Rykte: Google Pixel är Chromebook med hög upplösning och pekskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av 14ccKemiskt:

Fanboys för vad?

Det är valfritt. Kallas också haters..

Permalänk
Medlem

Direkt jag såg de rundade hörnen hörde jag alla apples advokater skrika av ilska.

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Avstängd

4K upplösning är nice.
Men hur blir det med RAM minnet, ingen vidare om dom snålare med 2-4 GB.

Sen Chrome OS är säkert bra för farmor och noobs som kollar Facebook och YouTube och använder GMail och Google, och Google Maps, och Google+ lol.

Men jag vill hellre ha Ubuntu, eller någon dual-boot med Ubuntu och Chrome OS. Så man kan använda datorn för riktiga grejer också.

Permalänk
Skrivet av rektor:

4K upplösning är nice.

You. Did. Not.

2560 x 1700 är inte 4k någonstans i universum!

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant aspect ratio iallafall. Nästan 16:11.. (:10.625). Nära på 4:3 Trevligt.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/nyhet/16295-lg-display-satsar-pa-h...

"LG fortsätter att satsa på paneltypen AH-IPS och planerar att visa upp flera nya modeller på CES 2013. För bärbara datorer handlar det om en 12,9-tummare med den udda upplösningen 2 560 x 1 700, vilket kan jämföras mot Apple Macbook Pro "Retina" på 2 560 x 1 600 pixlar och 13,3 tum. Möjligtvis handlar det om ett skrivfel."

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

4K upplösning är nice.
Men hur blir det med RAM minnet, ingen vidare om dom snålare med 2-4 GB.
ö"
Sen Chrome OS är säkert bra för farmor och noobs som kollar Facebook och YouTube och använder GMail och Google, och Google Maps, och Google+ lol.

Men jag vill hellre ha Ubuntu, eller någon dual-boot med Ubuntu och Chrome OS. Så man kan använda datorn för riktiga grejer också.

Vissa chromebooks har gått att uppgradera, så ram är antagligen inget problem för entusiaster...

Jag har själv en Acer C7, och jag måste erkänna att jag inte är helt såld på Chrome OS. Visst, det är simpelt och funktionsdugligt för medelanvändaren men mycket saknas och systemet känns inte så snabbt som det borde. Själv kör jag ChrUbuntu 90% av tiden, vilket dock fungerar helt bra.

Om Chrome OS börjar köra Android-appar blir det dock en helt annan sak, men det kräver ju dock touchscreen... men det är ju pga detta som rykten börjat florera, fast det ju är mer en tidsfråga än något annat. Jag måste dock säga att min C7:a är väldigt mycket laptop för priset (210$ inkl. skatter).

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

De flesta Chromebooks kör med Intel av det jag läst. Samsung har en Chromebook dock med ARM kommer inte ihåg exakt vad den heter.

De heter inte så mycket alls, beskrivningen på amazon är: "Samsung Chromebook Wifi (Latest Model - Launched Oct 2012)"

http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

Permalänk
Skrivet av rektor:

4K upplösning är nice.
Men hur blir det med RAM minnet, ingen vidare om dom snålare med 2-4 GB.

Sen Chrome OS är säkert bra för farmor och noobs som kollar Facebook och YouTube och använder GMail och Google, och Google Maps, och Google+ lol.

Men jag vill hellre ha Ubuntu, eller någon dual-boot med Ubuntu och Chrome OS. Så man kan använda datorn för riktiga grejer också.

Jag måste säga att datorn sig själv såg riktigt läcker ut. Chrome OS är inte riktigt min grej men jag skulle kunna tänka mig dra in Ubuntu, Mac OS X och ev. Windows 8 på den. (jag vet, aningen extremt mycket men jag använder alla dessa i dagsläget.) Hoppas den inte blir allt för dyr bara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HElephant:

Jag måste säga att datorn sig själv såg riktigt läcker ut. Chrome OS är inte riktigt min grej men jag skulle kunna tänka mig dra in Ubuntu, Mac OS X och ev. Windows 8 på den. (jag vet, aningen extremt mycket men jag använder alla dessa i dagsläget.) Hoppas den inte blir allt för dyr bara

Håller med, estetiskt så är den snygg.

Men lite orolig att den är designad bara för att driva Chrome OS och inget mer, så man bara kan använda den för att surfa och kolla på YouTube med.

Går det inte att installera Ubuntu på den, är den för mig personligen ointressant, även om jag skulle kunna rekommendera den åt mina föräldrar.

Har den bara 2 GB RAM och 8 GB lagringsutrymme så är den inte speciellt användbar för mig.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Håller med, estetiskt så är den snygg.

Men lite orolig att den är designad bara för att driva Chrome OS och inget mer, så man bara kan använda den för att surfa och kolla på YouTube med.

Går det inte att installera Ubuntu på den, är den för mig personligen ointressant, även om jag skulle kunna rekommendera den åt mina föräldrar.

Har den bara 2 GB RAM och 8 GB lagringsutrymme så är den inte speciellt användbar för mig.

Man får väl ta och vänta tills den släpps och det kommer recensioner och Ifixit videos som klargör så man får se ifall man kan släga till mer RAM eller inte.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av phz:

Högst troligen bara en konceptvideo, och överhängande chans att Google öht inte har någon som helst aning om vad detta handlar om. Någon som datoranimerat ett sidoprojekt och läckt det med mening eller ej.

Gissar på att det bara är en PR-kampanj av och för Slinky.Me. Fler spekulationer i ämnet.

Tji fick jag. Filmen i sig vidhåller jag fortfarande var av rätt låg kvalité, dock , men om det var en tidig arbetskopia så är det kanske inte så konstigt.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=j-XTpdDDXiU
Filmen från Google finns ute! Riktigt nice ser den ut tycker jag. Synd att den bara finns i USA och UK.
Blir väl till att använda Borderlinx om man vill ha den

Visa signatur

Citera för svar!