Permalänk
Medlem

Modmic+Siberia v2 ?

Jag hade tänkt köpa ett siberia v2 headset men jag har hört att mikrofonen har gått sönder för personer några dagar efter garantin. Så om jag köper siberia v2 och mikrofonen går sönder efter garantin kan man använda modmic? http://www.modmic.com/ Som backup plan.
Det är utrymmet att haka på ''klaffen'' jag inte kan hitta och jag undrar
Har du modmic? Eller Siberia v2? Tror/vet du om det finns plats?

MvH Joel

Permalänk
Medlem

Bör väl fungera. men jag rekommenderar inte siberia v2 headset för den delen.
hur som helst så lär den ju passa. jag kollade på ett par siberia v2 och det fanns ju plats för den..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Slöseri med pengar att köpa en så bra mic till ett dåligt headset, köp istället ett bara par lurar för pengarna du tänkt lägga på V2 och köp en modmic till dem.
Eller så byter du helt enkelt ut ditt V2 när det går sönder, har en kompis som är inne på sitt 5-7(minns inte exakt) siberia headset. Det första gick sönder DH Winter 2009 och garantin har alltid förnyats varje gång han fått ett nytt. Webbhallen och Mediamart har han köpt från men det är aldrig micen som går sönder.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Som ovanstående säger, Siberia V2 är absolut inte värda pengarna de kostar. Sikta på ett par vettiga hörlurar istället.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Entusiast

Om du ändå tittar på en modmic så kan du ju lika gärna köpa ett par riktiga hörlurar direkt och få något som håller.

För de pengarna får du ju en modmic nu och ett par hörlurar i 500 kr-klassen och där finns en hel del trevligt. Kombinationen Creative Aurvana och en modmic kommer ge dig mycket bättre hörlurar och mycket bättre mikrofon.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Vad är felet med Siberia V2? Micen är helt okej och ljudet är grymt.
Tänk på att det är ett spelheadset så man ska ju inte döma det efter hur bra det är när man lyssnar på t.ex musik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Vad är felet med Siberia V2? Micen är helt okej och ljudet är grymt.
Tänk på att det är ett spelheadset så man ska ju inte döma det efter hur bra det är när man lyssnar på t.ex musik.

Haha, tror seriöst att du inte testat på ett par riktiga hörlurar.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Haha, tror seriöst att du inte testat på ett par riktiga hörlurar.

Tror du det?
Visa mig gärna ett gaming-headset med like bra mik och ljud och bekvämlighet.
Något jag gillar med Siberia är att den justerar "automatiskt" efter hur ditt huvud är om du förstår hur jag menar.
Den har ju även en snygg design och en vääldigt lång sladd. Mitt Logitech har skitkort sladd vilket blir jobbigt ibland.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Friterad:

Vad är felet med Siberia V2? Micen är helt okej och ljudet är grymt.
Tänk på att det är ett spelheadset så man ska ju inte döma det efter hur bra det är när man lyssnar på t.ex musik.

Men varför begränsa sig? Ett par bra hörlurar klarar av både musik och spel med bravur. Dessutom kan ett par vanliga hörlurar användas till annat än just datorn (har sett en kille med ett dator-headset på stan, såg fan inte klokt ut).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Men varför begränsa sig? Ett par bra hörlurar klarar av både musik och spel med bravur. Dessutom kan ett par vanliga hörlurar användas till annat än just datorn (har sett en kille med ett dator-headset på stan, såg fan inte klokt ut).

Vad menar du nu? Sitter man hemma vid datorn kanske man vill ha ett par goa lurar som täcker runt hela öronen.
Hur kan man sitta med in-ear lurar överhuvudtaget förutom när man använder mobilen?
Usch!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Friterad:

Vad menar du nu? Sitter man hemma vid datorn kanske man vill ha ett par goa lurar som täcker runt hela öronen.
Hur kan man sitta med in-ear lurar överhuvudtaget förutom när man använder mobilen?
Usch!

Jag har inte sagt ett ord om in-ear. Anledningen till att killen såg dum ut var #1 Typiskt "häftigt" P12 headset. #2 Mikrofonen (går ju inte plocka av) och inte pga. storleken på headsetet.

