Svart skärm efter Windows 8 Pro installation

Permalänk
Medlem

Svart skärm efter Windows 8 Pro installation

Hej jag har problem med min Fujitsu Lifebook Nh532 efter installation av Win 8 Pro. Den får svart skärm i normal läge, fungerar dock via extern skärm via HDMI och i felsäkert läge. Har försökt ominstallera drivrutinerna till grafikkorten (Intel HD 4000 & nVidia Geforce Gt 640M LE) både i felsäkert läge och normal läge. Jag ger snart upp! Är det någon som har tips hur man kan få skärmen på laptopen att fungera normalt? Vänta på nya drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Det löste sig.

Permalänk
Medlem

Skriv gärna ner lösningen så att nästa person som får samma problem också kan få hjälp.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Jag har inget riktigt bra svar på problemet som kvarstår delvis. Förlorar skärmen (black screen) efter jag kör omstart medan fungerar OK om jag kör stäng av sedan ON- knappen. Drivrutinproblem antagligen.

Permalänk
Medlem

Hade samma fel vid första boot, hade tv inkopplad i hdmi och fick blackscreen på skärmen. Prova trycka på winkey+p några gånger.
Eller dra ut tv kabeln, det funkar efter det.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret men det hjälper tyvärr inte. Felet finns endast vid omstart av windows då "black screen" uppkommer. Men vid avstängning och sen ON då fungerar allt som det ska.

Permalänk
Medlem

Brukar vara USB 'devices' som ställer till det. Mitt Sennheiser 160 (USB ljudkort) headset skapade detta problem.

KOPPLA UT ALLA EXTERNA ENHETER utom mus och tangentbord så ska ni se att det fungerar.

edit: Efter installationen är klar så koppla in enheterna (när windows är igång) så skall det fungera bra igen.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

Jag försöker installera windows 8.
Installationen går bra tills omstarten, då börjar windows-loggan "spricka upp", även all text blir helt konstig.
Sen blir det bara svart.
Har låtit den stå så ca 1 tim men inget händer.
Startar om, då står det att installation ej fungerade o det blir windows 7 igen.
Nåt förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av unknown_inc:

Jag försöker installera windows 8.
Installationen går bra tills omstarten, då börjar windows-loggan "spricka upp", även all text blir helt konstig.
Sen blir det bara svart.
Har låtit den stå så ca 1 tim men inget händer.
Startar om, då står det att installation ej fungerade o det blir windows 7 igen.
Nåt förslag?

Testa byta plats på minnen lr testa annan hdd/ssd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w