Permalänk
Medlem

ADSL med fast ip-adress

Jag sitter fn med ett ADLS från Bredbandsbolaget med fast ip-adress, har ett stort behov av detta.
Fick ett brev från BB att dom stänger ner min fasta ip-adress med endast 2 veckors varsel, kan ev få tillbaka den i maj/juni
Försöker prata med dom men det är som att köra huvudet i en vägg, tänker lite på deras slogan "Sveriges nöjdaste kunder" Huh!
Min fråga är följande:
Vet någon om en annan ADSL leverantör som man kan få fast ip-adress av?
Jag bor i Enskede Gård/Stockholm
Fiber är på väg men kan ta upp till årskiftet innan klart.

Permalänk

Bahnof är väl väldigt duktiga på service.

Sedan har du ownit som jag själv har och levererar fast IP via fiber men är osäker på ifall de levererar ADSL. Det är de 2 jag kan rekommendera. Resten som felia och glocalnet m.m. är inget att rekommendera då dessa har gått åt skogen med allt av vad service heter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdevil:

Bahnof är väl väldigt duktiga på service.

Sedan har du ownit som jag själv har och levererar fast IP via fiber men är osäker på ifall de levererar ADSL. Det är de 2 jag kan rekommendera. Resten som felia och glocalnet m.m. är inget att rekommendera då dessa har gått åt skogen med allt av vad service heter.

Ownit levererar inte ADSL och Banhof kan inte i hos oss, suck! Tack ändå

Permalänk
Hedersmedlem

Lite beroende på varför du har ett "stort behov" så finns det säkert alternativa lösningar att hitta mha externa tjänsteleverantörer. Dynamiska DNS-tjänster finns det gott om som tar en hundring eller två per år.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edtcami:

Jag sitter fn med ett ADLS från Bredbandsbolaget med fast ip-adress, har ett stort behov av detta.
Fick ett brev från BB att dom stänger ner min fasta ip-adress med endast 2 veckors varsel, kan ev få tillbaka den i maj/juni
Försöker prata med dom men det är som att köra huvudet i en vägg, tänker lite på deras slogan "Sveriges nöjdaste kunder" Huh!
Min fråga är följande:
Vet någon om en annan ADSL leverantör som man kan få fast ip-adress av?
Jag bor i Enskede Gård/Stockholm
Fiber är på väg men kan ta upp till årskiftet innan klart.

Hej, har du deras privat eller företagsabbonemang?

Visa signatur

Vintage computer hoarder
.:http://www.infania.net:.
.:Infania Networks:.
.:info@infania.net:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infania:

Hej, har du deras privat eller företagsabbonemang?

Jag har deras privat abbonenemang, skall försöka luska ut i morgon om dom gör samma sak med företagsabbonemangen också
Jag har f-skattsedel så jag kan byta i så fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Lite beroende på varför du har ett "stort behov" så finns det säkert alternativa lösningar att hitta mha externa tjänsteleverantörer. Dynamiska DNS-tjänster finns det gott om som tar en hundring eller två per år.

Vill inte ha en dynamisk dns-tjänst

Permalänk
Medlem
Skrivet av edtcami:

Jag har deras privat abbonenemang, skall försöka luska ut i morgon om dom gör samma sak med företagsabbonemangen också
Jag har f-skattsedel så jag kan byta i så fall

Nej det gör dom inte, vi har deras premium tjänst, och det har funkat bra och haft dom sökta ip adresserna hela tiden

Visa signatur

Vintage computer hoarder
.:http://www.infania.net:.
.:Infania Networks:.
.:info@infania.net:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infania:

Nej det gör dom inte, vi har deras premium tjänst, och det har funkat bra och haft dom sökta ip adresserna hela tiden

Har försökt under dagen att få ett svar på om dom gör samma sak med deras företagskunder som sitter kopplade till samma kopplingsskåp men inte fått något vettigt svar, deras företagstfnnummer kunde inte svara idag pga av datafel, skall pröva i morgon igen