Finns många bra hörlurar som fungerar väldigt bra vid datorn men även med mobilen, tex Creative Aurvana Live, AKG K550/551, Sennheiser Momentum, AKG K618/619, Harman Kardon CL osv.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Skulle personligen kört på ett par sony mdr-v6 och valfri mikrofon, tack vare att ljudet är så klart i sonylurarna så är det en fröjd att spela med dem! Även underbara för musik och vad du nu kan tänka dig att använda dem till.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Jag har inte sagt ett ord om in-ear. Anledningen till att killen såg dum ut var #1 Typiskt "häftigt" P12 headset. #2 Mikrofonen (går ju inte plocka av) och inte pga. storleken på headsetet.

Finns många bra hörlurar som fungerar väldigt bra vid datorn men även med mobilen, tex Creative Aurvana Live, AKG K550/551, Sennheiser Momentum, AKG K618/619, Harman Kardon CL osv.

Mjo du menar såna där små? Gillar dem inte riktigt, det ska vara "fullstorlek" annars får jag ont i öronen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Friterad:

Mjo du menar såna där små? Gillar dem inte riktigt, det ska vara "fullstorlek" annars får jag ont i öronen

Nej, jag har kastat in ett helt gäng hörlurar, du kan väl kolla upp vilka jag pratar om. Man kan tex inte kalla en AKG K550 för liten.....

Hur som helst har du inte svarat på min fråga, varför ska man begränsa sig? Varför ha ett skit headset som låter "bra" i spel men är helt värdelöst när det gäller musik? Dessutom är ett par bra hörlurar oftast överlägsna när det gäller komfort.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Här är ett gäng hörlurs recensioner med fokus på gaming och vilka lurar som gör det lättast att avgöra var fienderna är. http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gami...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Modmic passar bra med siberia v2, vet inte vad du menar med "klaffen" men sätter du den på kåpan som är meshad så är sitter den bra.

Tänker mig inte ge in i diskussionen om headsets då det är helt personligt vad man prioriterar.
Modmicken kommer hålla ett tag med om du inte har otur med en dålig batch.
Med vilket headset du än kör.

Permalänk
Avstängd

Köp ett par Sennheisers eller något, 558 t.ex. runt 800 kr + modmic.

Trollsnack
Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tror du det?
Visa mig gärna ett gaming-headset med like bra mik och ljud och bekvämlighet.
Något jag gillar med Siberia är att den justerar "automatiskt" efter hur ditt huvud är om du förstår hur jag menar.
Den har ju även en snygg design och en vääldigt lång sladd. Mitt Logitech har skitkort sladd vilket blir jobbigt ibland.

Sennheiser PC360

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Mjo du menar såna där små? Gillar dem inte riktigt, det ska vara "fullstorlek" annars får jag ont i öronen

Då borde du få ont av Siberia v2, då de inte täcker öronen som en kåpa som riktiga lurar gör.

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk

http://www.inet.se/produkt/6606185/razer-megalodon-7-1-gaming... har dessa själv skit nöjd med det kostar lite har hafr 3 st sennheizer hs inna detta dom funka oxå bra

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konqer:

Då borde du få ont av Siberia v2, då de inte täcker öronen som en kåpa som riktiga lurar gör.

Jag har inga elefant öron så nej jag får inte ont av dem

Skrivet av screamin-daemon:

Nej, jag har kastat in ett helt gäng hörlurar, du kan väl kolla upp vilka jag pratar om. Man kan tex inte kalla en AKG K550 för liten.....

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSY5BbvT...

Hur som helst har du inte svarat på min fråga, varför ska man begränsa sig? Varför ha ett skit headset som låter "bra" i spel men är helt värdelöst när det gäller musik? Dessutom är ett par bra hörlurar oftast överlägsna när det gäller komfort.

Alltså du säger att det ser fult ut med ett dator-headset när man går ut på stan.
Fullsize headsets brukar väl vara till datorn och inte till mobilen?
Det headsetet du visade nu skulle inte heller se så värst "snyggt" ut om man gick runt ute med det.

