EVGA introducerar Geforce GTX Titan Superclocked

Permalänk
Melding Plague

EVGA introducerar Geforce GTX Titan Superclocked

Nvidia-exklusiva EVGA får tillåtelse att släppa en egen variant av Geforce GTX Titan. Nya "Superclocked" höjer klockfrekvenserna för ännu mer prestanda.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Menar de då ett titan i Hydro Copper-varianten eller ett vattenkylt Titan likt ARES?

Permalänk
Medlem

Superklockat med hela 39MHz!!! WOHOOO

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Det måste betyda att nVidia -inte- har samma krav på tillverkarna som med 690.
Så med lite tur får vi DC2 modeller då ?

Permalänk
Medlem

600 kr för 39mHz fabriksöverklockning? Wat.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luciana:

Menar de då ett titan i Hydro Copper-varianten eller ett vattenkylt Titan likt ARES?

Hydro copper
http://eu.evga.com/articles/00729/
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk

Har inte redigt förstår poängen med dessa kort "SC" kostar ett par hundralappar mer å är hur lätt som helst att höja själv.

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk

en sån vattenkyld tack ,om 2-3 år, kanske jag då råd, om den då kostar runt 3 lök

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Det måste betyda att nVidia -inte- har samma krav på tillverkarna som med 690.
Så med lite tur får vi DC2 modeller då ?

Det är väl Asus som gör grafikkorten med DCII kylare inte EVGA?

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1up:

600 kr för 39mHz fabriksöverklockning? Wat.

Köper du det på Dustin kostar det mindre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarlund:

Det är väl Asus som gör grafikkorten med DCII kylare inte EVGA?

Ja det stämmer.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Det jag är rädd för här är att man gjort någon slags "binning" på sina GK110-chip. Så att deras icke-SC kort kanske har de sämsta chippen. Är väl bra att de som tvunget vill ha ett bra chip kan betala lite extra och få ett, men samtidigt blir det en liten varningsflagga på deras "basic"-Titan.

Skrivet av Svensktiger:

Det måste betyda att nVidia -inte- har samma krav på tillverkarna som med 690.
Så med lite tur får vi DC2 modeller då ?

Som jag förstått det så har bara EVGA fått ha sina undantag just med hydro copper och denna "superclocked", och att inget annat egentligen ligger och lurar. Men vi får väl se.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk

Detta kanske är en idiotfråga men... hur kan man fabriksklocka ett kort som överklockas på egen vilja?

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Hahaha så man ska betala 500kr eller vad det blir för 39mhz? Är dom dumma i huvudet?

Visa signatur

Chassi: Corsair 800D | Moderkort: Asus P8P67 PRO | CPU: Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz | Minnen: Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | GPU: AMD XFX 6970 CrossfireX | Lagring: Samsung 840 Pro 256gb SSD, Intel 510 120gb SSD, 1000gb och 1500gb mekaniska | Kylning: Custom vattenkylning |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Detta kanske är en idiotfråga men... hur kan man fabriksklocka ett kort som överklockas på egen vilja?

På samma sätt som man gör med alla andra kort i 600-serien, man ställer in klocken på +Xmhz. Så är den maximala klocken från början 1000mhz och man ställer in +100mhz så blir den nya maximala klocken 1100mhz så länge inget hidrar kortat att gå så högt (värme eller strömförbrukning).

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

finns det inte fler nvida-exklusiva tillverkare som rimligtvis borde få köra sina "super duper mega overclock"-versioner? tänker på typ gainward, palit, pny osv. eller är är det så att evga har nån speciell relation med nvidia?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel&nvidia fan:

en sån vattenkyld tack ,om 2-3 år, kanske jag då råd, om den då kostar runt 3 lök

vi får väll ändå hoppas att om 3 år finns det bättre kort för 3k

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av sorkan:

Hahaha så man ska betala 500kr eller vad det blir för 39mhz? Är dom dumma i huvudet?

jao dåligt säljknep enligt mig

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

39 MHz? Wow. Verkligen.

Den vattenkylda varianten däremot lät lite intressant.

