En fråga ang spel köp!

Permalänk

En fråga ang spel köp!

Tjena!

Var inne och köpte ett spel på EB games/game stop eller vad det heter numera.

Nu så funkade det spelet att installera då när man skulle registrera sig så hade Sega som höll i detta stängt ner sina servrar för att inte öppna dom igen.

Nu vet jag att det är förbjudet att uppmuntra detta med pirat kopiering men enl svensk lag så vad jag fått höra och predikterat för mig att man får lova att kringgå detta för att nyttja sin produkt?

För jag sitter just nu med ett spel jag pröjsat en del pengar som jag inte kan lämna tillbaka och inte kan spela pga att servrarna ligger(och har varit nere i lite mer än ett år så jag tror inte.. jag är säker på att dom inte kommer komma upp) nere och jag inte kan spela vilket jag tycker är riktigt surt...

Ivf vad skall jag göra?

(hittar inte spelet just nu så jag kommer inte på namnet återkommer om det)

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Gå tillbaka och berätta som det är så bör du få lämna tillbaka spelet.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga angående piratkopieringen, men jag tycker det låter bisarrt att en seriös affär säljer ett spel som på grund av tillverkaren inte går att spela, och sedan vägrar att låta dig returnera det. Jag skulle ringa eller sticka dit och ta ett snack med dem!
Lycka till.

Permalänk

Saken är ju den att jag snackat med dom och det är tydligen på mig det faller på oavsett hur många gånger jag snackat med dem.

Nu så var det ju rätt länge sedan. kom och tänka på det nyligen av någon anledning

(det var ju ca ett år sen)

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Vad rör det sig om för spel?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

Vad rör det sig om för spel?

Spelet ligger hos föräldrarna så jag kommer inte ihåg vad det hette... var något tredje person, skjut spel

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är konstigt att EB games säljer begangnade spel som man måste regga för att man skall kunna spela. Serienummret är väl redan reggat??

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Jag tycker det är konstigt att EB games säljer begangnade spel som man måste regga för att man skall kunna spela. Serienummret är väl redan reggat??

Det var ju oöppnat

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Förstår om de säger nej om du kommer med det ett år efter köpet.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Förstår om de säger nej om du kommer med det ett år efter köpet.

Vart står det att TS köpte spelet för ett år sedan?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SwedenVirre:

Saken är ju den att jag snackat med dom och det är tydligen på mig det faller på oavsett hur många gånger jag snackat med dem.

Nu så var det ju rätt länge sedan. kom och tänka på det nyligen av någon anledning

(det var ju ca ett år sen)

Skrivet av FireFox:

Vart står det att TS köpte spelet för ett år sedan?

Där..

Man kan också utgå ifrån att eftersom spelservrarna är nedstängda så måste det varit ett tag sedan spelet släpptes och TS köpte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Där..

Man kan också utgå ifrån att eftersom spelservrarna är nedstängda så måste det varit ett tag sedan spelet släpptes och TS köpte det.

Ser man på, det missade jag helt och hållet.
Ja alternativet är väl att göra en reklamation på spelet.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av FireFox:

Ser man på, det missade jag helt och hållet.
Ja alternativet är väl att göra en reklamation på spelet.

Jo det var svårhittat:)

Tror ni en reklamation fungerar? Spelet "fungerar" ju fast tills vi vet vad spelet heter vet vi inte så mycket.

Permalänk

kom på vad spelet hette!

Alpha protocol var de det hette!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Jag skulle crackat spelet, du äger orginalet och kan inte bruka det så ser inga problem med att ladda ner en crack till det, själv crackar jag en del äldre original spel då som många vet att CD-Checken inte fungerar som den skall på moderna system. Edit: (senaste spelet vägrade förstå att man kunde ha en optisk enhet under beteckningen O: när man har många hårddiskar)

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

http://alphaprotocol.wikia.com/wiki/Patch_1.1

To resolve activation issues, PC copy protection has been removed.

Permalänk
Medlem

Såvitt jag vet så är det helt lagligt att cracka ett spel du själv äger för att få att fungera om utgivaren stänger ner sin support för spelet, då dom tekniskt sett överger spelet, samma sett med att det är lagligt att emulera nes/snes/ps1 spel på din dator så länge du äger ett nes/snes/ps1 samt spelet du emulerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhyrez:

Såvitt jag vet så är det helt lagligt att cracka ett spel du själv äger för att få att fungera om utgivaren stänger ner sin support för spelet, då dom tekniskt sett överger spelet, samma sett med att det är lagligt att emulera nes/snes/ps1 spel på din dator så länge du äger ett nes/snes/ps1 samt spelet du emulerar.

Enligt svensk lag är det inte tillåtet att gå förbi kopierings skydd, även om de stängt ner support eller funktionalitet, det du köper är enbart en licens att använda produkten.

Det sagt, lösningen är redan postad i tråden, han behöver bara patcha spelet då de tog bort sitt DRM med en patch.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av Tunguska:

http://alphaprotocol.wikia.com/wiki/Patch_1.1

To resolve activation issues, PC copy protection has been removed.

Har testat, funkar inte

har har ivf givit upp på spelet...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?