Citat redigerat
Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det headsetet du visade nu skulle inte heller se så värst "snyggt" ut om man gick runt ute med det.

Den länkade bilden visar ett par hörlurar, inte ett headset. Hörlurar har därtill funnits bra mycket längre än både mobiltelefoner och datorer för hemma- eller portabelt bruk.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Den länkade bilden visar ett par hörlurar, inte ett headset. Hörlurar har därtill funnits bra mycket längre än både mobiltelefoner och datorer för hemma- eller portabelt bruk.

Och vad har det med saken att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av J0ELIZE:

Jag hade tänkt köpa ett siberia v2 headset men jag har hört att mikrofonen har gått sönder för personer några dagar efter garantin. Så om jag köper siberia v2 och mikrofonen går sönder efter garantin kan man använda modmic? http://www.modmic.com/ Som backup plan.
Det är utrymmet att haka på ''klaffen'' jag inte kan hitta och jag undrar
Har du modmic? Eller Siberia v2? Tror/vet du om det finns plats?

MvH Joel

Om du nu ska köpa ett Siberia V2 så kan jag säga att mikrofonen håller ett bra tag längre än garantin. Min mikrofon dog efter 3 år ungefär (2 år längre än min garanti tid i detta fall).

Men som sagt, ljudet i Siberia V2 är inget att hurra för.. Jag tyckte det förut, innan jag hade provat på ett par lurar med kvalitetsljud.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Friterad:

Alltså du säger att det ser fult ut med ett dator-headset när man går ut på stan.
Fullsize headsets brukar väl vara till datorn och inte till mobilen?
Det headsetet du visade nu skulle inte heller se så värst "snyggt" ut om man gick runt ute med det.

Det är ju inget headset för f*n! Du skrev att du inte ville ha små on-ear (kolla upp vad det betyder!), då la jag upp bilden på K550/551 som är ett par stora full-size (kolla upp vad det betyder!) hörlurar. Dessa fungerar alldeles utmärkt till mobiler då dom är väldigt lätta att driva. Sennheiser Momentum (kolla upp vilka det är!) är ett par lite mindre hörlurar som dock är over-ear (kolla upp vad det betyder!).
Jag gav mobilen som exempel på andra användningsområden men det stora problemet med Siberia är att det endast klarar av att låta "bra" i spel. Vad är meningen med att köpa dessa när det finns alternativ som klarar av både spel och musik?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Jag skulle inte köpa Siberia V2 jag har ett par sådana och man får ont i öronen om man har haft dem i över 1 år, Micken börjar glappa efter 1 år, ljudet är kasst. (Egenerfarenheter.)

Skulle kolla på AKG eller Sennheisers de har väldigt bra ryckte och har bra ljud.

Trollsnack
Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jag har inga elefant öron så nej jag får inte ont av dem

Testa ett par riktiga lurar, Sennheiser PC360 eller dylikt så ska du få se vad jag menar hade ett par Siberia v2 innan, man kan inte ens jämföra dessa två för att PC360 är så överlägset.

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Keeper of Traditions

Kan bara instämma, köp inte ett par Siberia-lurar... Plastigare skräp går inte att få tag på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Som alla andra sagt: Siberia är skräp. Låter kasst och en väldigt plastig konstruktion som väldigt lätt gå sönder.

Kostar en massa och man får inget vettigt för pengarna.

Mitt billiga USB headsett(SB WOW edition) låter bättre och är skönare än Siberia(har haft båda) och mitt låter inte bra... ända anledningen till att jag har det är pga trådlöst och jag fick det när jag köpte ett Xbox 360 för 250kr.

Trollsnack
Permalänk
Medlem
Skrivet av Konqer:

Testa ett par riktiga lurar, Sennheiser PC360 eller dylikt så ska du få se vad jag menar hade ett par Siberia v2 innan, man kan inte ens jämföra dessa två för att PC360 är så överlägset.

Det skulle förvåna mig om PC360 inte skulle vara överlägset bättre än Siberia V2 när PC360 kostar 1390kr medan ett Siberia kostar 590kr.

Trollsnack