Windows 8 ute på företag

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Windows 8 ute på företag

Hej

Någon som känner till ett företag som kör med Windows 8? (Menar då större delen av datorerna och bara inte en dator).
Är datorerna inlagda i en domän?
Används någon typ av 3e parts programvara för startmenyn?

Själv jobbar jag som IT konsult... har inget företag som använder Windows 8.

Kan ju dock vara så att det precis släppt, men tänkte att det hade varit kul om någon varit snabbt att uppgradera.

Permalänk
Medlem

Vi använder det (IT-konsult på ett företag med ca 50 anställda), dock inte alla än. Men när möjlighet ges så blir det Win 8.
Kunder har börjat skaffa det så smått. Vissa har till och med uppgraderat från Win 7 till 8. Företag kan ju ha väldigt specifika program och kopplingar, så det är inte alltid självklart att bara uppgradera.

Permalänk
Medlem

Vi har MOLP och VLSC men inte Windows 8. Generellt är det en policy att man inte uppgraderar förren första service packet har släppts då det inte räknas som "beprövat och stabilt" innan dess. Vi utvecklar också mycket mot landstingen och grejerna måste funka på deras datorer, och där är det fortfarande vanligast med XP, och en del planerar för att börja rulla ut Windows 7 snart, så det lär dröja innan Windows 8 gör intåg där.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Vid farsans jobb så ska transporter över hela europa samordnas,så dehar ganska massivt datasystem. De har börjat utveckla sitt program för planering till W8 för över ett år sedan. De är i bytesfasen nu vill jag minnas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Någon som känner till ett företag som kör med Windows 8? (Menar då större delen av datorerna och bara inte en dator).

Microsoft gör det.

Skrivet av Geckod:

Är datorerna inlagda i en domän?

Flera domäner.

Skrivet av Geckod:

Används någon typ av 3e parts programvara för startmenyn?

Nix.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

Vi använder itne windows 8 än och har inga planer på att börja med det heller.

Permalänk

Vi lär inte uppgradera till windows 8. Kanske blue om den är mer användarvänlig och produktionsinriktad annars lär vi vänta tills extended suport går ut 2020 med att uppgradera. /IT-chef

Permalänk
Avstängd

Vi har relativt nyligt fått Windows 7 på jobbet så det lär dröja innan vi får Windows 8.
Men man läser ju att en del företag får ut Windows 8 plattor:
http://www.citeworld.com/consumerization/21141/tablets-transf...

Jag tror att det är rätt olika hur företag gör.

Permalänk
Medlem

Vi kör Windows 8 och jag vet flera som gör det, vetifan om jag vill skriva vart jag jobbar dock. Men jag jobbar med Deployment. Har några pilot-projekt på gång nu också men största tröskeln är just att det är ett nytt interface. Börjar man snacka vad som är nytt bakom skalet så många dock väldigt intresserade, var på en statlig myndighet i förra veckan som blankt sa nej till Windows 8 tills jag förklarade fördelarna tillsamamans med Server 2012 , för tex Direct Access som de var mycket intresserade av.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200