Google oroas över Samsungs dominans på Android-marknaden

Permalänk
Medlem

Kör med en SIII. Jag är supernöjd med den. Rätt hårdvara, rätt storlek etc.
Det som stör med den är samma sak som stör mig när det gäller fabriksfärdiga datorer. De stoppar in en massa program som jag inte vill ha och uppfinner sämre hjul än vad som redan är där.

På samma sätt som det är ett helsike att bli av med Norton på en HP, är det ett helsike att bli av med Samsungs variant på Play-butik och Google kalender.

Och alla tillverkare vill hugga mellan på försäljningen av appar på just sin egna butik.
För mig som användare är dominansen ett mindre problem än inbundna smaker av Android.

Har en sugig surfplatta från Tyskland som inte har stöd för Google Play.
Den hade varit 10 ggr bättre om det var rent Android på den med Play och hela millevitten. Vad det är för klistermärke på baksidan hade i så fall inte spelat någon roll. Men det gör det nu.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog aldrig köpa en Samsung igen så vida det inte är en Nexus, men jag känner på mig att nästa Nexus kommer tillverkas av HTC. Så länge Google oroar sig över Samsungs dominans så lär dom inte få tillverka Nexus. Jag är trött på Samsungs TouchWiz och att man måste vänta i över ett kvartal innan man får senaste versionen av Android. Dom är dessutom inte längre dom bästa vad gäller hårdvara. Samsung har hamnat i samma tillstånd som Apple, att dom inte längre känner att dom behöver anstränga sig för att ligga på topp. Galaxy S4 lär bli en besvikelse, en sorts hybrid mellan S3 och Note 2. Inget vidare nytt alltså.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

AMOLED är inte så bra, du märker skillnaden om du lägger en t.ex Samsung Galaxy S3 brevid en HTC One X där HTC'n har bättre skärm

Skickades från m.sweclockers.com

färgerna är onaturliga men skärpan är oslagbar och betraktningsvinklarna, sen sparar amoled som satan på batteriet, på nokia n9 är det alltid en lysande klocka + notifications + väder osv på framsidan och den drar inget batteri alls och man ser det jättetydligt! det enda jag har jämfört med är iphone 4s och nexus 7 samt äldre mobiler och där vinner min nokia alla tester och det är inte bara jag som tycker det eftersom min kompis med iphone höll med

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Köpte först S2 till frugan och hade HTC Sensation. Jag va fruktansvärt avundsjuk. Köpte S3 o blev jätte nöjd. Så det blev ju en Note 2 när den kom och blev nöjdare. Så dom kan göra telefoner och dom kan Android enligt mej då. Och uppenbarligen är jag inte ensam. Och tittar på deras övriga produkter så är det ju svårt att inte bli en "rolig pojke".

Visa signatur

ASUS MAXIMUS Z790 HERO / i9 13900k 5.8GHz / Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT / G.Skill 6000 64GB / Asus RTX 4090 / Philips 43" 4K IPS LED / Samsung 980 PRO 8T / Phanteks Eclipse NV7 / Corsair AX1600i 1600W / CORSAIR Silens RGB / FUNC / ASTRO A50 gen3 / Win 11 Home 64 och MYCKET Nöjd. Mobil: SamUltra23 / Platta: GALAXY PRO 12.2 / Sony Xperia Z Tab / Dyseleksi

Permalänk

Är det bara jag som tycker samsungmobilerna är skräp. Fattar inte vad samsung gör med android heller, det är segt som fan i jämförelse med nexusmobilerna och fullproppade med massa skräp-program direkt vid leverans.

/Missnöjd ägare av en Samsung note..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av boomhowler:

Du missförstår inget, Google är ute efter att få in annonspengar. Om Samsung väljer att göra en Amazon så kommer Google att få problem. Google kör ju bara med opensource-kortet för att de inte tror att någon stor spelare skulle våga göra som Amazon, ju fler som forkar desto hårdare kommer Google att bli med vad man "får" göra.

Tack för förklaringen.
Låter ju bra ändå, men uppmuntrar ju samtidigt till apple beteende att låsa in sitt format i en låda o låta det vara så.
Men lite som när Gabe gnällde på MS och Win8 bara för att dom också skulle lansera spel via sin egna appstore o konkurrera mot Valve.

Vad gjorde Amazon då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Jag kommer nog aldrig köpa en Samsung igen så vida det inte är en Nexus, men jag känner på mig att nästa Nexus kommer tillverkas av HTC. Så länge Google oroar sig över Samsungs dominans så lär dom inte få tillverka Nexus. Jag är trött på Samsungs TouchWiz och att man måste vänta i över ett kvartal innan man får senaste versionen av Android. Dom är dessutom inte längre dom bästa vad gäller hårdvara. Samsung har hamnat i samma tillstånd som Apple, att dom inte längre känner att dom behöver anstränga sig för att ligga på topp. Galaxy S4 lär bli en besvikelse, en sorts hybrid mellan S3 och Note 2. Inget vidare nytt alltså.

Fast Samsung gör inte Nexus längre, Google tog över det till LG på senaste mobilen och ASUS på plattor, Nexus är inget Samsung bestämmer ifall de vill göra, utan det bestämmer Google vem som får göra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

färgerna är onaturliga men skärpan är oslagbar och betraktningsvinklarna, sen sparar amoled som satan på batteriet, på nokia n9 är det alltid en lysande klocka + notifications + väder osv på framsidan och den drar inget batteri alls och man ser det jättetydligt! det enda jag har jämfört med är iphone 4s och nexus 7 samt äldre mobiler och där vinner min nokia alla tester och det är inte bara jag som tycker det eftersom min kompis med iphone höll med

Det kvittar väl då CPU'n i SGS3 inte sparar på batteriet, så skulle inte välja denna förkastliga skärm ändå och det är inga fel på betraktningsvinklarna på HTC'n heller...annars kan vi ju jämföra med skärmen på iPhone som är ännu bättre på alla vis

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Väntar redan utanför..!

Neh men skämt åt sidan sisådär.
Samsung har ju haft "Den bästa mobilen" bra många generationer nu, iaf. sedan Galaxy serien började.
S2 hade ju egentligen bara en värdig motståndare och det var väl iphone 4/4s. Samma sak med Galaxy S3, har inte heller så mycket motstånd när det kommer till pris vs prestanda, kanske att Lumia, iPhone 5 eller Xperia Z kan vägas mot den.

Samsung är ju kända för att kopiera, massproducera och få ner priserna i förhållande till konkurrenter

Men måste säga att Galaxy S3 ser ut som skit och är alldeles för plastig, så nästan lite sugen på att testa en Sony mobil då den verkar "stabil" i handen (dreglade dock över storleken på skärmen på S3.an över min S2.a).

Oh holy shit XD

Håller helt med dig i det du säger. Jag håller verkligen tummarna för Sony nu att dom kan slå Samsung på fingrarna med sin z. Sony v är just nu hyllad. Vidare att man kan tappa den i pissuaren utan att vara orolig att den ska gå sönder är ju bara bra....inte för att jag har någon erfarenhet av det, nej nej. Sedan så hoppas jag verkligen att Htc skärper sig och börjar göra ordentliga mobiler igen och sluta tramsa sig och skicka ut "uppdateringar" av gamla modeller. Vidare så gillar jag verkligen inte att hålla i s3:an, det känns om man skulle hålla i en leksakstelefon. Har faktiskt fått äran att hålla i en z även om det bara var en demo, den var verkligen härlig. Sony v äger min farsa och den är helt underbar också. Men 5 tums skärmen är bara helt underbar. Vem behöver en tablet då?

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chrisragnar:

Är det bara jag som tycker samsungmobilerna är skräp. Fattar inte vad samsung gör med android heller, det är segt som fan i jämförelse med nexusmobilerna och fullproppade med massa skräp-program direkt vid leverans.

/Missnöjd ägare av en Samsung note..

Jag håller fullkomligt med dig + att Samsung håller på med sina egna inlåsningar med att stoppa i sin egen skit i mjukvaran

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk

Jag hoppas innerligt att Sony's Xperia Z slår igenom stort.
Har själv förbeställt den och sålde precis min S3:a i förmån för just Xperia Z.

Varför sålde jag S3:an?
Är nog den tråkigaste telefonen jag haft i min ägo, både UI-Wise och design-Wise.
Och ja, jag vet att det går att ändra UI med appar, men det intresserar inte mig.
Inget fel på prestandan, tvärt om, men let's face it, den är inte vacker.

