Konstanta fel i Windows 7, ständiga blåskärmar, problem med update etc.

Permalänk

Konstanta fel i Windows 7, ständiga blåskärmar, problem med update etc.

Hej!

Som rubriken antyder har Windows börjat ballar ur totalt för mig. Problemen startade kanske 1-2 veckor sedan. Till en början var det mest firefox som betedde sig konstigt och crashade hela tiden. Försökte då med chrome men den ville inte ens installera. Efter detta började jag få en massa BSOD's som refererar till olika processer. Detta lyckades jag inte lösa så jag tänkte installera om windows. Sagt och gjort, vid installationsfasen "update" craschar datorn genom BSOD.

Trots detta får jag igång datorn och kommer in i windows, bestämer mig för att chansa och börjar installera drivrutiner, det går bra. Sedan kör jag windows update som bara ger mig felmeddelande "C80003FA", Firefox craschar mer än någonsin, och får en massa fel då jag ska installera nya program.

Än så länge har jag inte fått BSOD igen, men det är väl bara en tidsfråga.

Så vad bör jag göra och vad kan problemet bestå i?

Specs:

intel i5 2500K
Gigabyte p67A-D3-B3
intel 320 120GB
Samsung spinpoint 500GB
8 GB RAM (kommer ej ihåg fabrikör)
Nvidia GTX 570

Tackar på förhand för all hjälp jag kan få

Permalänk
Medlem

Bluescreen brukar ju bero på minnesfel eller diskfel, installera om windows och se om problemen kvarstår!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Vad kör du för clock och volt?

Permalänk

@Brallor. Jag har precis installerat om windows som det står i beskrivningen, får fortfarande problemen.

@fxfighter. Stock

Kan tillägga att jag körde ett disktest och det gav fina resultat men ska kolla minnena

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessGifted:

Kan tillägga att jag körde ett disktest och det gav fina resultat men ska kolla minnena

Sätter min hatt på minnesstickorna, kolla dem och återkom

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Skrivet av Exigo:

Sätter min hatt på minnesstickorna, kolla dem och återkom

Tack och bock! Helt rätt. nu funkar allt fint verkar det som.

Hur kom du fram till att det var minnesstickorna? plz educate

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessGifted:

Tack och bock! Helt rätt. nu funkar allt fint verkar det som.

Hur kom du fram till att det var minnesstickorna? plz educate

programmen arbetar ju med just ramminnena och tappar dem instruktioner aka går instabilt eller är trasiga så krashar program :3

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessGifted:

Tack och bock! Helt rätt. nu funkar allt fint verkar det som.

Hur kom du fram till att det var minnesstickorna? plz educate

Skrivet av mini-z1994:

programmen arbetar ju med just ramminnena och tappar dem instruktioner aka går instabilt eller är trasiga så krashar program :3

Precis.
Datorn spar information i minnet, är de trasiga så försvinner några 1or eller 0or och då kraschar det.

Visa signatur

Citera.

Permalänk

Jo, det är klart!

Tack för hjälpen