S.T.A.L.K.E.R Tips/roliga detaljer/trevliga minnen

Permalänk
Avstängd

S.T.A.L.K.E.R Tips/roliga detaljer/trevliga minnen

Tjena tyckte vi behövde få upp en tråd om just Stalker spelen då jag tänkte att här kan vi diskutera allt vad rör just serien och diverse innehåll i spelen, ser gärna samtal angånde roliga detaljer och tips på trevliga punkter på kartan man bör kolla in, sedan kan man ju alltid skriva om varför man gillar Stalker eller Ogillar stalker serien.

utöver detta finns det ju många som har roliga minnen om just seriens oändliga landskap med buggar och annat krafs som troligen tyvärr har avskräckt många spelare från serien.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Hmm, gillar inte "..oändliga landskap med buggar och annat krafs som troligen tyvärr har avskräckt många spelare från serien."
Stalker ligger i min "att spela"-hög.
Är de dåliga på att släppa patchar?
Spelen är inte direkt nya, alltså borde de ha patchat upp dem vid det här laget.
Finns det fortfarande kvar buggar i spelen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hmm, gillar inte "..oändliga landskap med buggar och annat krafs som troligen tyvärr har avskräckt många spelare från serien."
Stalker ligger i min "att spela"-hög.
Är de dåliga på att släppa patchar?
Spelen är inte direkt nya, alltså borde de ha patchat upp dem vid det här laget.
Finns det fortfarande kvar buggar i spelen?

Nää inte sist jag lirade 1an typ 1 år sen med ett grafik tillägg

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak som förhöjer spelupplevelsen: Modda! Det finns många bra moddar som gör spelet komplett (Iaf enligt mig!).
Exempel: Misery Mod & S.M.R.T.E.R! Två utmärkta moddar för CoP!

Var dock länge sen jag spelade igenom 1:an och 2:an så kanske är dags igen! Ska bara hitta de bästa moddarna :>

PS. Håll koll på Lost Alpha! Ser grymt ut!

Permalänk
Avstängd

Complete(ursäkta mig om det är felstavat) heter en mod som faktiskt enligt mig är värt att spela alla spelen i serien med, Lost Alpha står högt på min lista kommer absolut spela den moden när den väl kommer vill säga men på frågan om buggar så japp tyvärr finns det lite skönhetsfläkar kvar, dock absolut inte i närheten av vad det var i början av serien.

dock mitt bästa minne måste nog varit när jag lyckades med bedriften att med vad man kan säga var ca 5-10HP kvar slå ut alla fiender i ett hus med AK74S

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Gillade aldrig 2an och 3an men SoC var och är festligt.

Bästa minnet var att med Basix mod installerat och TOZ-34 laddad med Darts plocka Freedom basen utan någon egentlig skada.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

oblivion lost till första stalker.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Har alltid gillat atmosfären i spelet men aldrig riktigt orkat sätta mig och spela igenom något av det.
Finns det någon som kan göra en topp 10 modlista eller liknande? Blev sugen på att börja lira igen

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chib:

Har alltid gillat atmosfären i spelet men aldrig riktigt orkat sätta mig och spela igenom något av det.
Finns det någon som kan göra en topp 10 modlista eller liknande? Blev sugen på att börja lira igen

1: Lost Alpha(dock inte klart ännu=
2: Oblivion Lost
3: Stalker Complete 2009
4: Proib story(eller vad den heter? rätta gärna)

dom fyra bästa ja kan komma på. inte testat allt för många mods. men spana gärna in denna sidan för mods

För SOC spanna in http://www.moddb.com/games/stalker
För CS spanna in http://www.moddb.com/games/stalker-clear-sky
För COP spanna in http://www.moddb.com/games/stalker-call-of-pripyat

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Avstängd

tog nu på lunch rasten och for hem och leta fram skivorna till spelen, någon som vet om man bör köra 1.0006 patchen? eller om det nöjer sig med 1.0005? bara jag som hört att 1.0006 är MP patch?

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

tog nu på lunch rasten och for hem och leta fram skivorna till spelen, någon som vet om man bör köra 1.0006 patchen? eller om det nöjer sig med 1.0005? bara jag som hört att 1.0006 är MP patch?

Hittade detta: http://www.strategyinformer.com/news/601/stalker-10006-patch-...

Verkar bara röra MP delen

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Avstängd

okej var som jag misstänkte. har faktiskt aldrig testat stalker i MP.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk

Stalker är ett av dom bästa spelen jag har spelat någonsin men det tog ett tag innan jag kom igång. Första gången spelade jag en halvtimme och tänkte vad i h-e är det här för skitspel och avinstallerade det. Några månader senare läste jag några recensioner som höjde spelet till skyarna och tänkte att ok jag ger det en ärlig chans och efter några timmars spelande var jag fast.