EDIT: Sony är också vänliga med att låsa upp bootloadern innan telefonen ens är släppt, vilket
var väldigt välkommet bland Android användare, redan där har vi ett plus att köra på Sony.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Meanwhile at Apple camp; Användare med 3gs från 2009 kör senaste mjukvaruuppdateringarna utan jailbreak/root. Det kanske är maximalt flamebait men något jag gillar med Apple är att de har en hyfsad mjukvarulivslängd i sina telefoner. (Sen får man så klart ogilla apple som företag, ogilla iphone som produkt och ios som OS).

Fast det laggar ju härligt i menyerna (och då inte det inbillade lagget hos folk som klagar på Android 4.1 utan en rejäl paus, och detta varje gång). Sen finns inte alls alla funktionerna med på 3GS heller...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Blir ju liksom så när de gör de bästa mobilerna, de är ju konkurrenterna som får skärpa sig!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jag kommer nog aldrig köpa en Samsung igen så vida det inte är en Nexus, men jag känner på mig att nästa Nexus kommer tillverkas av HTC. Så länge Google oroar sig över Samsungs dominans så lär dom inte få tillverka Nexus. Jag är trött på Samsungs TouchWiz och att man måste vänta i över ett kvartal innan man får senaste versionen av Android. Dom är dessutom inte längre dom bästa vad gäller hårdvara. Samsung har hamnat i samma tillstånd som Apple, att dom inte längre känner att dom behöver anstränga sig för att ligga på topp. Galaxy S4 lär bli en besvikelse, en sorts hybrid mellan S3 och Note 2. Inget vidare nytt alltså.

Kan hålla med....
Hajar inte varför alla helt plötsligt köper Samsung. Visst dom är bra på Tv och monitorer men har aldrig varit nöjd med dom smartphones jag haft och testat från dom.
Vill man ha byggkvalite ska man köra på HTC imho...

http://www.htc.com/se/smartphones/htc-one/

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Är det bara jag som tycker samsungmobilerna är skräp. Fattar inte vad samsung gör med android heller, det är segt som fan i jämförelse med nexusmobilerna och fullproppade med massa skräp-program direkt vid leverans.

/Missnöjd ägare av en Samsung note..

Alla androidtillverkare slänger in massa skit på sina mobiler så Samsung är inte värre än någon annan tillverkare. Nexusmobilerna är ett undantag eftersom de kommer direkt från Google och kör därför helt vanilla utan massa extra skräp.

Permalänk
Medlem

Struntar fullständigt i märke när jag köper telefoner, det är hårdvaran, utseendet och känslan som tilltalar mig. Just nu har jag en Nexus 4 som jag är jättenöjd med.

Tror anledningen till att Samsung är så pass stora på telefonmarknaden nu är att de anses vara den enda socialt acceptabla ersättningen till iPhone. Typ.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Samsung vinner eftersom de är den enda tillverkaren i princip som har riktigt bra paneler i sina toppmodeller, de andra tillverkarna börjar komma ikapp men AMOLED är verkligen grymt, har det i min N9'a och färgerna är väldigt bra och man kan se innehållet på skärmen när den ligger ner platt i en konstig vinkel!

Själv kommer jag hålla mig till Nexus varianter efter att ha ägt nexus 7 ett tag, enklare androidägande får man leta efter och så får man uppdateringarna direkt

Amoled är mer ett minus för mig, och jag antar att det finns fler som tycker det eftersom så få kör med det och nokia har ju valt att inte köra med det i sin 920. Vet inte varför jag ogillar dom men tycker inte om hur saker ser ut .

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

När ingen svarade på hur det står till med supportande av mjukvara tog jag mig en titt själv, HTC och Samsung är inte precis duktiga.

Galaxy S, ett halvår. Släppt juni 2010, Android 2.3 (December 2010)
Galaxy S2, ett år. Släppt maj 2011, Android 4.1 (Juni 2012)

HTC Hero, ett halvår. Släppt maj 2009, Android 2.1 (Januari 2010)
HTC Hero S, ingen tid. Släppt oktober 2011, Android 4.0 (oktober 2011)

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Skrivet av mfm:

Fast det laggar ju härligt i menyerna (och då inte det inbillade lagget hos folk som klagar på Android 4.1 utan en rejäl paus, och detta varje gång). Sen finns inte alls alla funktionerna med på 3GS heller...

Nej, men de kan köra senaste patchnivå utan att förverka garantin (de va vad samsung hävdade när jag ville ha en fix för firesheep-buggen till min SGS 9 månader efter jag köpt den och de drog ut på tiden. Frågade om de va ok att roota och dra in en mod som löste problemet iom att de inte tyckte de va ngt som skulle fixas asap).
Sen har man ingen rätt att förvänta sig mer funktionalitet i efterhand, det är bara en bonus. Men säkerhets fixar och buggrättningar förväntar jag mig, framför allt när google redan har fixat problemet (nästan samma dag som man uppmärksammade det tom) men eftersom de skulle in och kladda så mkt i kernelspace istället för att köra modifikatioiner i userspace så ska de, mer eller mindre, implementera fixen engång till. Vilket inte verkade stå högt på listan då S2an låg runt hörnet.

Permalänk

HTC skulle passa på att fatta beslut om att tillåta deras telefoner till att änklare låsas upp (Inte S-OFF men som rootning).
Eller om HTC släppte Sensefria versioner eller helt enkelt gör Sense till ett tema man kan ladda ner genom HTC Club eller vad de kallar det.
Sony är Sony.
ZTE växer väll ändå än del på marknaden.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TorrentKatten:

Nej, men de kan köra senaste patchnivå utan att förverka garantin (de va vad samsung hävdade när jag ville ha en fix för firesheep-buggen till min SGS 9 månader efter jag köpt den och de drog ut på tiden. Frågade om de va ok att roota och dra in en mod som löste problemet iom att de inte tyckte de va ngt som skulle fixas asap).
Sen har man ingen rätt att förvänta sig mer funktionalitet i efterhand, det är bara en bonus. Men säkerhets fixar och buggrättningar förväntar jag mig, framför allt när google redan har fixat problemet (nästan samma dag som man uppmärksammade det tom) men eftersom de skulle in och kladda så mkt i kernelspace istället för att köra modifikatioiner i userspace så ska de, mer eller mindre, implementera fixen engång till. Vilket inte verkade stå högt på listan då S2an låg runt hörnet.

Vilken garanti? Apple har bara ett års garanti.

Sen kan det ju gå ett halvår utan att Apple fixar ett visst säkerhetsproblem i iOS, så gräset är inte alltid grönare på andra sidan...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Fast Samsung gör inte Nexus längre, Google tog över det till LG på senaste mobilen och ASUS på plattor, Nexus är inget Samsung bestämmer ifall de vill göra, utan det bestämmer Google vem som får göra

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet. Det var därför jag skrev att jag tror nästa Nexus kommer tillverkas av HTC och inte av Samsung. Nexus har vissa restriktioner från Google, så det kvittar egentligen vem som tillverkar dom då dom kommer ändå följa Googles krav, och av den anledningen så kan jag tänka mig en Samsung om det är en Nexus. Men deras egna telefoner med TouchWiz, nej, det kommer jag nog att låta bli i fortsättningen. Det är inte alltid insidan som räknas.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Och vi användare är även oroliga över Googles dominas på diverse marknader

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Vilken garanti? Apple har bara ett års garanti.

Sen kan det ju gå ett halvår utan att Apple fixar ett visst säkerhetsproblem i iOS, så gräset är inte alltid grönare på andra sidan...

Vilken annan mobiltillverkare har mer än 1 års fabriksgaranti? Den är samma för alla världen över, vidare har vi 3 års reklamationsrätt i Sverige vilket är ganska unikt för oss, så jag vet inte vart du vill komma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Google borde väl vara glad över att, Samsung har lyckats o sälja så mycket telefoner med deras operativsystem. Vilket Huawei, Sony, ZTE har svårt för.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Skrivet av mfm:

Vilken garanti? Apple har bara ett års garanti.

Sen kan det ju gå ett halvår utan att Apple fixar ett visst säkerhetsproblem i iOS, så gräset är inte alltid grönare på andra sidan...

Jag syftade tillbaka på min SGS som hade 24månaders garanti, och jag kan inte hitta några syftningsfel eller referenser som gör att jag pratar om Apple, annat än att jag citerar dig, och då indirekt adamq10.

Därefter påpekar jag att Apple tillskillnad från Samsung, som inte vad jag vet har patchat SGS från 2.3.3 till 2.3.4+, patchade faktiskt Apple sin gamla 3GS till iOS6. Jag gav upp på Samsungs seeghet och köpte en ny lur av annat märke efter 3 månaders väntan på en fix.

