under eget varumärke

Permalänk
Medlem

Nörden i mig vill ha en sådan. Hade vart nice om de hade en eller två av de gamla konsolerna inbygda. Dreamcast och mastersystem. t.ex.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Entusiast

Medioker hårdvara med designat skal...
Låter som om Sega bara grävt upp några standard-datorer a'la no-name och smackar på egen logotyp samt designat lock.

Skulle dock vara intressant om respektive dator hade anslutningsmöjligheter till respektive konsols handkontroller, och att matchande handkontroller medföljde.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Vad är poängen med att återanvända gamla varumärken på nya datorer som ändå inte är unika på något sätt?
Commodore har ju använts och nu Sega. Ska man anta att Atari, Amiga och 3DO ska komma också då med retroskal med modernt innehåll från Intel och Microsoft? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Medioker hårdvara med designat skal...
Låter som om Sega bara grävt upp några standard-datorer a'la no-name och smackar på egen logotyp samt designat lock.

Verkligen.. Ush!

Visa signatur

Stationär: Obsidian 550D WaterCooled - Dual Radiator Mod
Intel Core i5 2500k @ 4,5GHz [EK Supreme HF] | ASUS P8P67 | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz CL 8 | Crossfire Gigabyte Radeon HD6950 2GB @ 1536 shaders [EKWB FC6970] | Caviar WD Black 640GB | Caviar WD Green 1TB | Corsair HX 850W | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

JAG VILL HA! den blå

Permalänk

Det enda kunde gjort som möjligtvis hade lockat i detta läget hade varit en boundle med usb-versioner av de gamla handkontrollerna samt emulatorer med rom till de gamla klassiska spelen som hade medföljt.

Permalänk

För dyra.... i alla fall instegsmodellen.

Permalänk
Medlem

Om jag vore dom skulle jag inte skylta med "16-bit" någonstans på datorn överhuvudtaget...

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur mycket skoj jag hade på mitt 16-bit är det svårt att hålla sig borta från hdd:n

Sonic 1,2,3, Lejonkungen, Djungelboken, Quack pack, delfinspel (Flipper kanske -Omöjligt hur soml )

Nje man får nog bidra lite till dem

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Hade varit kul om SEGA hade döpt modellerna till Sonic, Knuckles, Tails och Eggman.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Finnne:

Tror jag avstår.

Förmodligen väldigt sega datorer

ha

Permalänk

Nu kan dom börja skryta med sitt "blast processing" igen då^^

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Kul retro grej. Jag gillar både oldschool Nintendo och Sega.
Men 3kg dator med 2 timmar batteritid låter inte så lockande.
Har en bärbar från tiden innan Netbooks och den första MacBook Air, ändå väger den ca 1,9kg med 14" skärm och DVD. Batteritiden låg väl på ca 6 timmar när den var ny.
Skulle jag köpa en ny bärbar så vill jag att den ska vara lika bra som min 'stenålders' dator.
Instegsmodellen var lite smidigare, men ändå halv kilot tyngre och ändå sämre ursprunglig batteritid än min gamla...
Kanske om den hade haft inbyggd cartridge slot eller något annat kul.
Det var snygga lock, men inte så snygga att man hellre köper dessa än en bättre dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

High spec o premium samma spec? Annars hade det väl varit på tiden att dom börjar med att satsa på lite mer högupplösta paneler. Det är 2013 nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Så det dom kommer erbjuda är intel graffakort eller intel graffakort med pissoptimus i en version där man inte kan stänga av intel kortet och därmed måste förlita sig på bumblebee i linux (inte ideal kan man lugnt säga) eller den hittils urusla optimus drivaren för win8 som endast funkar helt som den ska på windows 7.

Klart det kanske kommer funka i framtiden men jag köper aldrig mera en till optimus laptop. För ett par hundra hade jag fått en datorm ed samma cpu, ram osv fast med ett riktigt nvidia graffakort.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk

Men what?
GT650M på premium?

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Perfekt till SEGA Samlingen ! xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"