Permalänk
Medlem

Processorkylare som sitter bra fäst.

Hej jag skulle uppskatta lite råd, det är nämligen så att jag skall bygga ihop en dator som jag inte kan lämna över personligen, utan blir tvungen att skicka med posten.
Hade jag kunnat lämna den själv hade jag nog bara använt en Hyper 212:a men jag är rädd att datorn skulle kunna bli skadad i posthanteringen med den.

Så det jag letar efter är:
1: lågt pris, får helst inte kosta mer än 300:-
2: Bra kylning naturligtvis annars skulle jag använda stockkylaren.
3: Hållfast montering och en inte allt för hög vikt så att jag slipper vara orolig.
4: Om den är hyfsat tyst är det naturligtvis en fördel men det är inte lika viktigt som de andra punkterna.

Jag hoppas att någon har bra ideer.
Med vänlig hälsning Joakim

Permalänk
Medlem

Inet skickar glatt färdigbyggda datorer, med posten/valftitt transportbolag, med 212:an. Har beställt 4-5 burkar med den och aldrig sett några problem. Vist monterings anordningen är inte den bästa men kylaren är relativt lätt.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

jag kan förstå att du är orolig om du skickar med posten, de har lyckats förstöra det mesta. Har du inte en för tung kylare bör det nog vara ok annars kan du ju bara lägga kylarn i en kartong i botten av chassit så att han som får den monterar den när han får hem den.

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 2600K (Socket 1155) MOBO:Asus P8P67 Deluxe GPU:Asus gtx 780 ti RAM:Kingston HyperX 2400 MHz 8GB (Dual channel) SSD:Force 3 120GB, OCZ Revodrive x2 HDD:Samsung Spinpoint F3 1TB Chassi:Corsair 750D PSU:Corsair Tx650 v2Ljud:Pro-Ject HeadBox II Hörlurar: Sennheiser hd600+ATH-M50 Högtalare: Dali Ikon 2 Mikrofon: Samson go mic Mus: Logitech G700 Matta: steelseries Qck+ Skärmar: en Asus Ve247h x3| citera mig för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeP:

Hej jag skulle uppskatta lite råd, det är nämligen så att jag skall bygga ihop en dator som jag inte kan lämna över personligen, utan blir tvungen att skicka med posten.
Hade jag kunnat lämna den själv hade jag nog bara använt en Hyper 212:a men jag är rädd att datorn skulle kunna bli skadad i posthanteringen med den.

Så det jag letar efter är:
1: lågt pris, får helst inte kosta mer än 300:-
2: Bra kylning naturligtvis annars skulle jag använda stockkylaren.
3: Hållfast montering och en inte allt för hög vikt så att jag slipper vara orolig.
4: Om den är hyfsat tyst är det naturligtvis en fördel men det är inte lika viktigt som de andra punkterna.

Jag hoppas att någon har bra ideer.
Med vänlig hälsning Joakim

När jag köpte min 212:a så snackade jag lite med killen i kassan och han sa det att Inet brukar inte skicka datorer med kylare som är tyngre än ca. 500-600g, mest för att det minskar risken för att moderkortet ska ta skada vid transport. Tror inte 212:an ska vara några problem dock...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |