~1500 kr, ej större än Sapphire HD 4850, välkylt. Ideér?

Permalänk

~1500 kr, ej större än Sapphire HD 4850, välkylt. Ideér?

Nytt kort för min rigg (q6600 2,4Ghz + 4 Gb ddr2) nuvarande kort är Sapphire Radeon HD 4850 som jag bytt kylare på men som kanske kommer strula med GTA 5 (ska spela skiten ur det så fort det kommer och vill vara beredd). Problemet är mitt chassi som är rätt litet. Får knappt in kortet jag har nu utan lite modifikationer.
Kortet jag söker:
- runt 1500kr (kan gå högre med bra motivation)
- bästa originalkylning för de pengarna
- bättre än mitt nuvarande (inte så svårt)
- passa min rigg

Någon som gjort liknande uppgradering nyligen?

P.s Extremt många trådar om grafikkort. Ingen som handlar om storlek eller stockkylning hos tillverkare för kort i min budget.

Visa signatur

Antec Sonata III+Noctua NF-P12 | Intel Q6600 2.4 Ghz+Thermalright 120 extreme | GA-EP45-DS3|Hightech Radeon HD4850 |ESI Juli@|Kingston DDR2 800MHz 4GB|Samsung F1 16MB 640GB|

Permalänk
Medlem

Försök mäta hur långt kort du får plats med, så kommer det underlätta.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem

Det beror nog på att dom flesta inte sätter en sån begränsning på sitt köp, dessutom lär du ju tillkomma med mått i centimeter eftersom alla 4850s olika varianter är olika långa.

Ett bra, kort kort (heh) är iaf : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760813
Ett mindre bra kort kort (heh igen) : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=764810

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur stort 4850 är egentligen, men kan inte tänka mig att det är längre än http://www.inet.se/produkt/5409693/gigabyte-radeon-hd7850-102... ?

Ta dock gärna och mät ditt nuvarande, kan skilja lite med kylare etc ju.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Vänta nu, du ska uppdatera ditt grafikkort nu för 1500kr för att spela ett spel som släpps (optimistiskt sett) om ett år och som kommer vara extremt krävande, inte minst när det gäller grafikminne? GLHF!
Spara istället 200kr i 12 månader (+dina 1500kr)=4000kr så har du ett grafikkort värdigt GTA V (+ att du får uppgradera resten av datorn någon gång under året).

Permalänk

Finns ju olika storlekar på 4850
Men det jag hade bytte jag ut mot https://www.inet.se/produkt/5409641/powercolor-radeon-hd7750-...
Är lika stort fast en slott mindre.
behöver ingen extra ström häller så nätagg kvittar.

oouups tyckte det stog 5450....

Permalänk
Medlem
Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Hedersmedlem

Du kanske ska avvakta lite med tanke på att spelet som tidigast kommer i september. Så spar lite till och kolla med oss vid den tiden.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Pink Ahmer:

Nytt kort för min rigg (q6600 2,4Ghz + 4 Gb ddr2) nuvarande kort är Sapphire Radeon HD 4850 som jag bytt kylare på men som kanske kommer strula med GTA 5 (ska spela skiten ur det så fort det kommer och vill vara beredd). Problemet är mitt chassi som är rätt litet. Får knappt in kortet jag har nu utan lite modifikationer.
Kortet jag söker:
- runt 1500kr (kan gå högre med bra motivation)
- bästa originalkylning för de pengarna
- bättre än mitt nuvarande (inte så svårt)
- passa min rigg

Någon som gjort liknande uppgradering nyligen?

P.s Extremt många trådar om grafikkort. Ingen som handlar om storlek eller stockkylning hos tillverkare för kort i min budget.

Med den budgeten skulle jag kollat på ett begagnat gtx 580

Permalänk

Jag vet extremt lite om grafikkortmarknaden som du märker. Jag punga ut ca 1200 för kortet jag har nu då och det har klarat skyrim och gta 4 väldigt bra. Gissade på att jag kunde göra samma sak igen fast för mer eller mindre 1 500 kr. Som du säger kan ett alternativ vara att lägga ut mer pengar eller vänta på en ny marknad, men då hade jag inte gjort den här posten eller hur?

För övrigt är utrymmet där 26 centimeter, och mitt kort går precis in. Vet inte hur stora många av de korten som finns är. Men antar att det är en rätt normal storlek. Ända jag minns var att det ett helvete att få in kortet.

Tack för svaren så långt, Gainward GeForce GTX 660 2GB PhysX CUDA är nog ett bra alternativ och går in precis då det är 25 cm ganska så precist. Har ni förslag på (inte all för dyra) vidare uppdateringar för min dator får ni gärna kort nämna det även om det kanske drar över vad den här tråden borde innehålla.

Visa signatur

Antec Sonata III+Noctua NF-P12 | Intel Q6600 2.4 Ghz+Thermalright 120 extreme | GA-EP45-DS3|Hightech Radeon HD4850 |ESI Juli@|Kingston DDR2 800MHz 4GB|Samsung F1 16MB 640GB|

Permalänk
Skrivet av Pink Ahmer:

Jag vet extremt lite om grafikkortmarknaden som du märker. Jag punga ut ca 1200 för kortet jag har nu då och det har klarat skyrim och gta 4 väldigt bra. Gissade på att jag kunde göra samma sak igen fast för mer eller mindre 1 500 kr. Som du säger kan ett alternativ vara att lägga ut mer pengar eller vänta på en ny marknad, men då hade jag inte gjort den här posten eller hur?

För övrigt är utrymmet där 26 centimeter, och mitt kort går precis in. Vet inte hur stora många av de korten som finns är. Men antar att det är en rätt normal storlek. Ända jag minns var att det ett helvete att få in kortet.

Tack för svaren så långt, Gainward GeForce GTX 660 2GB PhysX CUDA är nog ett bra alternativ och går in precis då det är 25 cm ganska så precist. Har ni förslag på (inte all för dyra) vidare uppdateringar för min dator får ni gärna kort nämna det även om det kanske drar över vad den här tråden borde innehålla.

Ämna början av posten åt id_hunter

Visa signatur

Antec Sonata III+Noctua NF-P12 | Intel Q6600 2.4 Ghz+Thermalright 120 extreme | GA-EP45-DS3|Hightech Radeon HD4850 |ESI Juli@|Kingston DDR2 800MHz 4GB|Samsung F1 16MB 640GB|

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)