Mitt roligaste minne är lab X16 i Yantar. Jag kämpade som ett djur en hel dag med att få timingen helt perfekt, döda zombie's i rätt ordning i en smäll utan att stanna upp bara för att hinna till avstängningsknappen för psi-emittern innan jag dog vilket jag gjorde ett 50-tal gånger innan jag till slut helt genomsvettig lyckades.

Efteråt undrade jag om det var en bugg någonstans eftersom nivån var omänskligt svår men sen kollade jag en guide på nätet och såg att jag egentligen skulle ha en psi-helmet som man fick om man gjorde några uppdrag åt professor Sackarov.

Hmmm undrar om man skulle köra en Stalker shoc nostalgivända i helgen :D.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefanp67:

Stalker är ett av dom bästa spelen jag har spelat någonsin men det tog ett tag innan jag kom igång. Första gången spelade jag en halvtimme och tänkte vad i h-e är det här för skitspel och avinstallerade det. Några månader senare läste jag några recensioner som höjde spelet till skyarna och tänkte att ok jag ger det en ärlig chans och efter några timmars spelande var jag fast.

Mitt roligaste minne är lab X16 i Yantar. Jag kämpade som ett djur en hel dag med att få timingen helt perfekt, döda zombie's i rätt ordning i en smäll utan att stanna upp bara för att hinna till avstängningsknappen för psi-emittern innan jag dog vilket jag gjorde ett 50-tal gånger innan jag till slut helt genomsvettig lyckades.

Efteråt undrade jag om det var en bugg någonstans eftersom nivån var omänskligt svår men sen kollade jag en guide på nätet och såg att jag egentligen skulle ha en psi-helmet som man fick om man gjorde några uppdrag åt professor Sackarov.

Hmmm undrar om man skulle köra en Stalker shoc nostalgivända i helgen :D.

haha gjorde samma miss första gången

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk

Fantastiska spel. Men precis som någon redan nämnt - de har en inlärningskurva att ta sig över. För min del var den dock väldigt lätt att bestiga då atmosfären, känslan och spelvärlden är så sällsänt bra.
Jag längtar till fler STALKER-spel. Ge mig. Nu.

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide 300R Midi Tower Processor: i7 3770K Nätaggregat: Corsair TX 750W Grafikkort: MSI GTX 670 "Power Edition" Moderkort: MSI Z77A-GD65 RAM-minne: Kingston DDR3 HyperX Blu 1600MHz - 16 GB

Permalänk
Medlem

Haha jag drog av ett vådaskott med hagelsprutan när jag blev skrämd!
Tänk på att grafikmotorn drar upp GPUn i hög temperatur trots låg belastning. God kylning är ett måste. Ett kul spel som flöt fint även på datorn i signaturen.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk

Fantastiska spel, särskilt 1:an och 2:an. Nån som vet hur det egentligen ligger till med Stalker 2? Är det nedlagt eller hur är det?

Det enda tråkiga med Stalkrarna är att när man har fått en schysst rustning + en G36K eller en Vintorez + en hälso-artefakt, så är man gud. Ett dussin banditer eller monolit har ingenting att komma med längre, ens med Oblivion mod på högsta svårigheten. Roligaste striderna är i början när man har sunk-vapen och en regnrock, t.ex. när man anfaller banditerna i början av SoC med bara en Makarov-pistol...

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Stalker är skoj på sina ställen men är så dåligt optimerat med ständiga spikes och buggar. Jag gillar serien men jag tror många ser det som fattigt och därför inte ger det en chans. Spelet har ju en lite egen stil på saker och ting. Grafiken är egentligen inte speciellt snygg, massor DX 10/11-effekter som ska väga upp fulheten, men mysighetsfaktorn är på max. Storyn är också lite speciell och personligen hade jag gillat spelet mer utan alla "artifakter".

Jag har också aldrig förstått varför i h*lvete alla har så stora fötter? Seriöst har alla i Ukraina storlek 55 i dojorna?

Permalänk
Medlem

Ett av dom mest atmosfäriska spelen nånsin.
Kör Complete en gång till efter att ha misslyckas med OL och missnöjd med SmP.

Förstår inte varför folk gnäller på buggar då dom troligtvis inte fattat uppdragen (kastar såklart inte sten i glashus ).
Eller grafiken för den delen, snyggare än tex Arma 2 som är omåttlig populärt och bra mycket bättre prestandamässigt och kom igen, grafik är inte allt gott folk då kan ni lika bra hålla er till blueray filmer?

1080

1080
Och för er som spelar Namalsk/DayZ

1080

1080

1080

1080
Köpte alla STALKER för 200 pistoler så det ska bli spännande och köra CS och CoP då SoC är det ända jag spelat.

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem

Råkade skjuta ihjäl killen som man tydligen kunde köpa exoskeletarmor av. Och så råkade jag ta mig till staden utan att ha slutfört dom flesta uppdrag...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X