Permalänk

F-Secure webbskydd

Jag har använt mig av Avast i många år och är/var väldigt nöjd med det.
Nu fick jag dock F-Secure till min nya dator och kör med det. Det verkar vara ett stabilt, enkelt och snabbt program.

Men Avast hade mängder av inställningar, och jag undrar om F-Secure scannar av webbsidor på samma sätt som Avast gör? Eller spärrar bara F-Secure svartlistade webbsidor?

(I Avast kunde man ställa känsligheten på låg, mellan och hög bland annat)

Visa signatur

|Dator|Skärm|Tangentbord|Mus|Högtalare|Bredband|Antivirus|Brandvägg|

Permalänk
Medlem

Sjukt svår sida att hitta någon vettig information. Ger dig ändå länk till deras egen hemsida så kanske du kan hitta det du letar efter.
http://www.f-secure.com/en/web/home_global

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulspinn_:

Jag har använt mig av Avast i många år och är/var väldigt nöjd med det.
Nu fick jag dock F-Secure till min nya dator och kör med det. Det verkar vara ett stabilt, enkelt och snabbt program.

Men Avast hade mängder av inställningar, och jag undrar om F-Secure scannar av webbsidor på samma sätt som Avast gör? Eller spärrar bara F-Secure svartlistade webbsidor?

(I Avast kunde man ställa känsligheten på låg, mellan och hög bland annat)

Den enda artikeln på F-Secures supportsida som var så nära din fråga som möjligt, var den här: f-secure.com/en/web/home_us/support/article/kba/14950/k/website/p/1.

Skrivet av buddaz:

Använder Avast IS version 8 så kan inte direkt säga så mycket om hur F-Secure hanterar sina skydd.

Har du slutat att använda gratis-produkter? ^^

Skrivet av buddaz:

Sjukt svår sida att hitta någon vettig information.

Nja. Så svårt var det ju inte att hitta på deras webbsida Det var dock svårare att söka efter artiklar på deras support-sida, på den svenska webbsidan, jämfört med den engelska. Vissa artiklar fanns helt enkelt inte på svenska.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Har du slutat att använda gratis-produkter? ^^

Ville ha en bättre brandvägg än Comodo, ZA och Windows egna så därför bestämde jag mig för att prova IS versionen och det fanns ett rätt så bra pris, 350kr för 1 år. Har ändå använt Avast så länge och kände att jag kunde ge deras IS produkt en chans. Jag har funderat på det här köpet under en längre tid så det är inget spontanköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Ville ha en bättre brandvägg än Comodo, ZA och Windows egna så därför bestämde jag mig för att prova IS versionen och det fanns ett rätt så bra pris, 350kr för 1 år. Har ändå använt Avast så länge och kände att jag kunde ge deras IS produkt en chans. Jag har funderat på det här köpet under en längre tid så det är inget spontanköp.

Ja, sedär

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.