Samsung valde att släppa mjukvarustödet innan hårdvarugarantin gått ut, fast jag skulle inte få behålla garantin på hårdvaran om jag valt att fixa mjukvaran själv, vilket är helt absurt.

Sen är det sant att Apple kanske inte är snabbast att fixa problemen som du hävdar, men att de gör det är ändå otroligt mkt bättre än att hänvisa till att köpa en ny telefon som Samsung support indirekt tyckte att jag skulle göra. Vilket jag sen också gjorde, men självklart inte en Samsung.

Tråden handlar om Samsung, så vi kan ju fortsätta diskutera Samsung. Men referenser och jämförelser med andra märken/system där det lämpar sig.

kommatecken verkar svårt för vissa så gör det extra tydligt.
Permalänk

Det går mot större smartphones, det är ju en trend. Samsung fattade detta tidigt och kom med Galaxy Note. Jo den är trevlig och ligger här framför mig. Hypen över den mobilen och faktumet att en 5,3" mobil kunde sälja så fruktansvärt bra gör ju att Samsung liksom hamnar i folks medvetande. S3 kom (utsedd till världens bästa smartphone) och sen kom Note 2 och Note 8.0 (både i enbart wifi och som telefon) kommer andra kvartalet 2013.

S4 kommer snart. En Note med 6,3" skärm har jag läst rykten om. Samsung gör ju erkänt bra smartphones. Det finns alltid personliga preferenser men rent allmänt för de flesta så är det bra produkter. Lägg till minivarinten och Samsung har ett brett sortiment att erbjuda. Pennan är ju för mig ett bara måste och inte är det många andra tillverkare (om någon) som erbjuder en skärm där man kan skriva med en penna på. Sonys senaste är häftig men var är pennan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Vilken annan mobiltillverkare har mer än 1 års fabriksgaranti? Den är samma för alla världen över, vidare har vi 3 års reklamationsrätt i Sverige vilket är ganska unikt för oss, så jag vet inte vart du vill komma.

Skickades från m.sweclockers.com

Samsung, HTC, Sony osv har två års fabriksgaranti.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TorrentKatten:

Jag syftade tillbaka på min SGS som hade 24månaders garanti, och jag kan inte hitta några syftningsfel eller referenser som gör att jag pratar om Apple, annat än att jag citerar dig, och då indirekt adamq10.

Därefter påpekar jag att Apple tillskillnad från Samsung som inte vad jag vet har patchat SGS från 2.3.3 till 2.3.4+, gav upp och köpte en ny lur av annat märke efter 3 månaders väntan på en fix, så patchade faktiskt Apple sin gamla 3GS till iOS6. Utan Samsung valde att släppa mjukvarustödet innan hårdvarugarantin gått ut, fast jag skulle inte få behålla garantin på hårdvaran om jag valt att fixa mjukvaran själv, vilket är helt absurt.

Sen är det sant att Apple kanske inte är snabbast att fixa problemen som du hävdar, men att de gör det är ändå otroligt mkt bättre än att hänvisa till att köpa en ny telefon som Samsung support indirekt tyckte att jag skulle göra. Vilket jag sen också gjorde, men självklart inte en Samsung.

Tråden handlar om Samsung, så vi kan ju fortsätta diskutera Samsung. Men referenser och jämförelser med andra märken/system där det lämpar sig.

iOS 6 kunde du ju installera från dag 1 på 3GS, så jag förstår inte vad du menar...det var heller ingen överraskning då de gick ut med den infon på WWDC i Juni att iOS 6 fungerade på 3GS och uppåt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Samsung, HTC, Sony osv har två års fabriksgaranti.

Är du helt säker på det? Du vet att butiker i Sverige fritt kan sätta egen garanti utöver fabriksgaranti. Jag säger inte att det inte är så, men det gör fortfarande ingen skillnad då alla har 3 års reklamationsrätt, vilket kan ses som förlängd garanti, så i Sverige har alla samma förutsättningar, fabriksgarantin är satt globalt då olika länder har olika regler. Jag skickade in min 3GS (när jag hade den) 8 månader efter att satt fabriksgaranti gått ut och åberopade reklamationsrätten för att hemknappen kärvade, efter 4 dagar hade jag en ny mobil hemma, de byter bara ut den rakt av

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!