Permalänk
Medlem

Köpa för (några) hundralappar dyrare när man kan göra det själv!?

Mitt sparsamma tips.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
99:e percentilen

Fattar inte riktigt hur Nvidia kan bestämma så här. Ingenting hindrar mig från att köpa ett 690, sätta det i en dator, klocka det och sen sälja datorn till en kompis med grafikkortet färdigklockat.

Likaså kan jag köpa ett 690, sätta ett klistermärke på det och sälja det.

Så vad skulle hända om t ex Asus sålde ett 690/Titan med eget klistermärke och/eller kylare etc?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

39 MHz? Wow. Verkligen.

Den vattenkylda varianten däremot lät lite intressant.

Som vanligt då! Det där är väl standard OC på EVGA's superclocked

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Fattar inte riktigt hur Nvidia kan bestämma så här. Ingenting hindrar mig från att köpa ett 690, sätta det i en dator, klocka det och sen sälja datorn till en kompis med grafikkortet färdigklockat.

Likaså kan jag köpa ett 690, sätta ett klistermärke på det och sälja det.

Så vad skulle hända om t ex Asus sålde ett 690/Titan med eget klistermärke och/eller kylare etc?

Om Asus gör så, så kan Nvidia klippa banden med Asus. Tror du verkligen de vill riskera detta?
Du måste hålla isär begreppen, att du som privatperson kan sälja nåt överklockat med Bamseklistermärken på är väl nåt helt annat. Du är väl inte beroende av Nvidia på det sättet som Asus är, eller?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Fattar inte riktigt hur Nvidia kan bestämma så här. Ingenting hindrar mig från att köpa ett 690, sätta det i en dator, klocka det och sen sälja datorn till en kompis med grafikkortet färdigklockat.

Likaså kan jag köpa ett 690, sätta ett klistermärke på det och sälja det.

Så vad skulle hända om t ex Asus sålde ett 690/Titan med eget klistermärke och/eller kylare etc?

Nvidia skulle inte sälja fler kort till dem?

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk
Skrivet av Heinel:

Superklockat med hela 39MHz!!! WOHOOO

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av 1up:

600 kr för 39mHz fabriksöverklockning? Wat.

Ni missar de finstilta: Kretsarna som sitter i "superclocked", "black edition", "OC" mm är oftast testade som bättre än medel. Dvs har lägre värme. Detta medför oftast att de kan överklockas mer än en "standard" version.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Ni missar de finstilta: Kretsarna som sitter i "superclocked", "black edition", "OC" mm är oftast testade som bättre än medel. Dvs har lägre värme. Detta medför oftast att de kan överklockas mer än en "standard" version.

Källa, please

Permalänk
Medlem

Jag hade beställt den som var överklockad för jag trodde det skulle vara mer än 39mhz så jag ringde inet och sa ta det kortet som finns i lager istället ( asus ) så det fixade dom. Och skulle skicka det idag:) så kanske kan bli lite game till helgen ändå:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Det måste betyda att nVidia -inte- har samma krav på tillverkarna som med 690.
Så med lite tur får vi DC2 modeller då ?

Stod ju att det förmodligen beror på att EVGA enbart säljer GeForce-kort. Asus säljer Radeon också.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Cooling Stuff
Skrivet av Svensktiger:

Det måste betyda att nVidia -inte- har samma krav på tillverkarna som med 690.
Så med lite tur får vi DC2 modeller då ?

det är lite tveksamt, Nvidia tillåter inte annorlunda kyllösning och själva design på PCB, dvs alla ska hålla en vis kvalitet på delar som sitter där men just hydro copper som sitter på EVGA och EK block som följer med visa Power Color kort är lite mer som undantag och säljs inte många av de, det handlar ofta om samarbete med tillverkare av eftermarknadskylning och då kan alla samarbeta med de

Hur som helst fabriksöverklockning är blygsam och tillsammans med LC kylare blir det mycket dyrare än att köpa "stock" modell och montera vattenblock på egen hand vilket är inte svårt

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk

Verkar inte bara vara EVGA som får dispens.
http://www.technationnews.com/2013/02/27/msi-set-to-unveil-ge...

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |