Söker överklockningshjälp med MSI Mpower Z77

Permalänk

Söker överklockningshjälp med MSI Mpower Z77

Hej!
Jag har några frågor angående överklockning med msi mpower z77.
Jag vet inte exakt vilka inställningar jag ska ändra, eftersom inget av de som finns i överklockningsguiden finns med i mitt bios.
Så, vilka inställningar ska jag ändra i bios?

Mitt mål är att öka fps i spel och snabba upp datorn allmänt, dvs en 24/7 klock.
Använder mig utav i5 3570k och jag vill gärna hamna någonstans runt 4,5Ghz till 4,8Ghz+.
Vet ni hur jag ska göra?

Ni får gärna skriva om jag missade något!
Mvh Skum-tomte

EDIT:
Såhär ser bios ut:

Dold text

Jag vill få en så stabil klock som möjligt, och som håller att spela med. Vill inte få BSOD mitt i spelandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skum-tomte:

Hej!
Jag har några frågor angående överklockning med msi mpower z77.
Jag vet inte exakt vilka inställningar jag ska ändra, eftersom inget av de som finns i överklockningsguiden finns med i mitt bios.
Så, vilka inställningar ska jag ändra i bios?

Mitt mål är att öka fps i spel och snabba upp datorn allmänt, dvs en 24/7 klock.
Använder mig utav i5 3570k och jag vill gärna hamna någonstans runt 4,5Ghz till 4,8Ghz+.
Vet ni hur jag ska göra?

Ni får gärna skriva om jag missade något!
Mvh Skum-tomte

EDIT:
Såhär ser bios ut:

Jag vill få en så stabil klock som möjligt, och som håller att spela med. Vill inte få BSOD mitt i spelandet.

Dold text

Fractal R3 | Intel Core i5 3570k 4,6 Ghz | Msi mpower z77 | Corsair Vengeance 16GB | ASUS 7870 V2 1Ghz

??? är ju redan på 4,6GHz ???

EDIT: Har likadant moderkort, kan hjälpa dig klocka din CPU imorn om du har tid?
Kan vi ta det på skype/teamspeek eller liknande, blir lättast

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Du får helt enkelt pröva dig fram genom att öka spänningen tills det fungerar.
Det finns inte offset på MSI's Z77 kort så ja.. det är väl därför guiderna du läste inte hjälper dig.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|