Varför är det gratis helg ibland på Steam för COD?

Permalänk
Medlem

Varför är det gratis helg ibland på Steam för COD?

Jag vet inte om det är fler än jag som undrar samma sak varför det finns gratis helger ibland för Call of Duty spel!? Det förstör lagen totalt om man kör Kill Confirmed, TDM, HQ och CTF. Jag hamnade i ett lag fullt utav NEWBIES only och laget jag mötte hade erfarna som inte hade någon som körde för första gången pga Gratis helg.

Kan fan Cod ha gratis helg kan lika fan Battlefield 3 - EA/DICE göra det också!

NÄ JAG ÄR EMOT SÅNT HÄR.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

För att fler ska kunna testa spelet, och kanske vilja köpa det.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Deras version av Demo, folk kan testa det och förhoppningsvis bli hookade så att dom tjänar mer pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Jag vet inte om det är fler än jag som undrar samma sak varför det finns gratis helger ibland för Call of Duty spel!? Det förstör lagen totalt om man kör Kill Confirmed, TDM, HQ och CTF. Jag hamnade i ett lag fullt utav NEWBIES only och laget jag mötte hade erfarna som inte hade någon som körde för första gången pga Gratis helg.

Kan fan Cod ha gratis helg kan lika fan Battlefield 3 - EA/DICE göra det också!

NÄ JAG ÄR EMOT SÅNT HÄR.

jag är en av de som spela för första gången denna helg på grund av att det gratis. Jag hoppas jag har dig i mitt lag så jag kan dra nera DIG !!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

För att fler ska kunna testa spelet, och kanske vilja köpa det.

Ja, men i så fall borde nästan varenda spel få kunna ha en sån grej, jag har sett många men jag tänker mera på stora, stora Online spel.

Har aldrig sett Battlefield 3 fått haft en Gratis helg nån gång.

Skrivet av tcmannen:

jag är en av de som spela för första gången denna helg på grund av att det gratis. Jag hoppas jag har dig i mitt lag så jag kan dra nera DIG !!!!!

Ses väl.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av tcmannen:

jag är en av de som spela för första gången denna helg på grund av att det gratis. Jag hoppas jag har dig i mitt lag så jag kan dra nera DIG !!!!!

Tror jag ska spela lite också, är det med vänstra knappen man avfyrar sitt gevär?

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ta det lugnt denna helgen om det inte passar dig då, gör något utanför spelvärlden eller testa på något annat spel..

Activision gör som de själva vill och de vill givetvis sälja mer och detta är ett riktigt bra sätt! nu ska jag ladda ner black ops 2 och testa det!

Tack för tipset!

(Har aldrig lirat FPS spel förut typ bara GTA 2 om det räknas)

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

För att citera en fiktiv superskurk: "Why so serious?"

Visa signatur

.:Ryzen 7 3700X ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Pulse OC ♠ Corsair RM750x 750W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk

Kör FFA så får du många kills då du är så sjukt mycket bättre än average!

Permalänk
Medlem

Vad är poängen med att andra spel också skulle ha det? Löser väl inte ditt så kallade "problem" med många nybörjare...
Det är väl bra att man kan testa och se om det är värt att skaffa.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem

Har för mig att man ens inte får spela på de officiela servrarna med free over weekend ? , sen så kan det lika gärna vara ett kasst lag, det är ju ett väldigt stort påstende du gör..alla förlorar nån gång.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

COD spelen är gjorda för köpas av p12or och de massproducerar spelen och vill tjäna pengar, Battlefield har däremot lite mer kvalitet och lever på sitt rykte istället för att köra gratis weekends Enligt mig dårå

Permalänk
Medlem

de måste ju göra något så att denna lilla cod communityt till pc växer men den är på ruinens brant... folk sitter med sli och 8core processorer och där släppt ett nytt cod 2012 som kräver dualcore och 6år gammalt grafikkort det säger väl det mesta. går kanske till barnen på ett xbox men tvivlar att myndiga personer köper samma spel med andra banor år efter år igen för 400kr stycket.. och på steam kostar väl detta spel lixom de andra cod upp till 600kr mycket fint pris för ett flera år gammalt spel

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Jag vet inte om det är fler än jag som undrar samma sak varför det finns gratis helger ibland för Call of Duty spel!? Det förstör lagen totalt om man kör Kill Confirmed, TDM, HQ och CTF. Jag hamnade i ett lag fullt utav NEWBIES only och laget jag mötte hade erfarna som inte hade någon som körde för första gången pga Gratis helg.

Kan fan Cod ha gratis helg kan lika fan Battlefield 3 - EA/DICE göra det också!

NÄ JAG ÄR EMOT SÅNT HÄR.

För att COD mjölkar! Låt bli och spela det under gratis tiden då. Nybörjare kommer ju hela tiden, finns ju ingen bättre marknadsföring än att ha "Free to play weekend".

