Crysis 3 vs Battlefield 4 grafik o prestanda.

Permalänk

Crysis 3 vs Battlefield 4 grafik o prestanda.

Hej!

Jag vet det är en svår fråga att svara på för BF4 ligger en bra bit innan realase.

Men jag har 2 st 6850 1gb och en i5: 2500k och 8gb ram
Crysis 3 klarar den av helt ok på medium/high.

Men hur tror ni min data kommer att hantera BF4 tror ni det kommer bli tyngre än crysis 3 ?
Det är ju ett nästa generation konsoll spel iofs.

Man vill ju helst inte droppa under 50 fps

Permalänk

Testa BF3, finns inget annat att gå på än det.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

BF3 använder 30-40% av Frostbite2. BF4 kmr använda 75-80%, så jag vet inte hur det ska tolkas men... mer krävande blir det iaf!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

BF3 använder 30-40% av Frostbite2. BF4 kmr använda 75-80%, så jag vet inte hur det ska tolkas men... mer krävande blir det iaf!

Intressant, källa på det?

Permalänk

Ok...om vi tar BF3 så ligger jag väldigt väldigt bra med min fps mellan 60 - 95 sekunden, ultra utan deffered antilasing eller vad den heter. Men BF4 är ju inte BF3 min data lär nog få jobba betydligt mer.

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att next-gen kommer vara bättre optimirade, framförallt därför alla betydande platformer är nästintill identiska(x86 och dx11). Så du kan nog tänka dig ett litet lyft i den grafiska kvaliteten från samma hårdvara.
Givetvis är detta baserat på mina förväntningar.

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

D-a-t-o-r

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

BF3 använder 30-40% av Frostbite2. BF4 kmr använda 75-80%, så jag vet inte hur det ska tolkas men... mer krävande blir det iaf!

Nu måste jag fråga hur du har tänkt att "30-40%" av en grafikmotor används? Visst kan man kanske dela upp den i grafik, fysik osv. men har aldrig hört att ett spel använder ett antal procent av en grafikmotor

BF3 använder endast Frostbite2 motorn och inget annat, troligen kommer BF4 det också men de kommer nog vara bättre optimerat(beroende på om hur långt ifrån nu det släpps och hur länge Playstation 4 och "xbox 720" varit ute), och som vanligt så dras väll polycountet upp på alla modeller lite så lite mer krävande kommer det nog vara.(spekulationer)

Kortsvar: omöjligt att veta.

Permalänk
Skrivet av KaakaaN:

BF3 använder 30-40% av Frostbite2. BF4 kmr använda 75-80%, så jag vet inte hur det ska tolkas men... mer krävande blir det iaf!

fina siffror, vart skrapade du fram dem? Förstår att Frostbite inte får skina fullt ut i BF3, dock var spelet en av de tyngre, och fortfarande är sedan dess release, trivlar på att EA(pengagrisen) låter BF4 dra mer än kanske 20% mer än BF3, kommer bara få dem att tappa köpare. Och som ovanstående säger så går redan BF3 ganska fullt ut, det är ju inte som att dem håller inne 50% någonstans

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Lektion no 1 om du vill överleva på Swecs forum.
Kalla ALDRIG din datOR för data. Data är det som finns på hårdisken, mjukvaran alltså, dator är burken, och alla pinaler i den, hårdvaran.
Kallar du din dator för datan får du räkna med en massa "roliga" kommentarer och en del kommer inte ta dig på allvar

Sen skall man aldrig fråga om ens dator kommer klara spel som ingen vet någonting om, som aldrig testats och det inte finns några siffror på. Det är så enkelt att ingen vet

Din data kommer garanterat klara det, din dator däremot, vet ingen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Förstår riktigt inte varför alla drar in bf3 eller kommande 4an när de gäller fps tester i så. De spelen är inte ens gjorda för att köras som test...För övrigt tycker jag de finns mer krävande samt snyggare spel än bf3.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Inanimate:

Detta är något som vi skrattade åt under ett veckomöte. Någon som uppenbarligen inte kan spelmotorer/vet vad dom pratar om har skrivit något som spritt sig som en löpeld på nätet. Det är knappast som att vi besitter en slider där vi ställer hur hårt motorn ska arbeta

Ett tips från tvåhundratusen SweClockare: Gör gärna Battlefield 4 till ett PC-spel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Förstår riktigt inte varför alla drar in bf3 eller kommande 4an när de gäller fps tester i så. De spelen är inte ens gjorda för att köras som test...För övrigt tycker jag de finns mer krävande samt snyggare spel än bf3.

Inget spel är "gjort" som test, därför har vi Benchmark program. Dock kan vi alla erkänna, vad vi än tycker om BF3, att det är det vanligaste spelet som också drar mer än andra spel. Därav är det lätt att veta vad man får för sina pengar om man bara skall spela det. Men jag håller med dig, det börjar bli lite uttjatat, men ingen hjälps av en viss siffra i Heaven..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Inget spel är "gjort" som test, därför har vi Benchmark program. Dock kan vi alla erkänna, vad vi än tycker om BF3, att det är det vanligaste spelet som också drar mer än andra spel. Därav är det lätt att veta vad man får för sina pengar om man bara skall spela det. Men jag håller med dig, det börjar bli lite uttjatat, men ingen hjälps av en viss siffra i Heaven..

Va ju de jag mena...spelen är inte gjorda för test...alltså inga spel är de...men som sagt personligen tycker jag Hitman, far cry 3 t.ex kräver mer än bf3..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KaakaaN:

BF3 använder 30-40% av Frostbite2. BF4 kmr använda 75-80%, så jag vet inte hur det ska tolkas men... mer krävande blir det iaf!

Det där är så sjukt fjantigt.
Det är som att säga att Half Life 2 använder 15% av Source, medans CSGO använder 80%..

Liksom... what the frak dillar du om?

BF3 använder 100% av Frostbite 2.
Precis som HL2 använder 100% Source.
Precis som Gears of War använder 100% UE3.
Precis som Crysis 3 använder 100% CryEngine 3.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Det där är så sjukt fjantigt.
Det är som att säga att Half Life 2 använder 15% av Source, medans CSGO använder 80%..

Liksom... what the frak dillar du om?

BF3 använder 100% av Frostbite 2.
Precis som HL2 använder 100% Source.
Precis som Gears of War använder 100% UE3.
Precis som Crysis 3 använder 100% CryEngine 3.

Om man nu skulle försöka vrida det till något logiskt så skulle det väll mera vara funktionalitet, exempelvis använder de grejer i motorn som nu kanske känns färdiga eller redo för dagens grafikkort... SSAO var exempelvis inte aktiverat i Crysis 2 (går aktivera genom config) medans Crysis 3 använder SSDO by default.

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Det där är så sjukt fjantigt.
Det är som att säga att Half Life 2 använder 15% av Source, medans CSGO använder 80%..

Liksom... what the frak dillar du om?

BF3 använder 100% av Frostbite 2.
Precis som HL2 använder 100% Source.
Precis som Gears of War använder 100% UE3.
Precis som Crysis 3 använder 100% CryEngine 3.

Vad jag tror han menar är nyttjandet av mängd, funktion osv i en motor. Frostbite kan säkert göra mycket mer än vad vi sett i BF3, dock finns det inget som visar det då BF4 inte släppts, därmed hans kommentar. Med en grav modifikation av siffrorna, till kanske 80% BF3 och givetvis 100% för t.ex. BF4, så hade det nog fungerat, om nu BF4 fanns..

Man får bara ta och anta att BF4 blir minnst lika tungt som BF3, och vi kan hoppas på att tyngre, och därmed förhoppningsvis finare också

Off-Topic: När spelmotorn varit klar ett tag nu så får vi 'la hoppas på bättre gameplay, jobba på det nu Dice!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Det där är så sjukt fjantigt.
Det är som att säga att Half Life 2 använder 15% av Source, medans CSGO använder 80%..

Liksom... what the frak dillar du om?

BF3 använder 100% av Frostbite 2.
Precis som HL2 använder 100% Source.
Precis som Gears of War använder 100% UE3.
Precis som Crysis 3 använder 100% CryEngine 3.

Vi pratar inte samma sak. Du trodde jag menar att BF3 använder 40% frostbite och 60% annat?

Jag menar att BF3 använder 40% av Frostbite 2s förmåga.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Hej!

Jag vet det är en svår fråga att svara på för BF4 ligger en bra bit innan realase.

Men jag har 2 st 6850 1gb och en i5: 2500k och 8gb ram
Crysis 3 klarar den av helt ok på medium/high.

Men hur tror ni min data kommer att hantera BF4 tror ni det kommer bli tyngre än crysis 3 ?
Det är ju ett nästa generation konsoll spel iofs.

Man vill ju helst inte droppa under 50 fps

Jag tror det kommer bli mer krävande sen.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Itchy Trojan:

Vad jag tror han menar är nyttjandet av mängd, funktion osv i en motor. Frostbite kan säkert göra mycket mer än vad vi sett i BF3, dock finns det inget som visar det då BF4 inte släppts, därmed hans kommentar. Med en grav modifikation av siffrorna, till kanske 80% BF3 och givetvis 100% för t.ex. BF4, så hade det nog fungerat, om nu BF4 fanns..

