Begränsad tillgång på skärmpaneler kan påverka ultratunna datorer

Permalänk
Melding Plague

Begränsad tillgång på skärmpaneler kan påverka ultratunna datorer

I en enad kraftsamling försöker datorindustrin få fart på försäljningen av bärbara datorer med finpolerade designer och pekskärmar, men svårigheter med att transportera tunna skärmar i stora volymer sätter käppar i hjulen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

tur att man knep en ux31a i tid

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

Den första länken fungerar inte för mig.

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk

Det är väll inte svårt att greja en säker transport? det är bara att annlita calle och ett bar spännebongar så är det klart

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hammarlund:

Den första länken fungerar inte för mig.

Jag har åtgärdat felet, men tänk på att använda rättelselänken i fortsättningen. Då kan vi fokusera på att i kommentarerna diskutera vad nyheten handlar om.

Permalänk
Datavetare

Enligt Richard Shim på analytikerfirman Displaysearch är efterfrågan på datorer med Windows 8 och pekskärm fortfarande är osäker.

Hur kan det vara osäkert? Pekskärm på "vanlig" laptop är korkat/onödigt av flera skäl, så det är inget man behöver bekymra sig över

  • Oavsett hur mycket man tvättar sig så ger fingrar flottiga avtryck, det är en bieffekt av hur människor skydd av huden fungerar

  • Än så länge har jag inte sett någon touch-enhet som har matt skäm, vilket jag personligen tycker diskvalificerar den för rätt många användarscenarion. Ultrabooks är så pass dyra att jag förväntar mig en matt skärm

  • Nu börjar det komma rapporter om skador orsakade av att folk använder touch-enheter och då är ändå en platta en klart mindre ergonomisk katastrof jämför med att sitta och peka på en laptop-skärm som sitter ihop med ett tangentbord. Tangentbord har vi snart använt i 100 år (sedan skrivmaskinen gjorde sitt intåg) utan att det tagit död på mänskligheten. Man bör minimera sitt användande av mus då det dels gör att man jobbar långsammare men det kan också orsaka musarm.

Touch-skärmar bör hålla sig till pekplattor, på laptops vill vi se högupplösta matta skärmar med bra ljusstyrka och korrekta färger. Och i alla fall jag är beredd att betala rätt mycket för en laptop med en sådan skärm.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Jag tycker att min nuvarande laptop är lagom för mig även om den inte är en ultrabook.

Permalänk
Medlem

Vänta nu, så nu tänker de försöka sälja på oss skärmar som knappt klarar transporten till fabrikerna, tycker hysterin över att få till en så tunn dator som möjligt gått lite väl långt då. Ser en framtid där bärbara datorer kommer drabbas av samma problem de stora smartphonen gör då de blir allt tunnare, snart räcker det väl med att man stöter i datorväskan i något för att man ska spräcka skärmen... :/

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Tunnare grejer, ja tack men dom behöver ju inte överdriva, bara fånigt.
Jag tycker till exempel att iPad Mini är för tunn för att kunna ha ett bekvämt grepp om plattan.
Skärmarna går sönder så lätt med och dom flesta kör ju med skal och skärm skydd bara för att sakerna
är så ömtåliga. Det gör oss bara mindre rika och då blir mobiler och plattor tjockare igen pga skalen.
Bärbara datorer vore kul med riktigt tunna men dom ska inte heller vara alltför tunna.
2,5cm (med skärmen stängd) känns tillräckligt tunt. Ingen mening med tunnare egentligen.

Permalänk

[QUOTE=Yoshman;13225582]Enligt Richard Shim på analytikerfirman Displaysearch är efterfrågan på datorer med Windows 8 och pekskärm fortfarande är osäker.

Hur kan det vara osäkert? Pekskärm på "vanlig" laptop är korkat/onödigt av flera skäl, så det är inget man behöver bekymra sig över

  • Oavsett hur mycket man tvättar sig så ger fingrar flottiga avtryck, det är en bieffekt av hur människor skydd av huden fungerar

  • Än så länge har jag inte sett någon touch-enhet som har matt skäm, vilket jag personligen tycker diskvalificerar den för rätt många användarscenarion. Ultrabooks är så pass dyra att jag förväntar mig en matt skärm

  • Nu börjar det komma rapporter om skador orsakade av att folk använder touch-enheter och då är ändå en platta en klart mindre ergonomisk katastrof jämför med att sitta och peka på en laptop-skärm som sitter ihop med ett tangentbord. Tangentbord har vi snart använt i 100 år (sedan skrivmaskinen gjorde sitt intåg) utan att det tagit död på mänskligheten. Man bör minimera sitt användande av mus då det dels gör att man jobbar långsammare men det kan också orsaka musarm.

