Unigine släpper Heaven 4.0 och Valley 1.0 i veckan

Permalänk
Medlem

Trevligt, men hur ligger det till med crossfire profiler?
Blir till att testa när man kommer hem från jobbet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Är Unigine den mest avancerade grafikmotorn som finns?

Är den mer avancerad än id Tech 5, CryEngine 3, Unreal Engine 4, Frostbite 2?

I förhållande till grafiska egenskaper, nej. Då är den väl rätt så likvärdig, men den stöder fler plattformar tack vare sitt OpenGL-stöd, vilket gör den till en väldigt trevlig motor för folk som sitter på Linux och Mac. Tyvärr är det inte så många utvecklare som har fått upp ögonen för motorn.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

The Witcher 3 närmar sig.

Permalänk
Medlem

Så, skulle det inte släppas idag den 12:e?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Minsc S2:

Så, skulle det inte släppas idag den 12:e?

Mjo, sitter också tålmodigt och väntar på att få mitt efterlängtade ögongodis

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Mjo, sitter också tålmodigt och väntar på att få mitt efterlängtade ögongodis

Hm, var det inte typ den 14e?
Någon som orkar läsa nyheten en gång till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Och I hur många av dagens spel är processorn en flaskhals snarare än grafikkorten?

Hade processorn varit flaskhalsen hade grafikkortstest varit omöjliga, eller inte gett något öht då alla kort över en viss nivå hade fått samma resultat pga processor begränsningar.

Well, grafikdemon behöver ju inte någon vidara kollisionsdetektering, ai eller fysik så därför flyter blir det bättre, mer press på graffen. Några spel som var cpu-limited med en Q66@3.4 var Crysis 2/3, FarCry 2/3, NFS Most Wanted, Assassins Creed 1/2/3, F12012, Just Cause 2, Civilization 5 osv... Det var i princip omöjligt att få 60FPS (närmare 30FPS) i dessa oavsett grafikkort. Med ny processor så inser jag nu att jag fick ut så lite som 0.5-0.75 av ett 7970 (hade två i). Visst visste jag att det skulle flaska när jag uppgraderade graffarna först, men inte så mycket.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte lika snyggt som verkligheten™ ...

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem

Ser mycket lovande ut!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Inaktiv

Kan inte låta bli!

Permalänk
Medlem

Men de e bara å hoppas på att spel görarna tar ett grepp om datamusen å börjar göra ett bra spel igen med bra graffa och handling. T.ex Metro 2033 (bästa spelet tycker jag ) de har en sjukt bra handling och bra grafik till och med så tycker jag att de har bättre grafik än BF3, och det spelet gjordes 2010!!
Så kunskaperna fanns redan då. varför börja göra spel med sämre grafik nu?

Men dom vill ha pengar och inte orkar göra nå stort jobb så.... alla kommer ändå att köpa spelet.

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem

kan inte vänta tills dom gör en fet skog och massa zombies

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Valley verkar bli helt brutalt... Får antagligen bli det nya benchmarket jag kör när jag överklockar...

Det var brutalt...

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av mecke96:

Men de e bara å hoppas på att spel görarna tar ett grepp om datamusen å börjar göra ett bra spel igen med bra graffa och handling. T.ex Metro 2033 (bästa spelet tycker jag ) de har en sjukt bra handling och bra grafik till och med så tycker jag att de har bättre grafik än BF3, och det spelet gjordes 2010!!
Så kunskaperna fanns redan då. varför börja göra spel med sämre grafik nu?

Men dom vill ha pengar och inte orkar göra nå stort jobb så.... alla kommer ändå att köpa spelet.

45 FoV är ingen höjdare.
Funktioner som Tesselation och Advanced DoF som halverar FPS:en mer än S-3D, är inte heller någon höjdare.
Allmänt dålig optimisering är ingen höjdare.

Men ja, storyn är sjukt bra och grafiken är bra, men grafiken är inte "super", bara massa häftiga nya finesser som gör det att se coolt ut, men bättre än BF3 är lite att överdriva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Well, grafikdemon behöver ju inte någon vidara kollisionsdetektering, ai eller fysik så därför flyter blir det bättre, mer press på graffen. Några spel som var cpu-limited med en Q66@3.4 var Crysis 2/3, FarCry 2/3, NFS Most Wanted, Assassins Creed 1/2/3, F12012, Just Cause 2, Civilization 5 osv... Det var i princip omöjligt att få 60FPS (närmare 30FPS) i dessa oavsett grafikkort. Med ny processor så inser jag nu att jag fick ut så lite som 0.5-0.75 av ett 7970 (hade två i). Visst visste jag att det skulle flaska när jag uppgraderade graffarna först, men inte så mycket.

Ny syftade jag ju iofs inte på i rigg med två stycken värsting grafikkort som är 5 år nyare än processorn som sitter i...

Skall man utrycka det lite mer ofint går det ju räkna ut med röven att processorn blir falskhalsen där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Precis. Kan de porta till konsol kan de sälja 3 gånger så många kopior (till 3 platformar) och därför tjäna 3 gånger så mkt pengar, för kanske 20-30% extra arbete.

Med lägre systemkrav kan man sälja till fler pc-maskiner. Den genomsnittliga speldatorn har mycket lägre prestanda än vad många på sweclockers tror.
Självklart är konsoler med i beräkningarna när man gör ett spel, men genomsnittsdatorn är minst lika begränsande.

Att titta på steam ger en bra fingervisning om hur många gamers datorer ser ut:
http://store.steampowered.com/hwsurvey

Om vi bara tittar på de vanligaste komponenterna ser det ut så här:
Intel dualcore ~2.6GHz
Intel HD3000 grafik
4GB ram

En sådan maskin är konsoler begränsade av, inte tvärtom.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Med lägre systemkrav kan man sälja till fler pc-maskiner. Den genomsnittliga speldatorn har mycket lägre prestanda än vad många på sweclockers tror.
Självklart är konsoler med i beräkningarna när man gör ett spel, men genomsnittsdatorn är minst lika begränsande.

Att titta på steam ger en bra fingervisning om hur många gamers datorer ser ut:
http://store.steampowered.com/hwsurvey

Om vi bara tittar på de vanligaste komponenterna ser det ut så här:
Intel dualcore ~2.6GHz
Intel HD3000 grafik
4GB ram

En sådan maskin är konsoler begränsade av, inte tvärtom.

Öhm nej du läser siffrorna helt fel. De har delat upp efter varje grafikkorts modell och då blir HD3000 vanligast trotts att majoriteten har mkt bättre system (endast 3.69% av alla system har HD3000 enligt den med detaljerade statistiken).

Lägger du ihop sifforna för 550ti, 560, 560ti, 570 och 580 så blir spelkort i 500 serien betydligt vanligare med 9.48% av alla datorer.