Nvidia introducerar Geforce GTX Titan

Permalänk

Blir nog ett Titan eller två

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Borgen1998:

Vart ser ni? ser bara alla andra performance från dom andra modellerna.

Ja, verkar vara borta nu. "Geforce Titan" finns bara i menyraden om man direktlänkas.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Display Overclocking verkar ganska tufft!

Vet inte om det är så tufft direkt. praktiskt kanske, om man är i behov av det.

Ontopic/

Jag undrar hur många som skriver att dom ska köpa kortet, verkligen gör det? Jag gissar en, högst två!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Man blir bra sugen alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

Vart ser ni? ser bara alla andra performance från dom andra modellerna.

Nvidia hade en kort stund uppe en bild där 680 och titan jämfördes i hög upplösning 2560x1440 (eller vad det nu va) och det var inte jätteupphetsande precis. Vill minnas att det titan var 35-40% bättre än ett 680 i bf3...

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Ett högt pris var ganska väntat. Det måste få sin plats i serien mot 680 och 690 utan att de tvingas sänka priset på dem.

Jag tittar hellre framåt mot 700-serien som inte kan vara sämre? Mer humant för plånboken.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Kanske har länkats tidigare i tråden, men Guru3D har lite mer tester av strömförbrukning, ljudnivå, temperatur och liknande http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_titan_previe...

Siffrorna är i viss mån betydligt mer imponerade än själva prestandasiffrorna

Permalänk
Medlem

72Hz på min IPS237L, kört det ett tag nu. HDMI-kabeln sätter stopp efter det tror jag.
Fick upp min gamla u2311h till 75 Hz också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Yrch:

Den försvann ja! Hoppas någon var på printscreenknappen för jag var det inte...

här

Permalänk
Medlem

Tackar!

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Kan någon vara snäll och räkna ut hur många % bättre totalt med alla spel?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Kan någon vara snäll och räkna ut hur många % bättre totalt med alla spel?

Ganska jobbigt med tanke på att det bara är massa pelare, inga siffror xd

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Vilket kort kommer att presentera bäst prestanda tror ni denna eller Asus mars 2?? om man ändå ska köpa!!

Permalänk

Tack !

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem

Undrar dock om de inte kommer få upp prestandan en hel del med bättre drivrutiner?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HurMycket:

De släpper alltså ett singelkort som smiskar GTX 690*, som redan smiskar AMD:s bästa kort.

Ska bli intressant att se hur många som kommer rekommendera AMD nu.

* Totalt sett, när man räknar in strömförbrukning, SLI-problem, minne osv. Alltså upplevelsen man får.

Jo för det kommer rekommenderas GTX Titans till kors och tvärs... eller (förhoppningsvis) inte. Dessa ska nog ner till hälften innan det säljer några volymer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adamq10:

Jo, åtminstone sedan 90-talet. Fast det var ingen som talade om att överklocka skärmen då och det fanns inte heller några fina staplar och diagram gjorda av en marknadsföringsavdelning.

Troligtvis är det säkrare nu än vad det var förr. Var absolut inga problem att förstöra vissa CRT-skärmar genom att mata fel inställningar. På andra CRT-skärmar fungerade det utmärkt, brukade peta upp min skärm i både högre upplösning och/eller refresh rate än vad den var gjord för.

"Klockade" precis min till 65hz. Över det så får jag 4:3 liten box i mitten av skärmen (som 1:1 pixelmapping) eller out of range!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Alltså det här med skärmöverklockning. Min kusin och jag lekte med det för ett par år sedan, vi klockade inte så mycket men skärmen "gick sönder".. Allt blev lite suddigt helt enkelt. Det var dock en crt skärm men jag undrar om det kan hända på en vanlig skärm ?
Känns som att många kommer förstöra sina skärmar

Permalänk
Medlem

ett kort som smiskar 690?....

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Jag undrar hur många som skriver att dom ska köpa kortet, verkligen gör det? Jag gissar en, högst två!

En hel del som har köpt 690 här eller? Varför skulle färre skaffa sig detta.

Citat:

SweClockers kan som enda IT-media i Norden sätta tänderna i inte mindre än tre Geforce GTX Titan

Grattis! ska bli intressant att läsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

En hel del som har köpt 690 här eller? Varför skulle färre skaffa sig detta.

Grattis! ska bli intressant att läsa.

Jo men samtidigt är det väldigt många som sagt att dom ska köpa 690 med. Medan dom allra flesta sitter kvar med sitt gamla 560 kort

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonathanknet:

Alltså det här med skärmöverklockning. Min kusin och jag lekte med det för ett par år sedan, vi klockade inte så mycket men skärmen "gick sönder".. Allt blev lite suddigt helt enkelt. Det var dock en crt skärm men jag undrar om det kan hända på en vanlig skärm ?
Känns som att många kommer förstöra sina skärmar

Har b.l.a en DELL 23" 60Hz skärm som går utmärkt att "överklocka" till 75Hz, har kört det i ett antal år nu utan att skärmen havererat. Förmodligen skiljer det sig från skärm till skärm och förhoppningsvis finns det något smart system implementerat som avbryter om det inte går eller blir riskabelt..

Permalänk
Medlem

SweClockers kan som enda IT-media i Norden sätta tänderna i inte mindre än tre Geforce GTX Titan

Måste bara säga big handclap for inet
När man läser inets facebook så står det

Idag lanserade NVIDIA sitt nya grafikkort GeForce GTX Titan och vi är stolta över att vara Nvidias exklusiva lanseringspartner i Sverige! Vi kommer att vara bland de första med kort på lager och även ha en helt ny Taurus i sortimentet: Taurus Overkill GTX Titan!
Bilden nedan är en preview på vårt testsystem som just nu är hos NordicHardware för att testas och se hur bra t ex Crysis 3 flyter med högsta inställningar

Permalänk

Titan

Kommer den ligga på 9,000kr vara minst 85% prestanda av ett 690 hälst mer
så har dom ett 100% köp av mig kommer bli en fattig månad för mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nebu:

Jo men samtidigt är det väldigt många som sagt att dom ska köpa 690 med. Medan dom allra flesta sitter kvar med sitt gamla 560 kort

Säkert, förstår inte problemet dock. Kul när det kommer nya saker som tänjer gränserna även om inte så många har råd eller prioriterar annat än att skaffa det. Lika kul att läsa om hur som helst.

Permalänk
Avstängd

Har ni 3 Titan? räcker det inte med två? Skicka en till mig så kan jag dubbelkolla så testerna stämmer

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Kan någon vara snäll och räkna ut hur många % bättre totalt med alla spel?

från overclock

Permalänk
Medlem

Första gången på länge jag känner fjärilar i magen!

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk

Tror att jag är ensam om denna önskan: 2st 690 som jämförs mot 3 titan!

Blev så besviken då Ares 2 släpptes att dom inte fick ordning på quad sli

Visa signatur

CPU:AMD Ryzen 9 3900X 3.9 GHz 70MB (vattenkyld)
GPU: RTX 2070S Aorus 8G
Minnen: G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS
Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Galaxy Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaion:

det ser inte bra ut, ca 40-50% bättre än 680 för dubbla priset + 1000kr extra.

http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-tita...
Från 40k till strax under 50k i 3Dmark Vantage. Ungefär 23%.

Edit, var tydligen annan bild innan.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara