Möjligt att starta program baserat på vilket wifi-nätverk man har?

Permalänk
Medlem

Möjligt att starta program baserat på vilket wifi-nätverk man har?

Hej! Frågan framgår kanske av titeln men jag undrar om någon vet om det på något sätt går att bestämma att vissa program drar igång när man har kopplat till ett visst wifi-nätverk? Har rätt trögt internet hemma och jobbar just nu med rätt stora filer vilket gör att dropbox/sugarsync laggar ner hela internet rätt fint när jag är hemma. När jag är på skolan dock vill jag väldigt gärna ta backup. Går detta på något sätt annat än att starta dom manuellt när jag känner för det? Vore tacksam för tips!

Visa signatur
Permalänk
Vila i frid

Har du en Lenovo kan du göra precis detta mha Connection Manager profiler dvs köra skript/program när den har anslutit sig till respektive nät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Har du en Lenovo kan du göra precis detta mha Connection Manager profiler dvs köra skript/program när den har anslutit sig till respektive nät.

Det har jag faktiskt men jag köpte precis en ny dator. Googlade på namnet och antar att alla orden däri var för generiska för jag hittade inte detta program? Vore uppskattat med en länk!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Det har jag faktiskt men jag köpte precis en ny dator. Googlade på namnet och antar att alla orden däri var för generiska för jag hittade inte detta program? Vore uppskattat med en länk!

Jag antar att hasenfrasen menade denna webbsida: http://connectman.sourceforge.net/

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Vila i frid

Sorry, det rätta namnet är Lenovo Access Connections (fjärrade precis in till en jobbdator och kikade) och lär nog bara funka på Lenovo-datorer.