Permalänk

Skapa bootbar USB

Hej allihopa!

Jag har ett litet problem. Jag ska installera om Windows 7 på min dator, men jag har ingen skiva. Nuvarande version av Windows är Home Premium x64. Jag hittade bara en vanlig nedladdningslänk, och den var för Windows 7 Professional. Jag tog den ändå, för det stod att man kunde använda ett program som tog bort en fil (ei.cfg) från den så att man kunde välja vilken version av Windows man ville ha. Men nu när jag försöker skapa en bootbar image av ISO-filen via Windows egna (och för den delen tiotal andra program jag har testat) program till för sånt här. Nu undrar jag vad jag ska göra. Kan någon hjälpa mig?'

Tack på förhand, Cevin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cevinchurch:

Hej allihopa!

Jag har ett litet problem. Jag ska installera om Windows 7 på min dator, men jag har ingen skiva. Nuvarande version av Windows är Home Premium x64. Jag hittade bara en vanlig nedladdningslänk, och den var för Windows 7 Professional. Jag tog den ändå, för det stod att man kunde använda ett program som tog bort en fil (ei.cfg) från den så att man kunde välja vilken version av Windows man ville ha. Men nu när jag försöker skapa en bootbar image av ISO-filen via Windows egna (och för den delen tiotal andra program jag har testat) program till för sånt här. Nu undrar jag vad jag ska göra. Kan någon hjälpa mig?'

Tack på förhand, Cevin.

Men vad händer när du försöker?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Om du redan har lyckas lägga över Windows 7 installationsfilerna med hjälp av programmet Microsoft Windows 7 USB/DVD Download Tool till ett USB minne så är det mycket enkelt att ta bort ei.cfg filen utan något verktyg, du behöver bara öppna mappen sources som ligger i USB minnet och sedan ta bort ie.cfg genom att markera och högerklicka på filen.

Du kan kolla detta inlägg som visar hur du manuellt tar bort ei.cfg filen #12506016

Visa signatur

janee

Permalänk

Jaha det visste jag inte. Men jag har redan tagit bort ei.cfg filen från ISO:n med hjälp av ett program, och det har gjort så att den nu klassas som skadad eller trasig av programmen. Men jag löste det genom att hitta en annan Windows 7 kopia som redan är Home Premium. Tack ändå för hjälpen!