Man får bara ta och anta att BF4 blir minnst lika tungt som BF3, och vi kan hoppas på att tyngre, och därmed förhoppningsvis finare också

Off-Topic: När spelmotorn varit klar ett tag nu så får vi 'la hoppas på bättre gameplay, jobba på det nu Dice!

Isåfall används Source till 0.2% då den kan göra så mycket annat.

Ska vi ditta och datta om % så kan vi hitta på alla möjliga magiska siffror ända ner till 0.00001% med tanke på att varje motor kan modifieras oändligt i princip till att göra vad utvecklaren än vill göra. Så det finns ingen % som bestämmer någonting. En motor har inte någon "förmåga" eller "Mängd"

Används Frostbite 2 till ett spel så används den till 100% för vad den är tänkt att göra för just det specifika spelet.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Isåfall används Source till 0.2% då den kan göra så mycket annat.

Ska vi ditta och datta om % så kan vi hitta på alla möjliga magiska siffror ända ner till 0.00001% med tanke på att varje motor kan modifieras oändligt i princip till att göra vad utvecklaren än vill göra. Så det finns ingen % som bestämmer någonting. En motor har inte någon "förmåga" eller "Mängd"

Används Frostbite 2 till ett spel så används den till 100% för vad den är tänkt att göra för just det specifika spelet.

Njae nu stämmer ju inte detta heller, en kod är en kod, man kan uppdatera den, men när det väl görs så behöver man också döpa om den, precis som man döpt om CryEngine ett antal gånger, just för att hålla isär dem och dess arbetsområden. Men om det är som du säger, varför inte sätta quake motorn åt att driva BF4, för givetvis fungerar ju det, eller? Activision har ju visat att det går, inte.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Itchy Trojan:

Njae nu stämmer ju inte detta heller, en kod är en kod, man kan uppdatera den, men när det väl görs så behöver man också döpa om den, precis som man döpt om CryEngine ett antal gånger, just för att hålla isär dem och dess arbetsområden. Men om det är som du säger, varför inte sätta quake motorn åt att driva BF4, för givetvis fungerar ju det, eller? Activision har ju visat att det går, inte.

För att Activision har ju gjort såå mycket med motorn?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Hej!

Jag vet det är en svår fråga att svara på för BF4 ligger en bra bit innan realase.

Men jag har 2 st 6850 1gb och en i5: 2500k och 8gb ram
Crysis 3 klarar den av helt ok på medium/high.

Men hur tror ni min data kommer att hantera BF4 tror ni det kommer bli tyngre än crysis 3 ?
Det är ju ett nästa generation konsoll spel iofs.

Man vill ju helst inte droppa under 50 fps

Crysis 3 kommer att vinna endast pågrund av att det innehåller fler färger än grått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Det där är så sjukt fjantigt.
Det är som att säga att Half Life 2 använder 15% av Source, medans CSGO använder 80%..

Liksom... what the frak dillar du om?

BF3 använder 100% av Frostbite 2.
Precis som HL2 använder 100% Source.
Precis som Gears of War använder 100% UE3.
Precis som Crysis 3 använder 100% CryEngine 3.

Lasgana: BF4
Lasgana: Coming October 23rd, 2013
Lasgana: development just started, expected to be done in 1 yr [Nirolak's Note: Since this is the one likely to elicit the most "this is fake" notes, I feel I should elaborate. Given some later points (like already have an internal demo), this seems to refer to EA's normal two year development cycle of a one year pre-production cycle with ~30-40 people and then ballooning up to 150-300 people to make the game after most things are prototyped and planned out. Visceral, BioWare, and a fair number of publishers outside EA also operate this way since it allows you to have multiple projects without cyclical layoffs due to scaling down in pre-production and scaling up in production. For example, during the downtime between Bad Company 2 and Battlefield 3, DICE's spare staff worked on making Medal of Honor's multiplayer and helping to build Need For Speed: Hot Pursuit. As to what the bulk of DICE's staff worked on prior to this going into production, it's probably either a second project or, once again, other EA games.]
Lasgana: will be on pc, ps3, xbox360 and next gen consoles
Lasgana: will be one of the first games for next gen consoles
Lasgana: commander system comes back
Lasgana: profile can be linked with other devices like ipad
Lasgana: auto login, need internet all time, support cloud saves
Lasgana: easier to pickup the game, to take care of players from CoD
Lasgana: support body and voice control for this commander system
Lasgana: better battlelog integration and better stats reporting
Lasgana: supports video playback and sharing
Lasgana: have gem store for dlc and other stuff like that
Lasgana: 3 factions: russia, usa and china
Lasgana: can deploy female soliders
Lasgana: frostbite 2.0 engine
Lasgana: pc, ps4 and xbox 720 supports 64 player maps
Lasgana: 360 and ps3 will be less
Lasgana: pc, ps4 and 720 will provide 60 fps
Lasgana: already have a demo video internally within EA,
Lasgana: matching the quality of BF3 already
Lasgana: bf4 will use 80% of power of frostbite 2, wheras bf3 only 30-40%
Lasgana: modern background
Lasgana: i mean story background

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ahlen:

Lasgana: matching the quality of BF3 already
Lasgana: bf4 will use 80% of power of frostbite 2, wheras bf3 only 30-40%
Lasgana: modern background
Lasgana: i mean story background[/I]

Ja och de sa även att BF3 var ett PC Primärt spel.

