Borderlands 2 fps drops?

Permalänk
Medlem

Borderlands 2 fps drops?

Tja! Jag får fps drops i BL2, ska jag få det? Min dator är ingen värsting direkt men det är jobbigt.. Physx är på low..
Får alla fps drops på BL2? Min dator är i sign.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Tja! Jag får fps drops i BL2, ska jag få det? Min dator är ingen värsting direkt men det är jobbigt.. Physx är på low..
Får alla fps drops på BL2? Min dator är i sign.

Fps dropps får alla, när det händer mycket osv. vad ligger du på i genomsnitt. och vad droppar den ner till(när gör den det isf) osv?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Fps dropps får alla, när det händer mycket osv. vad ligger du på i genomsnitt. och vad droppar den ner till(när gör den det isf) osv?

Jag fps droppar bara när som helst, behöver inte var att det händer mycket. I genomsnitt kanske jag ligger på 30-40 FPS.
När det händer mycket droppar jag till 15-20 FPS, kanske 13-14 någon gång.. Ska jag inte förvänta mig mer FPS? Btw, får du fps drops? Ser att du har en i7a och 670 klockat till 1300mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Jag fps droppar bara när som helst, behöver inte var att det händer mycket. I genomsnitt kanske jag ligger på 30-40 FPS.
När det händer mycket droppar jag till 15-20 FPS, kanske 13-14 någon gång.. Ska jag inte förvänta mig mer FPS? Btw, får du fps drops? Ser att du har en i7a och 670 klockat till 1300mhz

Det låter som lite låg FPS :/ ?

Jag spelar inte det så mycket längre så har dålig koll tyvärr..

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Tja! Jag får fps drops i BL2, ska jag få det? Min dator är ingen värsting direkt men det är jobbigt.. Physx är på low..
Får alla fps drops på BL2? Min dator är i sign.

Jag får också på vissa ställen lite smått men ändå så att man märker, sökte så tusans på lösningar förut men orkar inte längre. Jag antar att man har för klen hårdvara/dåligt optimerat spel.
Mina grafikkinställningar är, allt upp på högsta förutom Anistropic filtering 8x samt physx low i 1080p upplösning. Fungerar bra med physx på medium/high men då får man stora drops när mycket gubbar och skjutande uppstår på de flesta ställen.

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Permalänk
Medlem
Skrivet av wenazen:

Jag får också på vissa ställen lite smått men ändå så att man märker, sökte så tusans på lösningar förut men orkar inte längre. Jag antar att man har för klen hårdvara/dåligt optimerat spel.
Mina grafikkinställningar är, allt upp på högsta förutom Anistropic filtering 8x samt physx low i 1080p upplösning. Fungerar bra med physx på medium/high men då får man stora drops när mycket gubbar och skjutande uppstår på de flesta ställen.

Så 15-20 fps är inte normalt med physx på low :/?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Så 15-20 fps är inte normalt med physx på low :/?

Dippar du ner till det eller har du konstant? :S

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Permalänk
Medlem
Skrivet av wenazen:

Dippar du ner till det eller har du konstant? :S

Dippar till det..

Permalänk
Medlem

ibland kommer jag ner till 30 fps med min dator i sign! lite små lustigt!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Om du vill se om det är physx som spökar kan du ju spruta några magasin i backen och kasta lite granater. Även på low så får vissa ställen på spelet jäääääävligt tungt i det där spelet.

Jag ligger oftast på stabila 100-120fps, sen kommer det en jävla massa rocketlauncherkillar och några helikoptrar så kastar man en singularity granat.

40fps.

Permalänk
Medlem

Har du testat att ta bort grafikdrivrutinen med drivesweeper för att sedan ominstallera senaste versionen av CCC?

Jag har ett 7770 och kör på high med physx på low och får mellan 45-60 fps, så något fel är det ju allt, du har ju ändå ett 7870.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Har du testat att ta bort grafikdrivrutinen med drivesweeper för att sedan ominstallera senaste versionen av CCC?

Jag har ett 7770 och kör på high med physx på low och får mellan 45-60 fps, så något fel är det ju allt, du har ju ändå ett 7870.

Ja jag har 13.2 beta 3 ^^
Du har 7700 och jag 7870, fast jag har FX 6100 o du har i5 3570k.. Jag har bättre grafikkort och du bättre processor.. Aja får väl leva med 13fps när de dippar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Ja jag har 13.2 beta 3 ^^
Du har 7700 och jag 7870, fast jag har FX 6100 o du har i5 3570k.. Jag har bättre grafikkort och du bättre processor.. Aja får väl leva med 13fps när de dippar

En fx 6100 bör klara bl2 alldeles utmärkt. Har du tittat så att kortet går upp i 1GHz och inte stannar kvar vid idle-klocken?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

En fx 6100 bör klara bl2 alldeles utmärkt. Har du tittat så att kortet går upp i 1GHz och inte stannar kvar vid idle-klocken?

Ja den går upp i 1000mhz (1GHz)
Vad menar du med idle? 1GHz är idle klocken, alltså stock/default.

Permalänk
Medlem

Min i7 930 flaskar i BL2 om jag kör den stock, just nu kör jag 3.8GHz. Dock så är HT inget bra i BL2. Vet inte om Bulldozers moduler kan "strula" eller inte? Det ska ju vara 6st kärnor men fungerar det lite som HT hos intel eller?

Slår jag på HT får jag FPS drops å lagg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Min i7 930 flaskar i BL2 om jag kör den stock, just nu kör jag 3.8GHz. Dock så är HT inget bra i BL2. Vet inte om Bulldozers moduler kan "strula" eller inte? Det ska ju vara 6st kärnor men fungerar det lite som HT hos intel eller?

Slår jag på HT får jag FPS drops å lagg.

Nej det är inte som Intel, det är 6 logiska kärnor

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Har du testat att ta bort grafikdrivrutinen med drivesweeper för att sedan ominstallera senaste versionen av CCC?

Jag har ett 7770 och kör på high med physx på low och får mellan 45-60 fps, så något fel är det ju allt, du har ju ändå ett 7870.

fungerar inte physx bara på nvidia kort?

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaksylt:

fungerar inte physx bara på nvidia kort?

I borderlands 2 är low det lägsta, dvs avstängt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag fryslagga också :/:/

Permalänk
Medlem

Laggar bara var som helst, behöver ej vara att det är i "combat", tex så fryslaggar jag när jag skjuter. Verkar som jag laggar mindre på Singleplayer.

Permalänk
Medlem

Laggar inte ni när ni skjuter?