Unigine släpper prestandatestet Valley 1.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av kira9204:

Brorsan kör fortfarande på 2st 9600GT i SLI i en C2Q maskin.
Vill du ha en bench eller? xD

Haha! Maxa och håll för ögonen :D;)

Permalänk
Medlem

Vilken demo! Jag gillar att återigen få den där rysande tanken om vad det datorn egentligen gör när den renderar 3D grafik i realtid så här, hur otroligt mycket data som processas. Fantastiskt att det blir bild överhuvud taget tycker jag, ännu häftigare att det flyter på ganska smooth på min dator som nu börjar bli till åren!

NB: Min dator är helt oklockad, CPU och GPU:er standardklock samt minnena går inte ens på angiven hastighet. Jag kör PC3-10700H (667 MHz) gentemot PC3-12800 (800MHz) för att jag dels inte orkat byta i BIOS samt att burken inte går stabilt med 800MHz - lite konstigt va?

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Lyckas inte installera det.

Mitt F-secure varnar för virus (Gen:Variant.Kazy.77036) och tar bort en tmp fil under installationen under \bin\ katalogen.

Vad göra ?

Mvh och tack på förhand
Michael

Permalänk
Medlem

Grass view distance 1 meter? ^^

Permalänk
Skrivet av Xzomo:

Lyckas inte installera det.

Mitt F-secure varnar för virus (Gen:Variant.Kazy.77036) och tar bort en tmp fil under installationen under \bin\ katalogen.

Vad göra ?

Mvh och tack på förhand
Michael

Inaktivera virusprogrammet under installationen kanske?

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Medlem

Nu ska det skrytas till

352 poäng

Med min laptop

Permalänk
Medlem

Med freelook kameraläget och rätt inställd fokus så vart det bra mycket vackrare, musiken är dock livsfarlig, får en att somna in på direkten med datorns fläktljud som vindens sövande sus.

Känns lite klent...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av silaslenz:

Skulle bra gärna vilja veta vad som händer här:
http://silenz.se/misc/Unigine_Valley_Benchmark_1.0_20130215_1...

1.9fps med ett GTX460/2500k

Det ser ut som att du inte installerat nVidias proprietära drivare, prestandan mellan Windows och Linux skall med nVidias drivrutiner vara väldigt jämnlik.
Vilken distrobution kör du?
Om du kör någon spinoff av ubuntu så skall det under "software sources" finnas en "additional drivers", "hardware drivers" eller dylikt.

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Medlem

Extreme HD, 1080p, 8xAA Fullscreen

FPS 42.3
Score 1770
Min. FPS 2.9
Max FPS 77,5

GPU:Gigabyte gtx 670
CPU: Intel i7-2600k 3,4Ghz
Ram: 16Gb
OS: Windows 7

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Jag började gå omkring och utforska världen. I horisonten såg jag ett berg och undrade om man verkligen kunde gå ändå upp på toppen, det kunde man. Jag började bli nyfiken på hur stor världen egentligen är. Efter att att vandrat i en och samma riktining i femton minuter, tänkte jag om den genererar världen medans man går. Men så var det inte. Efter ca 20-30 minuters vandring kom jag till världens ände och ramlade ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Extreme HD, 1080p, 8xAA Fullscreen

FPS 42.3
Score 1770
Min. FPS 2.9
Max FPS 77,5

GPU:Gigabyte gtx 670
CPU: Intel i5-2600k 3,4Ghz - Dat?
Ram: 16Gb
OS: Windows 7

Har du en i5 2600k?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

3186 allt maxat.

Men varför kan man inte öka draw distance? Ser jäkla märkligt ut. Speciellt när de överdriver med tesselation. Stenarna på bergen ser ut som tiberiumfält för sjutton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Har du en i5 2600k?

haha, sorry var nog lite trött igår när jag skrev o pricka fel på en tangent

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk

Redigt snyggt, fast inte lika snyggt som Heaven, som var mycket snyggare än 3DMark (och mitt utpimpade Skyrim). Är det tesseleringen som gör så stor skillnad?
Fast regneffekterna var verkligen skitsnygga.