DICE ska man inte lyssna på för fem öre för de ljuger hela bunten och säger en massa skit hela tiden.

Och med tanke på hur de säger "30-40%" så måste vi ju förvänta oss über fysik med über destruction med über landscape-terraforming med über graphics med über vehicle physics med über hitreg über AI osv.
Och 128 spelare minst!!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Ahlen:

Men den där texten har väll inte blivit validerad av varken EA eller DICE? Var inte det där bara en text som dök upp på ett forum eller har de validerat texten nyligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ja och de sa även att BF3 var ett PC Primärt spel.

DICE ska man inte lyssna på för fem öre för de ljuger hela bunten och säger en massa skit hela tiden.

Och med tanke på hur de säger "30-40%" så måste vi ju förvänta oss über fysik med über destruction med über landscape-terraforming med über graphics med über vehicle physics med über hitreg über AI osv.
Och 128 spelare minst!!

Det är så sant så

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Märks att folk inte kan läsa när dom undgår att se att dice faktiskt svarar i tråden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Stör mig ganska hårt på att utvecklare bantar det grafiska för att sänka kraven på vad man har för rigg. Kolla bara Farcry 3, under E3 så såg spelet riktigt bra ut. Nu så har dom istället bantat polygon-antal, ljussättning och lagt på en massa fula effekter för att sedan ha misslyckats med att få det lika bra ut.

Varför gör utvecklarna så? vill dom få folk att maxa deras "snygga" spel för att ge spelare och entusiaster lite längre e-penis? När det gäller detta så är väl Crytek de enda som får min respekt, där man istället ligger 3-4 år frammåt i det grafiska. Kolla bara på Crysis(det första), det ser ju betydligt bättre ut än många av spelen som släpps idag.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inanimate:

BF3 och BF4 utvecklades/utvecklas med high end PC i första åtanke och allt vi gör lägger vi på den nivån, sedan skalar vi ner saker för att det ska rulla på konsoler. Det innebär inte att vi skalar ner PC-versionen för det. Med tanke på hur mycket svagare konsoler är än PC så hade BF3 till PC isf sett ut som på konsol och varit cappat till 30fps. Då spelet utvecklas till alla platformer samtidigt är det inte en portning på något sätt, något som så många verkar ha svårt att acceptera

Bara mer bullshit.

http://www.computerandvideogames.com/324517/battlefield-3-lea...

Var väl även du som sa att bättre destruction i BF3 var omöjligt (alltså den patetiska modelswappen) för att det skulle kräva såååå mycket bättre dator. Och att grafiken var optimerade för dagens datorer, ja troll. Spelet är bland det fulaste på marknaden. Starta upp spelet kör på Very High, Kharg Island, ser ut som CODMW3 i de flesta fallen bara att det är större i skala. Sedan har ni 2D träd så gott som överallt på banan.
Texturerna är lågupplösta, Vattnet ser sjukt dåligt ut, ser ut som ett par dekaler som flyter i 3 olika riktningar. Och era vågor LOL HAHAHA!
Buskar och träd ser bara dåliga ut dom också, väldigt lite variation också.
Fysiken (fordon) är helt fånig, ta ett jetplan och flyg in i helikopter, ingenting händer, ni studsar av varandra. Snudda en stolpe och du sprängs direkt (stolpen borde ju gå sönder om något?) eller ta en Humvee och kör in i en Tank och åskåda er fantastiska Award Winning Physics. Eller försök att köra över vissa staket eller stolpar med en tank!
Kommer även ihåg att ni hade "UNRIVALED DESTRUCTION" på er Hemsida de första månaderna, ja ingen av er tänkte på Geomod då. Modelswap != Destruction. Knappt bättre grafik än Crysis 1 som kom ut 2007. Kräver hutlösa datorer.

Mmmm. 90% av träden på Kharg Island är i 2D. Förklara?

Spelar jag BF2, eller en uppföljare?

Glömde ni interiören i 99% av era fordon eller?
(Och dat lighting.gif)

Dat lighting.gif

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear