Permalänk

Headset 700KR?

Jag ska köpa ett headset för max 700kr.

Vill ha Bra mic som håller!, mina siberia v2 har gått sönder 2 gånger nu...
Har kollat på G35 det finns hur mycket bra kritik som helst men sen finns det lite dålig ochså..., Men finns det något annat bra i den prisklassen?,

Inget steelseries., äger ett V2 nu och dom är inte bra.

EDIT: Även kollat på det här..http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5015
Något som äger det?

// Alex väldigt tacksam för hjälp!:)

Permalänk
Medlem

har haft mina g35 nu i ca ett halv år och de funkar hur bra som helst fått vara på dh två gånger osv

Permalänk
Skrivet av Wibes:

har haft mina g35 nu i ca ett halv år och de funkar hur bra som helst fått vara på dh två gånger osv

Ingen sprucken sladd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Ingen sprucken sladd?

Haft mina i över 1 år, inga som helst problem Oslagbart pris nu på komplett å..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Thumbii:

Haft mina i över 1 år, inga som helst problem Oslagbart pris nu på komplett å..

Blir dom då:), Samma pris på ica maxi:) ska köpa dom där så slipper jag leveranstid frakt osv

Permalänk

Jag har ett par Sennheiser PC 161 som jag gillar skarpt. Hade ett par G35 förut men det strulade med min dator så jag lämnade tillbaks dom så kan inte uttala mig så mycket om dom. Dock har jag en kompis som har dom och han är nöjd. Det negativa jag kan se är att det är USB istället för 3,5mm så om du har ett lite bättre ljudkort är det lite surt med USB. Sen blir man väldigt varm om öronen av G35 och man hör absolut inget omkring sig, finns det ju både för och nackdelar med. Sen är det också en ganska bräcklig konstruktion men de borde hålla, beror på hur du behandlar dom så klart men om ett viktigt kriterier är att det ska hålla så misstänker jag att du kanske inte är den mest försiktige :).

Det jag kan säga om PC 161 är att det är väldigt lätta och att man glömmer bort att man har dom på sig, är ju också öppna så man blir inte varm men man hör ljud omkring sig. Dock så kan dom glida av om man nyser väldigt kraftigt eller böjer ner huvudet för att plocka upp något från golvet men det är inget större problem. Det är av en väldig stark och flexibel plast så man måste vara väldigt brutal för att ha sönder dom.

Micen bra och likvärdig med G35. När det gäller ljudet så är det väldigt klart och man hör minsta detalj, väldigt bra till spel och skype, dock är inte basen den kraftigaste men det spelar mest roll när man lyssnar på musik vilket ändå är en ganska angenäm upplevelse. G35 är mycket basigare och har mindre detalj men det beror ju på vad man är ute efter. Själv skulle jag välja PC 161 då det påminner om bättre ljud, har HD 650 som referens. Sennheiser vet vad det gör både på microfon och hörlursidan men om du är kännslig för lite klen bas och inte är van vid "bättre ljud" så är G35 ett bättre val.

Edit: ser nu att PC 161 inte säljs längre, verkar som om PC 320 har ersatt dem. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=995561 Kan då inte utala mig så säkert om dem men skulle tro att det inte är sämre.

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag kör också G35 som jag fick på komplett för 500 spänn på en 1 timmes rea! Har inget å klaga på förutom att det kanske tar lite tid att vänja sig vid trycket på huvudet! Men just nu älskar jag det!

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

corsair 1500 <3

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

corsair 1500 <3

Kan inte rekommendera, Sladden är totalt värdelös, trasslar ihop sig och slår knutar som inte går att få ut, alltså inte en vanlig knut som man drar ut utan sladden viker sig och blir stenhård. Och den lilla "dosan" som sitter på sladden började glappa så jag hade bara ljud på ena sidan.
Ingen bas i princip, eller iaf dålig!

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk
Medlem
Skrivet av q_m_p:

Kan inte rekommendera, Sladden är totalt värdelös, trasslar ihop sig och slår knutar som inte går att få ut, alltså inte en vanlig knut som man drar ut utan sladden viker sig och blir stenhård. Och den lilla "dosan" som sitter på sladden började glappa så jag hade bara ljud på ena sidan.
Ingen bas i princip, eller iaf dålig!

ingen bas? pillade du ens i corasirs control panel?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

ingen bas? pillade du ens i corasirs control panel?

Jies, drog upp eqn samt drog basen mot centrum av ljudbilden. vilket ökade dBn

Och när jag öppnade upp lurarna blev jag riktigt besviken, en liiten högtalare i varje lur. Såg ut som en från Deltacos billiga 99kr headset

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk
Medlem

Hade köpt ett par hörlurar av bra tillverkare och extern mick.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av q_m_p:

Jies, drog upp eqn samt drog basen mot centrum av ljudbilden. vilket ökade dBn

Och när jag öppnade upp lurarna blev jag riktigt besviken, en liiten högtalare i varje lur. Såg ut som en från Deltacos billiga 99kr headset

Det e likadant på alla hörlurar så vida du inte köper ett riktigt 5.1/7.1 headset, typ tiamat 7.1.