Skulle bara önska man kunde stänga av DOF, det är verkligen irriterande & fult.

Känns i alla fall bra att även min lite halvtrötta dator kan hantera detta på Ultra med anti-alias och ändå hålla ett fullt spelbart snitt, lovar gott inför framtida spel.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Väldigt vacker benchmark

Permalänk
Medlem

Blir ju like besviken på vad folk får med sitt kort jämfört med mitt HD7970

Vet inte faktiskt men det känns som att det inte riktigt händer med :/

Dessutom så är kortet överklockat: 1100MHz GPU - 1500MHz Mem

Ingen AA är påslaget:

8X AA är påslaget:

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Skulle bara önska man kunde stänga av DOF, det är verkligen irriterande & fult.

Nu vet jag inte hur det är i benchmark-läget, jag tog direkt och började utforska omgivningarna och i det läget så kan man iaf ändra kamerainställningarna. Det finns ett reglage för aperture.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaman:

Blir ju like besviken på vad folk får med sitt kort jämfört med mitt HD7970

Vet inte faktiskt men det känns som att det inte riktigt händer med :/

Dessutom så är kortet överklockat: 1100MHz GPU - 1500MHz Mem

Ingen AA är påslaget:
http://forumbilder.se/CDCDH/10.JPG

8X AA är påslaget:
http://forumbilder.se/CDCDH/11.JPG

Har ett 7950@1010/1415 och får följande:

Har speedstepping påslaget på cpun så den är på 3900Mhz max, dock gick den inte över 15% användning under testet och svajade på ganska låga frekvenser så som vissa har skrivit redan tar det här inte för mycket på cpu'n. Hade varit kul som alternativ att kunna slå på lite direct compute med bumlingar som rasar ner för bergsväggarna eller en jordbävning med dynamisk terräng =D Den här benchen hör hemma förra årtiondet...

Lite konstigt att min lägsta fps ligger högre än din o_O

Permalänk
Skrivet av Swivl:

Nu vet jag inte hur det är i benchmark-läget, jag tog direkt och började utforska omgivningarna och i det läget så kan man iaf ändra kamerainställningarna. Det finns ett reglage för aperture.

Jäpps, hittade det så småningom. Max på focus och minimum på aperture så blir det mycket snyggare. Tyvärr återställs det när man startar Cinematic mode.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

2700K OC 4.5 ghz

570 OC på core 800 mhz
mem 1900 mhz default

Visa signatur

Dator 1: ASUS P8Z77-V PRO, MSI GTX 1060 3GB OC, Intel 2700K @stock, CM Hyper 212+, HAF 932 Advanced + DemcifleX filters, 4x4(16)gb Vengeance LP 1866 CL9, G400 mus, LG IPS236V IPS, 1TB Samsung F3 HDD, Samsung EVO 1TB SSD, TP-Link 300mbps 802.11n PCI, Realtek Gbit PCI, Logitech C270 webcam.
Dator 2: Laptop Acer 5742G (8GB RAM, NVIDIA 540M, Bluray, Samsung EVO 500GB SSD)

Permalänk
Hjälpsam

Fler än jag som reagerade på att det var så låg polygon-count på objekten? Visst var den många objekt inom synhåll, men med renderdistance kändes det knasigt och träd/stenar på nära avstånd kunde man enkelt räknad på fingrarna polygonytorna.

Vackert, men inte tekniskt imponerande.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Inaktiv

Hade gärna spelat i denna fina skogen. Rogivande upplevelse var det på projjen med musiken.

Permalänk
Medlem

Nöjd.

Permalänk
Skrivet av kira9204:

Det ser ut som att du inte installerat nVidias proprietära drivare, prestandan mellan Windows och Linux skall med nVidias drivrutiner vara väldigt jämnlik.
Vilken distrobution kör du?
Om du kör någon spinoff av ubuntu så skall det under "software sources" finnas en "additional drivers", "hardware drivers" eller dylikt.

Säker på att jag har installerat nvidias driver. Kollade till och med i kontrollpanelen om klockfrekvensen gick upp som den skulle.