Permalänk
Medlem

Gaminghörlurar runt 400

Hej!

Vilka är de bästa gaminglurarna för runt 3-400? (CS:GO)

Kollar på:

Creative Fatal1ty
Steelseries Siberia V1
Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha

Annat?

Mvh

Permalänk
Medlem

Har själv ett par siberia v2 gold. Tycler de är riktigt sköna. Sitter underbart och man får inte ont på öronen. Ljuder är rätt bra också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Har själv ett par siberia v2 gold. Tycler de är riktigt sköna. Sitter underbart och man får inte ont på öronen. Ljuder är rätt bra också.

+1

Mina två senaste headset har båda varit Siberia v2, värda sina 550kr. Lite över din budget dock.

Permalänk

Har ett par Fatal1ty själv och är hyfsat nöjd. De har hållt länge, i ca 4 år. Det är skönt att micken är böjbar så att man kan placera den hur man vill(bra när man käkar!). Ljudet tycker jag är helt okej, men sen är jag absolut inge audiofil heller. Dock så är de inte jättebekväma. Man kan få ont i öronen efter nån timme. Sen har jag iofs hyfsat stora öron också.

Permalänk
Medlem

Hade ett par Fatal1ty som höll i fem år köpte därefter Tactic3D Alpha som är skönare, ljudet är likvärdigt. Ljudkortet man får med kan jag inte använda för det lägger av titt som tätt, jag måste dra ur och koppla in det igen och när det började lägga av mitt under samtal tröttnade jag på det. Jag skulle välja Alpha framför Siberia V1.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Inaktiv

Fatal1ty.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Har själv ett par siberia v2 gold. Tycler de är riktigt sköna. Sitter underbart och man får inte ont på öronen. Ljuder är rätt bra också.

Nej........Nej.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk

själv har man bara haft headsets som kostat 1000kr eller mer det senaste, razer megalodon och cm storm sirus och sånna headsets. har haft ett siberia en gång i tiden (har fortfarande kvar det, använder den till min mobil), siberia är nog det billigaste gaming headsettet jag haft, extremt skömt och helt ok ljud för sitt pris

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk

Måste det finnas mig på lurarna eller kan det vara vanliga ickeheadset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Nej........Nej.

Tack för all din input som hjälper trådskaparen.....
Har du inget vettigt att medföra, skriv inget alls.

Om du tycker de e så dåliga skriv varför och ge förslag på andra lurar...

Permalänk
Medlem

Köp inget siberia för 550, köp isf ett g35 för 599 på komplett(såg en reklam någonstans, tror det var komplett)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Tack för all din input som hjälper trådskaparen.....
Har du inget vettigt att medföra, skriv inget alls.

Om du tycker de e så dåliga skriv varför och ge förslag på andra lurar...

Vad som helst i princip. Cooler Master, Corsair, Creative...

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Jag hade sparat till ett vettigare headset, ex G35 köpte mitt på ICA Maxi för 699 kr

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Medlem

G35 är lite över budgeten just nu, tyvärr.

Fortfarande kluven. Alpha, Siberia V1 eller Fatal1ty?

Permalänk
Medlem

Min kompis lykkades förbruka 3(!) par Fatal1ty på ett år, men hans lillebror är värsta förstöraren,och det kanske har nåt med saken att göra, men då har de haft sina siberia v2 i över 2 år utan nått missöde, så nåt kanske säger dålig kvalité då. (OBS den där brorsan blir inte mognare, snarare tvärtom) Jag tycker också att Fatal1ty känns lite plastiga och lite för små. v2 däremot tycker jag att är jättebra lurar för sitt pris.

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

skulle inte råda dig till siberia v2,
hade dem förut, bytte en gång på garnatin efter ett par månader,
senhar min kompisar varsit par totalt finns det 6 par i min vänkrets med sådanna, alla! , har bytt ut dem minst en gån gpå garanti,
de flesta byter just nu upp sig till corsair vengance 1500, pga kvaliten på siberia, både ljudet och plasten :/

annars är sibera relativt sköna, men kuddarna blir svettiga, och ett bra första headset

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.