Touch-skärmar bör hålla sig till pekplattor, på laptops vill vi se högupplösta matta skärmar med bra ljusstyrka och korrekta färger. Och i alla fall jag är beredd att betala rätt mycket för en laptop med en sådan skärm.[/QUOTE]

Håller med dig om allt utom dina idéer om matta skärmar, Anti glare är djävulens påfund för att straffa mänskligheten!
Mer blanka fina trevliga skärmar till folket istället för grå dassiga, suddiga färgmatta AG skärmar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tunnare grejer, ja tack men dom behöver ju inte överdriva, bara fånigt.
Jag tycker till exempel att iPad Mini är för tunn för att kunna ha ett bekvämt grepp om plattan.
Skärmarna går sönder så lätt med och dom flesta kör ju med skal och skärm skydd bara för att sakerna
är så ömtåliga. Det gör oss bara mindre rika och då blir mobiler och plattor tjockare igen pga skalen.
Bärbara datorer vore kul med riktigt tunna men dom ska inte heller vara alltför tunna.
2,5cm (med skärmen stängd) känns tillräckligt tunt. Ingen mening med tunnare egentligen.

Det finns många meningar med tunnare dator. Jag hade en 2,5cm tjock dator förut och efter ett tag var den hemsk att få med. Ska man sitta en dag i plugget med matlåda, dator och en bok så gör vikten(som kommer av större storlek) och platsen som datorn tar en hel del. Min nya samsung är 1,3cm tjock. Det är mycket. bättre än 2,5cm Då får man med den utan att den tar för mycket plats.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Datavetare
Skrivet av lanbonden:

Håller med dig om allt utom dina idéer om matta skärmar, Anti glare är djävulens påfund för att straffa mänskligheten!
Mer blanka fina trevliga skärmar till folket istället för grå dassiga, suddiga färgmatta AG skärmar!

Har en MBP med matt "hi-res" (skulle inte längre kalla det för hi-res jämfört sedan "retina"-skärmarna kom, 1680x1050 på 15") och den skärmen är varken suddig eller har dassiga färger. Har också en Dell Latitude (1920x1080 på 15") och den är både suddig med dassig färger (dock väldigt ljusstark). Ställer man dessa två bredvid varandra så blir man deppig när man tittar på Dell skärmen

Så helt klart går det att tillverka matta skärmar som varken är suddiga eller har dassiga färger, det är faktiskt bara en TN-panel i min MBP så det borde gå att göra än bättre matta skärmar. Man upplever nog ändå färger som klarare på en blank skärm, men vad hjälper det när det enda man ser är en lampa / annan stark ljuskälla som råkar vara placerad "fel"?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

[QUOTE=Yoshman;13225582]Enligt Richard Shim på analytikerfirman Displaysearch är efterfrågan på datorer med Windows 8 och pekskärm fortfarande är osäker.

Hur kan det vara osäkert? Pekskärm på "vanlig" laptop är korkat/onödigt av flera skäl, så det är inget man behöver bekymra sig över

  • Oavsett hur mycket man tvättar sig så ger fingrar flottiga avtryck, det är en bieffekt av hur människor skydd av huden fungerar

  • Än så länge har jag inte sett någon touch-enhet som har matt skäm, vilket jag personligen tycker diskvalificerar den för rätt många användarscenarion. Ultrabooks är så pass dyra att jag förväntar mig en matt skärm

  • Nu börjar det komma rapporter om skador orsakade av att folk använder touch-enheter och då är ändå en platta en klart mindre ergonomisk katastrof jämför med att sitta och peka på en laptop-skärm som sitter ihop med ett tangentbord. Tangentbord har vi snart använt i 100 år (sedan skrivmaskinen gjorde sitt intåg) utan att det tagit död på mänskligheten. Man bör minimera sitt användande av mus då det dels gör att man jobbar långsammare men det kan också orsaka musarm.

Touch-skärmar bör hålla sig till pekplattor, på laptops vill vi se högupplösta matta skärmar med bra ljusstyrka och korrekta färger. Och i alla fall jag är beredd att betala rätt mycket för en laptop med en sådan skärm.[/QUOTE]
Windows 8 är fortfarande så nytt så industrin vet inte vad konsumenterna tycker om det, men för någon som redan bestämt sig att det måste vara korkat är svaret självklart. Jag hade samma åsikter som dig att det var urbotat korkat till dess att jag faktiskt satt med en bärbar utrustad med pekskärm. Efter användning ett dygn var jag helt konverterad, nu har jag svårt att klara mig utan det. Kan inte beskriva mitt användarmönster konkret, men jag använder en kombination av av pekplattan och skärmen numera.

