Är Linus Techtips köpt av Nvidia?

Permalänk
Medlem

Är Linus Techtips köpt av Nvidia?

Godkväll
Satt och kollade lite klipp på Tuben och naturligtvis ville man kolla in godbiten Nvidia GTX Titan och vad alla tycker och tänker om detta kort,
Och efter att ha läst SWEC's eminenta recention och benchmarking av sagda kort (Var även in och läste Anandtechs test som kom till samma slutsats som SWEC gjorde).
Så påstår alltså Linus Sebastian att ett singel GTX Titan är MYCKET snabbare än Asus ARES, två GTX 680, två 7970GE m.m
Antingen måste han vara en lögnare av rang eller bara exremt dålig på att utföra Benchmarks
Länkar:
Linus test av GTX Titan http://www.youtube.com/watch?v=dRloMkcVeus
Anandtech's test av GTX Titan http://www.anandtech.com/show/6774/nvidias-geforce-gtx-titan-...

Vad tycker ni?
Personligen satt jag och blev förbannad, speciellt efter att jag just har läst SWEC's test....

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Entusiast

Jag prenumerar på honom och jag tycker inte alls att han står ut som någon fanboy eller som att han är betald för att överrepresentera Nvidia.
Poängtera gärna ut partier i videon som du tycker är fel för jag ser inte något fel alls i videon och benchmarks är ju benchmarks, antingen så vinner ett kort eller det andra.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Godkväll
Satt och kollade lite klipp på Tuben och naturligtvis ville man kolla in godbiten Nvidia GTX Titan och vad alla tycker och tänker om detta kort,
Och efter att ha läst SWEC's eminenta recention och benchmarking av sagda kort (Var även in och läste Anandtechs test som kom till samma slutsats som SWEC gjorde).
Så påstår alltså Linus Sebastian att GTX Titan är MYCKET snabbare än Asus ARES, två GTX 680, två 7970GE m.m
Antingen måste han vara en lögnare av rang eller bara exremt dålig på att utföra Benchmarks
Länkar:
Linus test av GTX Titan http://www.youtube.com/watch?v=dRloMkcVeus
Anandtech's test av GTX Titan http://www.anandtech.com/show/6774/nvidias-geforce-gtx-titan-...

Vad tycker ni?
Personligen satt jag och blev förbannad, speciellt efter att jag just har läst SWEC's test....

Om siffrorna stämmer så tycker jag inte han låter onödigt entusiastisk över titan, jag har prenumererat på honom länge och han verkar inte ha valt någon speciell sida, han var ju helt hög på ares II unboxingen

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Tycker det märks på honom att han oftast får betalt för att recensera det han recenserar men att just nvidia skulle vara en favorit har jag itne tänkt på.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Jag prenumerar på honom och jag tycker inte alls att han står ut som någon fanboy eller som att han är betald för att överrepresentera Nvidia.
Poängtera gärna ut partier i videon som du tycker är fel för jag ser inte något fel alls i videon och benchmarks är ju benchmarks, antingen så vinner ett kort eller det andra.

Hela testet är felaktigt...
Kolla in t.ex Swec's test och jämför skillnaderna.
GTX690 vinner nästen alla tester mot ett Titan
Asus Ares vinner nästen alla tester mot ett titan
GTX680 i Sli vinner nästan alla tester mot ett Titan
7970GE i XF vinner nästan alla tester mot ett Titan.....
Men i Linus video så vinner alltså ETT Titan alla fighter mot dual gpu varianterna?

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Tycker det märks på honom att han oftast får betalt för att recensera det han recenserar men att just nvidia skulle vara en favorit har jag itne tänkt på.

Jag menar då framförallt detta test av GTX Titan, jag argumenterar inte mot att Titan är ett fantastiskt kort och det snabbaste singelgpu kortet, men någon måtta får det vara på felaktigheterna eller?

Sedan om ni tänker på det så har han lagt upp fyra eller fem videos bara på detta kort, jag har prenumererat på hans kanal sedan starten och detta är första gången jag sett honom ge en speciell produkt detta utrymme.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk

Det känns inte legit enligt mig. Hans resultat strider mot alla andras, ett Titan är inte bättre än ett Ares II i alla spel, kanske något enstaka, men inte mer än så.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Hela testet är felaktigt...
Kolla in t.ex Swec's test och jämför skillnaderna.
GTX690 vinner nästen alla tester mot ett Titan
Asus Ares vinner nästen alla tester mot ett titan
GTX680 i Sli vinner nästan alla tester mot ett Titan
7970GE i XF vinner nästan alla tester mot ett Titan.....
Men i Linus video så vinner alltså ETT Titan alla fighter mot dual gpu varianterna?

