Har licensnyckel, men vart laddar jag ner?

Permalänk

Har licensnyckel, men vart laddar jag ner?

Hej. Jag har precis köpt en ny laptop, och då jag ska byta ut hårddisken till en SSD måste jag installera om Windows. En licensnyckel sitter ju på undersidan av datorn, men jag lyckas inte hitta var på microsofts hemsida jag kan tanka operativsystemet. Antar att jag måste tanka till en usb-sticka och installera från den.

MVH
Phil

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du ska skapa en egen installationsskiva från orginaldisken som du bränner eller lägger på usb?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

http://www.w7forums.com/official-windows-7-sp1-iso-image-down... windows 7 isos helt legala (sweclockers har länkat dessa förut)

Permalänk

Har ingen orginaldisk (följer inte med någon skiva).

eXim: Det är windows 8 vi pratar om, och jag vill helst tanka det från en officiell sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philosofen:

Har ingen orginaldisk (följer inte med någon skiva).

eXim: Det är windows 8 vi pratar om, och jag vill helst tanka det från en officiell sida.

Du kan läsa detta inlägg av snajk som beskriver hur man kan ladda hem en Windows 8 ISO med hjälp av din licensnyckel #13108322

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philosofen:

Har ingen orginaldisk (följer inte med någon skiva).

eXim: Det är windows 8 vi pratar om, och jag vill helst tanka det från en officiell sida.

Med orginaldisken så menar jag hårddisken som satt i datorn från början. Brukar gå att skapa återställningsskivor.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem som OP och behöver med en orginal ISO, snajks funka inte står bara att den letar efter internetanslutning sen misslyckas. Behöver en ISO så jag kan fixa SSD och börja använda min laptop på riktigt!!