Screen Recorder (Spel)

Permalänk

Screen Recorder (Spel)

Finns det någon bra screen recorder till spel jag troligtvis inte har hört talas om, alltså en screen recorder som filmar OpenGL och det andra jag tyvärr inte kommer på namnet på. Nämn inte: Fraps, DXTory, Bandicam, Action!, MSI Afterburner, PlayClaw.

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på programmen du nämnt ovan?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Entusiast

Jag är inte säker men jag tror Camtasia klara av det också. Det är framför allt gjort för att spela in desctop och program men som sagt, tror det fixar spel också.

Och jag undrar samma sak som Solding, vad är det för fel på de du ha nämnt? Själv kör jag på DXTory och är väldans nöjd

Permalänk

Alla nämnda program har jag testat och har konstaterat att de mer eller mindre fungerar mer än bra, varav mina två favoriter är Fraps och DxTory.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Solding:

Vad är det för fel på programmen du nämnt ovan?

Fraps drar ned FPSen på spel och ingen annan programvara vara gudomligt bättre än fraps kvalitet. Action! ser dock bra ut men jag undrade om det fanns någon "diamond in the rough" som ingen riktigt vet om men som är väldigt bra.

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360

Permalänk
Skrivet av Peppedeluxe:

Fraps drar ned FPSen på spel och ingen annan programvara vara gudomligt bättre än fraps kvalitet. Action! ser dock bra ut men jag undrade om det fanns någon "diamond in the rough" som ingen riktigt vet om men som är väldigt bra.

Program som recordar drar ner fps'n så klart. Eftersom dom behöver kraft för att "spela in".. Ska du motverka detta kanske ett riktigt screen capture kort är något för dig?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppedeluxe:

Fraps drar ned FPSen på spel och ingen annan programvara vara gudomligt bättre än fraps kvalitet. Action! ser dock bra ut men jag undrade om det fanns någon "diamond in the rough" som ingen riktigt vet om men som är väldigt bra.

Bättre dator och fraps lär vara det bästa kvalitetsmässigt...
Ev recorder/stream kort

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Peppedeluxe:

Fraps drar ned FPSen på spel och ingen annan programvara når upp till fraps kvalitet. Action! ser dock bra ut men jag undrade om det fanns någon "diamond in the rough" som ingen riktigt vet om men som är väldigt bra.

Tyvärr inte, men om vi nu snackar youtube (och dess underbara efter-bearbetning) så lär ingen se någon skillnad, därav är t.ex DxTory bra, då man får mer möjligheter att ändra output kvaliteten. Men sedan så finns det codecs som gör DxTory minst lika bra som Fraps, därmed också kommer göra det lika tungdrivet som fraps. Men, igen, så har DxTory fördelen med delad "raid-ish lagring" utan några större magitricks. Listan på fördelar och nackdelar kan diskuteras länge mellan alla dessa program men jag tror ej att det gör tittaren något i slutändan. Denna frågeställning hade dock varit cool om Vimeo tillät machinima's och liknande, men men, det är en annan story

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Varför inte Afterburner? Jag kan spela in 1080p med det utan att den tar så mycket prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppedeluxe:

Fraps drar ned FPSen på spel och ingen annan programvara vara gudomligt bättre än fraps kvalitet. Action! ser dock bra ut men jag undrade om det fanns någon "diamond in the rough" som ingen riktigt vet om men som är väldigt bra.

Köp en filmkamera vettja. Den drar ingen datorkraft över huvud taget. Vilket verkar vara vad du är ute efter.

Permalänk
Skrivet av Christoffer1989:

Program som recordar drar ner fps'n så klart. Eftersom dom behöver kraft för att "spela in".. Ska du motverka detta kanske ett riktigt screen capture kort är något för dig?

Skrivet av m4gnify:

Köp en filmkamera vettja. Den drar ingen datorkraft över huvud taget. Vilket verkar vara vad du är ute efter.

Christoffer: Finns det sådana? Hur är kvaliteten, priset och finns det externa?

m4gnify: Hahaha... Du vet nog vad jag menar. Fraps brukar väl dra ner FPSen ganska rejält?

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360

Permalänk
Medlem

Enda sättet att inte få lägre FPS är att ha en andra dator med ett capture-card i.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Open Broadcast Software och ändra till file output, drar ingen kraft alls

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppedeluxe:

Finns det någon bra screen recorder till spel jag troligtvis inte har hört talas om, alltså en screen recorder som filmar OpenGL och det andra jag tyvärr inte kommer på namnet på. Nämn inte: Fraps, DXTory, Bandicam, Action!, MSI Afterburner, PlayClaw.

