Permalänk

Vattenkyl till GPU?

Hej, jag har ett GTX 560 Ti 2Gb, och jag är ganska trött på mitt standard kyl som låter rejält. Jag vet att det finns vattenkyl ungefär som H100 till en processor, men vart är det möjligt att köpa ett sådant? Och hur mycket skulle det gå på? Först tänkte jag ju köpa Arctic Cooling Accelero Xtreme III, men då tänkte jag, eftersom det är 3 fläkter borde de ju låta ännu mera... Så jag undrar om det finns en sådan vattenkyl till gtx 560 ti? vart hittar jag den isåfall?

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk

Jag köpte http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga/569/accelero-hybrid.htm...
Riktigt nöjd med resultatet. Kräver lite utrymme dock samt plats för en 120 mm fläkt

Permalänk
Skrivet av CAD-Slaven:

Jag köpte http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga/569/accelero-hybrid.htm...
Riktigt nöjd med resultatet. Kräver lite utrymme dock samt plats för en 120 mm fläkt

Men den var SJUKT dyr. helst inte över 700.. eller inte 600 heller :/

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem

Arctic Cooling Accelero Xtreme III är bra och tyst! Men frågan är om det är värt att lägga ut pengar på ett "gammalt" grafikkort?
annars kan du modda på en sluten vattenkylare på kortet t.ex. 620,H40/50/70 osv

Permalänk
Skrivet av k-tuning:

Arctic Cooling Accelero Xtreme III är bra och tyst! Men frågan är om det är värt att lägga ut pengar på ett "gammalt" grafikkort?
annars kan du modda på en sluten vattenkylare på kortet t.ex. 620,H40/50/70 osv

meningen med att jag köper den kylen är för att den passar till nästan alla GTX kort, när jag blir 18 om 10 månader så blir ett 4way sli 680, då blir 3 stycken till sådana.
bara för att den passar på 680.

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem

Min snik-mod:
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1109854-snik-vat...

Kör inte med det kortet längre men jag har testat att montera på både GTX670 och GTX680, passar perfekt.

Permalänk
Skrivet av kewrabbish:

Men den var SJUKT dyr. helst inte över 700.. eller inte 600 heller :/

Skrivet av kewrabbish:

meningen med att jag köper den kylen är för att den passar till nästan alla GTX kort, när jag blir 18 om 10 månader så blir ett 4way sli 680, då blir 3 stycken till sådana.
bara för att den passar på 680.

Du tycker att det är sjukt dyrt med den kylaren, så ska du köra 4way SLI? Räkna inte med att det kommer bli billigt. Mitt tips hade varit att köra custom watercooling som du sen kan koppla dina 680s till

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Skrivet av PekkaJukkasson:

Du tycker att det är sjukt dyrt med den kylaren, så ska du köra 4way SLI? Räkna inte med att det kommer bli billigt. Mitt tips hade varit att köra custom watercooling som du sen kan koppla dina 680s till

Sa jag att jag skulle köra på sli nu? Nej sen när jag blir 18. Ja custom vattenkyl är oxå ett alternativ. Men jag förstår mig inte heller på det där. Därför väljer jag inte det.

Visa signatur

Det finns ingen signatur.