Men ta reda på vilken upplösning han kör på och jämför med SweClockers test.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Men ta reda på vilken upplösning han kör på och jämför med SweClockers test.

han kör 1080p, men kollar du t.ex länken till Anandtech's test i mitt första inlägg så testar dom i alla möjliga upplösningar och kommer INTE fram till dessa resultat som linus gör

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Linus har ett test i 1600p också, jämför det med swec's 1440p så är siffrorna rätt lika.. iaf i bf3 enda ja jämförde med..

Permalänk
Medlem

märkte inte heller att han skulle vara någon fanboy, talade för amd och nvidia/titan när det var läge att göra så.

Permalänk
Medlem

Säker på att han inte testar Titan SLI då?
Inte kollat på de senaste videos han gjort, men Titan SLI vinner emot allt, även i Swec.

Permalänk
Medlem

Linus jobbar ju för NCIX som är ungefär som Webhallen i Kanada/USA. Så han kanske är påverkad av att han skall promota prylar till försäljning, men att han väljer sida bland tillverkare tror jag inte.. skulle bara vara kontraproduktivt.

Permalänk
Medlem

Vad svamlar du om? har du sett videon? han säger klart att han rekommenderar 7970 CF = AMD Fanboy.. illa illa!

sen kör han inte med samma inställningar som i sweclockers test och inte i samma upplösning, sen vinner ju ARES II överlägset i de testerna där det finns bra dual gpu stöd för AMD..

Vad är det som gör att han "fuskar" med sina tester? enligt dessa testerna tycker jag att Titan presterar skitdåligt om man jämför prestanda/krona och det är därför han rekommenderar 7970 CF med..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Det känns inte legit enligt mig. Hans resultat strider mot alla andras, ett Titan är inte bättre än ett Ares II i alla spel, kanske något enstaka, men inte mer än så.

Men Ares II vann ju stort i BF3 och i Metro 2033
och så försöker han ju sälja allt som han visar upp, bara tänk på det, han presenterar en produkt som han vill få dig att köpa. Jag tror inte att han skulle trixa med graferna dock, sen vad han säger är en annan sak.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Godkväll
Satt och kollade lite klipp på Tuben och naturligtvis ville man kolla in godbiten Nvidia GTX Titan och vad alla tycker och tänker om detta kort,
Och efter att ha läst SWEC's eminenta recention och benchmarking av sagda kort (Var även in och läste Anandtechs test som kom till samma slutsats som SWEC gjorde).
Så påstår alltså Linus Sebastian att ett singel GTX Titan är MYCKET snabbare än Asus ARES, två GTX 680, två 7970GE m.m
Antingen måste han vara en lögnare av rang eller bara exremt dålig på att utföra Benchmarks
Länkar:
Linus test av GTX Titan http://www.youtube.com/watch?v=dRloMkcVeus
Anandtech's test av GTX Titan http://www.anandtech.com/show/6774/nvidias-geforce-gtx-titan-...

Vad tycker ni?
Personligen satt jag och blev förbannad, speciellt efter att jag just har läst SWEC's test....

För att vara Single GPU tycker du inte att man ska höja TITAN till skyarna? Du är lite konstig.

En SINGLE GPU som står hur stadigt som helst mot DUBBLA GPU'er

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

För att vara Single GPU tycker du inte att man ska höja TITAN till skyarna? Du är lite konstig.

En SINGLE GPU som står hur stadigt som helst mot DUBBLA GPU'er

Håller med, jag köper helre en singel gpu som är standig och så än typ en ares som har massa microstutter problem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

han kör 1080p, men kollar du t.ex länken till Anandtech's test i mitt första inlägg så testar dom i alla möjliga upplösningar och kommer INTE fram till dessa resultat som linus gör

Givetvis beror det hur man testar korten och vilka inställningar man använder. Sedan beror det på hur spelet skalar i SLI eller CF för att det kan bli katastrof skalning och får sämre prestanda än Titan.

Permalänk
Medlem

Han är anställd av NCIX i Kanada som är en stor hemelektronikkedja. Ungefär som att titta på videos från en SIBA-säljare och diskutera om han är köpt ...

Permalänk
Medlem

Han har ju iofs OC:at till 1.13Ghz, lite konstigt att det bara nämns i början... swec hade inget test med så hård klockning men det borde väl skala ganska bra och ändå inte komma upp i de siffrorna. Däremot så är det ju bara 1920 i hans tester och inte 2560 som i swec:s. Han inte hittat nån 2560 test från linus...

Har dock svårt att tro att han skulle kasta bort all sin cred på fejkade tester... Det är säkert de siffrorna han fått, och som Emil och Jonas berättat många gånger så kan det vara riktigt klurigt att få stabila resultat i grafikkortstester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IvP:

Däremot så är det ju bara 1920 i hans tester och inte 2560 som i swec:s. Han inte hittat nån 2560 test från linus...

