Permalänk
Inaktiv

MPC HC + MadVR + LAV filters

Tjo

Tänkte bara tipsa andra om denna underbara kombination. Har hittills bara kört XBMC på min HTPC och det har fungerat riktigt bra förutom ljudet som har varit lite halvkrångligt att synka. Dock snubblade jag över denna guiden idag.
Efter att hat ställt in allt med diverse filter, 24hz osv kunde jag konstatera att bilden känns betydligt bättre än i XBMC. Känns som det är bättre svärta, klarare och skarpare bild. Inga som helst problem med osynkat ljud heller. Tydligen ska det gå att använda XBMC's GUI och köra i kombination med detta för uppspelning av video. Har dock inte kommit så långt än.

Läste att MadVR skulle vara betydligt mer krävande än t.ex XBMC men det rullar på fint med en i3 3225 med hd 4000. CPU ligger runt 10% och GPU runt 44% på en 1080p mkv med true HD (48 gig mkv nånting).

Hoppas någon mer får nytta av detta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon172162:

Tjo

Tänkte bara tipsa andra om denna underbara kombination. Har hittills bara kört XBMC på min HTPC och det har fungerat riktigt bra förutom ljudet som har varit lite halvkrångligt att synka. Dock snubblade jag över denna guiden idag.
Efter att hat ställt in allt med diverse filter, 24hz osv kunde jag konstatera att bilden känns betydligt bättre än i XBMC. Känns som det är bättre svärta, klarare och skarpare bild. Inga som helst problem med osynkat ljud heller. Tydligen ska det gå att använda XBMC's GUI och köra i kombination med detta för uppspelning av video. Har dock inte kommit så långt än.

Läste att MadVR skulle vara betydligt mer krävande än t.ex XBMC men det rullar på fint med en i3 3225 med hd 4000. CPU ligger runt 10% och GPU runt 44% på en 1080p mkv med true HD (48 gig mkv nånting).

Hoppas någon mer får nytta av detta

Gammal nyhet. Det har ju funnits ute i lång tid.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mars SSX:

Gammal nyhet. Det har ju funnits ute i lång tid.

Ja uppenbarligen eftersom guiden skrevs för länge sedan samt programmen förutom MPC HC inte är uppdaterade på länge. Nämnde aldrig att det skulle vara något nytt,
Bara för det betyder det ju inte att alla vet om det eller hur? Mig inkluderat eftersom jag såg det först idag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon172162:

Ja uppenbarligen eftersom guiden skrevs för länge sedan samt programmen förutom MPC HC inte är uppdaterade på länge. Nämnde aldrig att det skulle vara något nytt,
Bara för det betyder det ju inte att alla vet om det eller hur? Mig inkluderat eftersom jag såg det först idag.

Visst är programen uppdaterade, bara sök på google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

madVR och LAV Filters uppdateras hela tiden, senaste versionerna är inte en månad gammal av någon av dom.
Men ja, om man ställer in det rätt går det nog inte få bättre bild från en dator.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mars SSX:

Visst är programen uppdaterade, bara sök på google.

Skrivet av Zarper:

madVR och LAV Filters uppdateras hela tiden, senaste versionerna är inte en månad gammal av någon av dom.
Men ja, om man ställer in det rätt går det nog inte få bättre bild från en dator.

Stämmer ju bra detta. Antog att madVr var gammalt pga datumet för den startade tråden Får skylla på att jag varit uppe sen 4 i morse

Permalänk
Medlem

Tänkte testa detta lite snabbt... men fattar inte hur man installerar MadVR, händer inget om jag klickar på install.bat...?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swennis:

Tänkte testa detta lite snabbt... men fattar inte hur man installerar MadVR, händer inget om jag klickar på install.bat...?

Tror inte det ska hända så mycket. När du dubbelklickar på install.bat så aktiveras MadVR automatiskt och funkar då att använda tillsammans med MPC-HC.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swennis:

När du har kört .bat filen dyker madvr upp som alternativ under Output och sen directshow video i MPC HC.
Här har du en bra guide som visar hur du ska ställa in allt.

Permalänk
Medlem

Blev skillnad faktiskt

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.