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

de måste ju göra något så att denna lilla cod communityt till pc växer men den är på ruinens brant... folk sitter med sli och 8core processorer och där släppt ett nytt cod 2012 som kräver dualcore och 6år gammalt grafikkort det säger väl det mesta. går kanske till barnen på ett xbox men tvivlar att myndiga personer köper samma spel med andra banor år efter år igen för 400kr stycket.. och på steam kostar väl detta spel lixom de andra cod upp till 600kr mycket fint pris för ett flera år gammalt spel

Jag är 26 år och detta är mitt 3e CoD. Jag lär säkerligen köpa nästa som kommer också. Tänker man efter hur mycket speltid man har är det inte mycket man betalar i timme för att spela. Sen är ju spelet rätt hjärndött och man slipper tänka så mycket, det är en av grejerna jag gillar. Snabbt skare va!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Usch, vilken trist attityd. Är sånt där som gör att jag mer eller mindre har slutat spela tävlingsinriktade spel och i princip bara spelar coop. Alltid lika härligt att höra att man är en äcklig noob som ska avinstallera spelet och begå självmord, bara för att man råkat hamna i samma lag som er självutnämnda spelgudar och råkat göra ett misstag. Alla har varit nybörjare en gång, även du.

Om du tycker att det är ett sånt stort problem får du väl se till att spela på någon lösenordsskyddad dedicated server där du är stammis och vet att du kan få en bra fight varje runda. Om spelet inte har den funktionen får du väl gnälla på spelutvecklarna om det. Att ha gratishelger är ju bara ett sätt att få in nya kunder.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Känner mig som en svikare gentemot BF nu när jag installerar CoD BO2 skiten för att prova det...

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk

Är det gratis nu, om så är fallet hur länge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Är det gratis nu, om så är fallet hur länge?

lördag - söndag till 23.59 misstänker jag

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Vad gnälls det över du kommer ranka upp snabbt. och Folk får testa på det kanske det är du som inte är den vassaste spelaren......

Win Win vilket som ser det bara som positivt.

EDIT:Kan tilläga att jag bara har spelat BLOPS1 och nu BLOPS2 inte testat MW1,2,3 men hey i guess jag är en P12....
Jag är väldigt mycket medveten om hur dom har mer eller mindre återanvänt samma material och koncept flera gånger men nånstans måste dom ju ha lyckats med gameplayet if it aint broke dont fix it kolla bara hur Quake 4 blev av inget likt Quake 3 alls......

EDIT: Vill inte att detta ska bli en VS tråd men BF serien går ju precis is samma fotsteg som COD har gjort firstday DLC release av Karkand den jävla mappen bore ha vart gratis från början som Fanservice och inget annat sedan bara kolla på tidigare BF spel men då hette det ju ''Expansioner''...

BF Community är en lika stor cesspool som COD jag tar ingen sida i vilket som är bäst jag är ingen fanboy av vardera jag vet bara vad jag tycker är kul och spelar det.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Det är inte ofta man hör nån klaga på att något är gratis. Skärp dig för fan, seriöst.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Free weekend är en mardröm, cheater heaven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Ja, men i så fall borde nästan varenda spel få kunna ha en sån grej, jag har sett många men jag tänker mera på stora, stora Online spel.

Har aldrig sett Battlefield 3 fått haft en Gratis helg nån gång.

det är för att Battlefield 3 inte suger som tappar spelare

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Ja, men i så fall borde nästan varenda spel få kunna ha en sån grej, jag har sett många men jag tänker mera på stora, stora Online spel.

Har aldrig sett Battlefield 3 fått haft en Gratis helg nån gång.

Ses väl.

Battlefield 3 finns bara på Origin och inte på Steam

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Widholm:

COD spelen är gjorda för köpas av p12or och de massproducerar spelen och vill tjäna pengar, Battlefield har däremot lite mer kvalitet och lever på sitt rykte istället för att köra gratis weekends Enligt mig dårå

Sant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Jag vet inte om det är fler än jag som undrar samma sak varför det finns gratis helger ibland för Call of Duty spel!? Det förstör lagen totalt om man kör Kill Confirmed, TDM, HQ och CTF. Jag hamnade i ett lag fullt utav NEWBIES only och laget jag mötte hade erfarna som inte hade någon som körde för första gången pga Gratis helg.

Kan fan Cod ha gratis helg kan lika fan Battlefield 3 - EA/DICE göra det också!

NÄ JAG ÄR EMOT SÅNT HÄR.

jaa, lilla gubben, dem är så onda och ger folk chansen att spela gratis, vilkna jävlar Speciellt i ett så seriöst spel som COD.

Permalänk
Medlem

manh ra gratis helger enbart av försäljnings skäl,
det blir så att de flesta vill köra mer efter en helg och sen är dom fast,

anledningen är troligtvis dålig försäljning som måste förbättras.
(ingen hatar ju dåliga försäljnings siffror som en aktie ägare....)

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Jag och några polare lanar denna vecka, och vi spelade igår, vi var helt värdelösa och tyckte spelet var riktigt trist, nu sitter vi alla och lirar bf3 istället, men jag hoppar verkligen att vi spelade med dig igår. såklart folk ska få testa spelet och se ifall dom är intresserade.

(vet att dom mjölkar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Jag vet inte om det är fler än jag som undrar samma sak varför det finns gratis helger ibland för Call of Duty spel!? Det förstör lagen totalt om man kör Kill Confirmed, TDM, HQ och CTF. Jag hamnade i ett lag fullt utav NEWBIES only och laget jag mötte hade erfarna som inte hade någon som körde för första gången pga Gratis helg.

Kan fan Cod ha gratis helg kan lika fan Battlefield 3 - EA/DICE göra det också!

NÄ JAG ÄR EMOT SÅNT HÄR.

Måste vara jobbigt med en Sebastian Rcentrisk världsbilden

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Första jag kom att tänka på : http://www.youtube.com/watch?v=xzpndHtdl9A
Men på riktigt, det är bara ett spel och alla har varit ny någon gång! Bara att bita ihop

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!