Skrev tidigare att han har gjort 1600p tester.. http://www.youtube.com/watch?v=L1dN4aN6vS0

Permalänk
Medlem
Skrivet av IvP:

Han har ju iofs OC:at till 1.13Ghz, lite konstigt att det bara nämns i början... swec hade inget test med så hård klockning men det borde väl skala ganska bra och ändå inte komma upp i de siffrorna. Däremot så är det ju bara 1920 i hans tester och inte 2560 som i swec:s. Han inte hittat nån 2560 test från linus...

Har dock svårt att tro att han skulle kasta bort all sin cred på fejkade tester... Det är säkert de siffrorna han fått, och som Emil och Jonas berättat många gånger så kan det vara riktigt klurigt att få stabila resultat i grafikkortstester.

Precis, jag, och vet att många andra som följer Linus vet hur han är..
Jag har följt han så länge jag kan minnas, och alltid uppskattat hans unboxing eller reviews..tycker han har ett bra flyt i tungan när han pratar, som får en och fortsätta kolla på han...

Att han sedan skulle sälja alla sina "fans" för att få Titan att se bra ut, som förmodligen kommer bli "skit" outdated" efter slutet av 2013 är lite svårt o tro på...

Permalänk
Medlem

Glöm inte att Linus tydligt säger att han kör Titan överklockat, skillnaden mellan 1114MHz och 837MHz är rätt stor. Tycker att hans resultat verkar mycket trovärdiga.
Linus är mycket opartisk gällande produkter när man tänker på hans nära samarbete med NCIX. Jag värdesätter Linus otroligt mycket då han tydligt sätter mycket tid på sina videor och sätter ut nya varje dag, något väldigt få gör.

Permalänk
Skrivet av IvP:

Han har ju iofs OC:at till 1.13Ghz, lite konstigt att det bara nämns i början... swec hade inget test med så hård klockning men det borde väl skala ganska bra och ändå inte komma upp i de siffrorna. Däremot så är det ju bara 1920 i hans tester och inte 2560 som i swec:s. Han inte hittat nån 2560 test från linus...

Har dock svårt att tro att han skulle kasta bort all sin cred på fejkade tester... Det är säkert de siffrorna han fått, och som Emil och Jonas berättat många gånger så kan det vara riktigt klurigt att få stabila resultat i grafikkortstester.

Han gjorde en 2560x1600 test

Permalänk
Medlem

Det linus gör ju är ju på 1080p och swec har ju 1440p...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Han är en försäljare!
seriöst det skiner igenom helatiden och ändå tycker folk han är jättebra och tar allt han säger för sant.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Han är en försäljare!
seriöst det skiner igenom helatiden och ändå tycker folk han är jättebra och tar allt han säger för sant.

Och om han skulle manipulera test så skulle han bli hängd vilket inte lär vara så bra för NCIX .. Inte för att jag säger att allt han snackar om är 100% sanning men men..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

Jag menar då framförallt detta test av GTX Titan, jag argumenterar inte mot att Titan är ett fantastiskt kort och det snabbaste singelgpu kortet, men någon måtta får det vara på felaktigheterna eller?

Sedan om ni tänker på det så har han lagt upp fyra eller fem videos bara på detta kort, jag har prenumererat på hans kanal sedan starten och detta är första gången jag sett honom ge en speciell produkt detta utrymme.

Men han lägger alltid upp så många videos när nya kort släpps. Gå tillbaka till t.ex 660ti, där var det säkert 9st. Samma med t.ex HD 7970.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

För att vara Single GPU tycker du inte att man ska höja TITAN till skyarna? Du är lite konstig.

En SINGLE GPU som står hur stadigt som helst mot DUBBLA GPU'er

Absolut ska man göra det och jag säger inte emot att Titan är ett skitläckert kort med ohygglig prestanda, min INTE att det vinner mot Dual GPU lösningar från båda tillverkare....vare sig det är två 680 i sli, GTX 690 eller Ares 2 eller 2 7970GE
Hittade ett till test som talar emot Linus techtips resultat på BitTech
http://www.bit-tech.net/hardware/2013/02/21/nvidia-geforce-gt...

Visst vinner GTX Titan några ronder med sin enorma beräkningskraft men
Det jag menar är HUR kan han komma till så annorlunda slutsatser som de mest erkända Testsighterna?

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk

Jag tror persoonligen inte att han skulle riskera sin 'credabillity' för att promota nvidia eller amd, Om något så promotar han ju NCIX vilket är ganska självklart då han jobbar för dom, och de mesta av hans videos har väl gjorts möjligt med hjälp av dom. Dock ser jag inget problem med att just promota NCIX då dom egentligen inte har något intresse om att amd är snabbare än nvidia eller vice versa. (Tänk också på att SLI och CF inte alltid scale:ar 100% i alla spel)

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 5600X | MB: Hero VII X470 | RAM: 32GB DDR4 | GPU: RTX3080