"OBS", "Open Broadcaster Software". Open source. Gratis.

Google är din vän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoffipoff:

Open Broadcast Software och ändra till file output, drar ingen kraft alls

ja om du har det på dålig kvalité, testade det idag och har bättre flyt/kvalité med fraps!!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Peppedeluxe:

Christoffer: Finns det sådana? Hur är kvaliteten, priset och finns det externa?

http://www.inet.se/produkt/6305851/avermedia-live-gamer-hd intern
http://www.inet.se/produkt/6305853/avermedia-game-capture-hd extern

finns mer på Inet, bara titta under "Datorkomponenter > Videoredigering >".

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Skrivet av Christoffer1989:

http://www.inet.se/produkt/6305851/avermedia-live-gamer-hd intern
http://www.inet.se/produkt/6305853/avermedia-game-capture-hd extern

finns mer på Inet, bara titta under "Datorkomponenter > Videoredigering >".

Hmm... Jag visste inte att externa funkade på datorer...

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360

Permalänk
Skrivet av anon207455:

Xsplit tycker jag oxå funkar riktigt bra sen kan du fixa en skön layout och sen om du vill kan du alltid sharea det på twitch.tv, mycket lättare än sony vegas, fraps osv.

Visa signatur

BitFenix Prodigy, Intel i5 3570K, ASRock Z77E-ITX, Cooler Master Silent Pro M2 620W, Evga Gtx 670 ftw, 2x120gb SSD, 1X500gb HDD, 1tb Seagate Barracuda, 16Gb RAM Corsair Vengenz

Permalänk
Skrivet av Peppedeluxe:

Hmm... Jag visste inte att externa funkade på datorer...

det är externa är mer för 480p från gamla konsoler.

Interna klarar 1080p @60 fps record och 1080p @30 fps Stream. Väldigt simpelt att använda och har en fin liten sak man kopplar in till USB som man bara trycker på för att starta och stoppa spela in, Så slipper man tabba ut och och hålla på.
Och man förlorar ingen prestanda på grafik, Kan ge lite längre load tider med mera om du lagrar på samma hårddisk som du spelar ifrån.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Skrivet av Solding:

ja om du har det på dålig kvalité, testade det idag och har bättre flyt/kvalité med fraps!!

jaså? själv har jag filmat i 1080p utan några som helst problem i 120fps... låter som att det är någon drivrutin eller dylikt som spökar

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem

Mirillis Action! är det bästa programmet enligt mig, Dxtory på andra plats. Action! ger mig mindre prestandaförlust än Dxtory och det klarar även av 1920x1080x60fps vilket Dxtory ej klarar utan drops under 60 när jag lirar BF3 t ex.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Skrivet av KniFF:

Mirillis Action! är det bästa programmet enligt mig, Dxtory på andra plats. Action! ger mig mindre prestandaförlust än Dxtory och det klarar även av 1920x1080x60fps vilket Dxtory ej klarar utan drops under 60 när jag lirar BF3 t ex.

Måste man ha commercial use om man vill lägga upp videor på youtube och kanske tjäna pengar på det sen?

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppedeluxe:

Måste man ha commercial use om man vill lägga upp videor på youtube och kanske tjäna pengar på det sen?

Partner eller adsense.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppedeluxe:

Måste man ha commercial use om man vill lägga upp videor på youtube och kanske tjäna pengar på det sen?

Börja med att prova Trial för att se så du är nöjd med programmet, det har alla inställningar som fullversionen fast med ett "Mirillis Action!"-watermark högst upp i klippen.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppedeluxe:

Finns det någon bra screen recorder till spel jag troligtvis inte har hört talas om, alltså en screen recorder som filmar OpenGL och det andra jag tyvärr inte kommer på namnet på. Nämn inte: Fraps, DXTory, Bandicam, Action!, MSI Afterburner, PlayClaw.

Hur många hårddiskar har du?

Det bästa resultatet får man om man spelar in till en "ren inspelningsdisk" som bara är till för det!

Spelar du in på samma hårddisk som du har spelet/OS på, så går den på knä relativt fort.
Sen kvittar det i stort sett sett vilket program du använder, för dom börjar alla i stort sett krypa. Om det är till samma hårddisk. Och speciellt om man inte rensar, då kryper dom inte, utan ligger still

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Madz:

Partner eller adsense.

När du nämner det så vill jag veta vad som krävs för att få använda båda.

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360