Angående matt skärm håller jag delvis med, men anledningen till de glansiga är ironiskt nog att de är lättare att torka av. Fingeravtrycken syns väl på en dator vars skärm är ljussvag, dvs. det TN-skräp som tack gode gud används mindre, till förmån för IPS. På en mer ljusstark skärm däremot är det inget problem där syns inga fingeravtryck.

Att en matt ytbeläggning försämrar ljusgenomsläppet och ger "dassiga färger" är ett faktum, däremot går det att väga upp med bra paneler, precis som i ditt exempel där Apple plockat ut en kvalitativ TN-panel. Resultatet med en sämre panel och matt skärm vilket tyvärr är på tok för vanligt, är rent ut sagt förjävligt. Föredrar även jag personligen matta skärmar och förhoppningsvis tar någon fram det bästa av två världar nu när pekskärmen uppenbarligen är här för att stanna.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Har LG, Sharp, och AU Optronics bildat en ny kartell nu igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tunnare grejer, ja tack men dom behöver ju inte överdriva, bara fånigt.
Jag tycker till exempel att iPad Mini är för tunn för att kunna ha ett bekvämt grepp om plattan.
Skärmarna går sönder så lätt med och dom flesta kör ju med skal och skärm skydd bara för att sakerna
är så ömtåliga. Det gör oss bara mindre rika och då blir mobiler och plattor tjockare igen pga skalen.
Bärbara datorer vore kul med riktigt tunna men dom ska inte heller vara alltför tunna.
2,5cm (med skärmen stängd) känns tillräckligt tunt. Ingen mening med tunnare egentligen.

Jag skulle inte tackat nej till en platta som är tunn som ett A4 papper.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Jacob:

Windows 8 är fortfarande så nytt så industrin vet inte vad konsumenterna tycker om det, men för någon som redan bestämt sig att det måste vara korkat är svaret självklart. Jag hade samma åsikter som dig att det var urbotat korkat till dess att jag faktiskt satt med en bärbar utrustad med pekskärm. Efter användning ett dygn var jag helt konverterad, nu har jag svårt att klara mig utan det. Kan inte beskriva mitt användarmönster konkret, men jag använder en kombination av av pekplattan och skärmen numera.

Angående matt skärm håller jag delvis med, men anledningen till de glansiga är ironiskt nog att de är lättare att torka av. Fingeravtrycken syns väl på en dator vars skärm är ljussvag, dvs. det TN-skräp som tack gode gud används mindre, till förmån för IPS. På en mer ljusstark skärm däremot är det inget problem där syns inga fingeravtryck.

Att en matt ytbeläggning försämrar ljusgenomsläppet och ger "dassiga färger" är ett faktum, däremot går det att väga upp med bra paneler, precis som i ditt exempel där Apple plockat ut en kvalitativ TN-panel. Resultatet med en sämre panel och matt skärm vilket tyvärr är på tok för vanligt, är rent ut sagt förjävligt. Föredrar även jag personligen matta skärmar och förhoppningsvis tar någon fram det bästa av två världar nu när pekskärmen uppenbarligen är här för att stanna.

Dold text

Nu har jag bara använd en laptop med Win8 och pekskärm under några timmar (har däremot Win8 på Dell laptopen, så är relativt van med systemet i övrigt), men jag kan inte komma på ett enda tillfälle när det var vettigt att använda pekskärmen. Ok om man kan ta bort skärmen och använda datorn som en pekplatta, kan även se poängen med pekskärm på fristående skärmar (då utan tangentbord), men kan överhuvudtaget inte se ett vettigt use-case för pekskärm på en traditionell laptop. Rent ergonomiskt blir det väldigt illa att använda skärmen + man måste flytta hela handen från "home-row" -> kan omöjligen vara effektivt + vinkel på händer och det faktum att armen hamnar i luften är inte bra ergonomi.

Nu är jag kanske lite mer extrem än genomsnittet på alltid försöka undvika att lämna "home-row", lär mig alltid alla kortkommandon i alla program jag använder någorlunda frekvent. Är en sådan som det kryper i kroppen på när jag ser folk saaakta vevar runt med musen i program de använder dagligen (men lärt mig att hålla tyst då folk inte vill ha råd kring detta).

Musen + menyer är väldigt trevligt när man är ny i ett program eller om man använder programmet väldigt sällan. Rent ergonomiskt och för effektiviteten är det bättre att undvika mus och definitivt att undvika pekskärm på laptop då man kan vila hela underarmen på bordet och vara helt avslappnad i axlarna när man bara använder tangentbordet.

Så visst har du rätt i att Win8 + laptops med pekskärm är så nytt att vi inte vet hur det kommer tas emot. Men låt oss hoppas för folks eget välbefinnande att de inser det vansinniga i det arbetssättet.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Än så länge märker jag inte av några ergonomiska problem men det kanske kommer Att jag använder pekskärmen istället för musen kommer naturligt och är ingenting jag tänker på, det är en vana som blir starkare för var dag. För enklare syften som att slösurfa eller glo på film föredrar jag klart pekskärmen framför både tangentbord och mus (även på vanliga bärbara där skärmen inte går att plocka bort och dylikt), men det är uppenbarligen olika från person till person. Det jag reagerade på var att du plockade ut en mening ur nyheten och konstaterade någonting som konkret fakta följt av en totalsågning, enbart utifrån dig själv när det är någonting som skiljer från person till person.

Ur ett produktivt perspektiv som du petar på en hel del håller jag däremot med, där är mus+tangentbord fortfarande bäst, helst av allt bara tangentbordet där det är möjligt. Pekskärmarna är främst för konsumtion enligt mig, men jag vet att många kollegor i Sverige arbetar och rentutav skriver långa artiklar på en iPad, då pratar jag utan något Logitech-tangentbord – helgalet, förstår inte hur dom bär sig åt men det kan inte gå fort Även här finns inget svar som passar alla, vissa klarar till och med av att hantera arbete där mycket text är inblandat enbart på en pekskärm och föredrar det.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Jacob:

Än så länge märker jag inte av några ergonomiska problem men det kanske kommer Att jag använder pekskärmen istället för musen kommer naturligt och är ingenting jag tänker på, det är en vana som blir starkare för var dag. För enklare syften som att slösurfa eller glo på film föredrar jag klart pekskärmen framför både tangentbord och mus (även på vanliga bärbara där skärmen inte går att plocka bort och dylikt), men det är uppenbarligen olika från person till person. Det jag reagerade på var att du plockade ut en mening ur nyheten och konstaterade någonting som konkret fakta följt av en totalsågning, enbart utifrån dig själv när det är någonting som skiljer från person till person.

Ur ett produktivt perspektiv som du petar på en hel del håller jag däremot med, där är mus+tangentbord fortfarande bäst, helst av allt bara tangentbordet där det är möjligt. Pekskärmarna är främst för konsumtion enligt mig, men jag vet att många kollegor i Sverige arbetar och rentutav skriver långa artiklar på en iPad, då pratar jag utan något Logitech-tangentbord – helgalet, förstår inte hur dom bär sig åt men det kan inte gå fort Även här finns inget svar som passar alla, vissa klarar till och med av att hantera arbete där mycket text är inblandat enbart på en pekskärm och föredrar det.

Dold text

Hmm, är inte detta ett forum på Internet? Kan man ha nyanserad bild av saker där? Det ska vara svart eller vitt, för eller emot, ingen gyllne medelväg

Naturligtvis var det ett personlig tyckande, de ergonomiska problem finns det däremot forskning som styrker.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Självklart får det vara nyanserat, jag försökte bara föra en objektiv diskussion istället för en baserad på helt personligt tyckande där en åsikt = måste vara så, speciellt inom ett ämne där det handlar om personliga preferenser.

De ergonomiska problemen kommer bli intressanta att följa, jag ser redan löpsedlarna från Aftonbladet framför mig

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Jacob:

De ergonomiska problemen kommer bli intressanta att följa, jag ser redan löpsedlarna från Aftonbladet framför mig

Har inte kommit något kring laptops med pekskärm, men väl för iPad, som enligt de rön jag läst ändå är ergonomiskt ett klart mindre problem än den arbetsställning pekskärm på en "vanlig" laptop (d.v.s skärmen sitter fast i tangentbordet) resulterar i.
Aftonbladet - Så undviker du Ipad-nacke

Sedan är det min personliga övertygelse att pekskärm kommer vara dåligt/meningslöst på laptops. Så sett från mitt håll var det uttalande jag citerade rätt doh! då jag inte kan se hur det kan bli annat än misslyckande. Alla diskussioner kan inte baseras på fakta och det ska inte bara vara välbetalda "analytiker" som får sia om framtida trender.

Sedan kan jag till viss del förstå om du använder pekskärmen vid slösurf om du har en laptop med usel musplatta som gång på gång missar huruvuda man håller ner en, två eller tre fingrar på plattan och huruvuda man förde fingrar hö/vä eller upp/ner. Är ju något som Apple lyckats få till enormt bra på MBP/MBA, så där finns ju ingen anledning att lägga till pekskärm. Men en och annan ultrabook börjar ju också få rätt bra touchlplattor och svårt att se varför man skulle vilja peka på skärmen där ens vid slösurf. Muspekare är enormt mycket mer exakt än peka-på-skärmen när man t.ex. försöka träffa rätt menyalternativ i en vertikal lista med länkar...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Windows 8 är fortfarande så nytt så industrin vet inte vad konsumenterna tycker om det, men för någon som redan bestämt sig att det måste vara korkat är svaret självklart. Jag hade samma åsikter som dig att det var urbotat korkat till dess att jag faktiskt satt med en bärbar utrustad med pekskärm. Efter användning ett dygn var jag helt konverterad, nu har jag svårt att klara mig utan det. Kan inte beskriva mitt användarmönster konkret, men jag använder en kombination av av pekplattan och skärmen numera.

Angående matt skärm håller jag delvis med, men anledningen till de glansiga är ironiskt nog att de är lättare att torka av. Fingeravtrycken syns väl på en dator vars skärm är ljussvag, dvs. det TN-skräp som tack gode gud används mindre, till förmån för IPS. På en mer ljusstark skärm däremot är det inget problem där syns inga fingeravtryck.

Att en matt ytbeläggning försämrar ljusgenomsläppet och ger "dassiga färger" är ett faktum, däremot går det att väga upp med bra paneler, precis som i ditt exempel där Apple plockat ut en kvalitativ TN-panel. Resultatet med en sämre panel och matt skärm vilket tyvärr är på tok för vanligt, är rent ut sagt förjävligt. Föredrar även jag personligen matta skärmar och förhoppningsvis tar någon fram det bästa av två världar nu när pekskärmen uppenbarligen är här för att stanna.

Av alla de hundratals datorer med win8 som vi har sålt på mitt jobb så har jag inte haft en enda kund som sagt att hen har varit nöjd med det. Det är väl inte speciellt konstigt heller då det inte finns någon fördel med touch då en vettig mus/musplatta finns till hands. Alla de rörelser du kan göra på skärmen med handen kan du göra på en musplatta mer effektivt. Du har bättre precision, du kan röra musen snabbare, det är inte slitsamt på axlar mm. För mig är det helt IDIOTISKT att win8 är som det är, och då har jag ändå jobbat med det MÅNGA timmar hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Av alla de hundratals datorer med win8 som vi har sålt på mitt jobb så har jag inte haft en enda kund som sagt att hen har varit nöjd med det. Det är väl inte speciellt konstigt heller då det inte finns någon fördel med touch då en vettig mus/musplatta finns till hands. Alla de rörelser du kan göra på skärmen med handen kan du göra på en musplatta mer effektivt. Du har bättre precision, du kan röra musen snabbare, det är inte slitsamt på axlar mm. För mig är det helt IDIOTISKT att win8 är som det är, och då har jag ändå jobbat med det MÅNGA timmar hittills.

Hmm jobbar du på expert eller vad är de för slags personer ni säljer åt?
Fyfan måste vara jobbigt att flera 100 personer kommer och klagar på produkten dom har köpt av er :/. Sjukt att alla ens orkar göra det oxå, dom måste verkligen hata det då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Håller med dig om allt utom dina idéer om matta skärmar, Anti glare är djävulens påfund för att straffa mänskligheten!
Mer blanka fina trevliga skärmar till folket istället för grå dassiga, suddiga färgmatta AG skärmar!

Rätt utfört är antiglare väldigt bra. Tycker det finns mindre behov av det på en skärm till en stationär dator som ofta står placerad i ett rum där man kan styra belysningen och dra för solinsläpp så man slipper reflexer, men på en laptop ser jag bara fördelar med antiglare.

En blank TN-panel (med usla betraktningsvinklar) på en bärbar dator utan antiglare är rätt fail i min värld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fränkie:

Hmm jobbar du på expert eller vad är de för slags personer ni säljer åt?
Fyfan måste vara jobbigt att flera 100 personer kommer och klagar på produkten dom har köpt av er :/. Sjukt att alla ens orkar göra det oxå, dom måste verkligen hata det då.

Hade alla kommit in och klagat hade jag nog sjukskrivit mig Jag har kanske haft runt en 20 personer som klagat på win8 (vilket är betydligt mer än något tidigare operativsystem). Nu handlar det inte om att datorn är seg eller långsam (som med vista), utan snarare att det känns så himla dumt och omständigt.