Mitt Left 4 Dead 2 laggar när den inte borde göra det

Permalänk

Mitt Left 4 Dead 2 laggar när den inte borde göra det

Hej!

Jag köpte en ny dator för 2 månader sedan. Datorn klarade av left 4 dead 2 galant i början, som väntat, men har nu börjat lagga. Jag installerade om steam och sedan spelet. Jag har även fixat alla windows, gtx och left 4 dead 2 updates. Så att jag vet verkligen itnev ad problemet är.

När jag även sätter min resolution till 1920:1080 så går den automatiskt över till 1600:900 (tror jag att det var).

Mina specifikationer:
i5 3570K
gtx 670 oc 2gb
16 gb ram

Edit: Jag har tre skärmar (alla klarar av 1900:1080) och har det aktiverat på eyefinity. Dock så vill jag köra left 4 dead 2 på 1900:1080, fast jag vill inte behöva aktivera/avaktivera eyefinity varje gång jag ska byta spel.
Jag har itne överklockat mitt grafikkort.

Permalänk
Avstängd

Stäng av SLI i spelet! Det är därför, du hittar det i Options.

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Klarar din skärm 1080p? Har du överklockat kortet kan du sätta igång "On screen display" för att utesluta ditt grafikkort

Permalänk
Skrivet av Ak-47:

Stäng av SLI i spelet! Det är därför, du hittar det i Options.

Kan ej hitta det. Med SLI menar du? Står det för nåt?

Permalänk
Skrivet av Thorulk:

Klarar din skärm 1080p? Har du överklockat kortet kan du sätta igång "On screen display" för att utesluta ditt grafikkort

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1247152

Det där är min skärm. Jag har aktiverat Eyefinity, eller nvidia surround som det heter hos mig. Vet inte ifall det har något med saken att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMormor:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1247152

Det där är min skärm. Jag har aktiverat Eyefinity, eller nvidia surround som det heter hos mig. Vet inte ifall det har något med saken att göra.

Varför det?

EDIT: Kändes torftigt.. byter till:

Varför det? En billig skärm är inte 3 billiga skärmar.

Permalänk
Skrivet av Thorulk:

Varför det?

EDIT: Kändes torftigt.. byter till:

Varför det? En billig skärm är inte 3 billiga skärmar.

Haha förstod inte exakt vad du menade Jag har tre likadana skärmar. Alla ips224v

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMormor:

Kan ej hitta det. Med SLI menar du? Står det för nåt?

SLI är när du har två Nvidia-grafikkort ihoppkopplade. Dock så säger du att du bara har ett, så jag vet inte hur "Ak-47" tänker där.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

SLI är när du har två Nvidia-grafikkort ihoppkopplade. Dock så säger du att du bara har ett, så jag vet inte hur "Ak-47" tänker där.

Okej! Tack Skulle du kunna ha några idéer på varför det laggar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

SLI är när du har två Nvidia-grafikkort ihoppkopplade. Dock så säger du att du bara har ett, så jag vet inte hur "Ak-47" tänker där.

När jag startade l4d2 så var ''multi-gpu'' i bockat i spelet och det gjorde det ospelbart. Spelet väljer detta alternativ ''aktivt'' automatiskt...vet inte varför dom inte fixar detta för nVidia users.

kolla bilden så förstår ni.

Den ska vara avaktiverad! Så fort du har gjort detta så ska spelet flyta på som det ska!

Sen går du till nVidias kontrollpanel och sätter -Energisparläge på ''föredra maximal prestanda''

Hoppas det fixar sig för dig!

GL!

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk

Stäng av SLI och ställ in så spelet jobbar på fler kärnor.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

När jag startade l4d2 så var ''multi-gpu'' i bockat i spelet och det gjorde det ospelbart. Spelet väljer detta alternativ ''aktivt'' automatiskt...vet inte varför dom inte fixar detta för nVidia users.

kolla bilden så förstår ni.

http://i222.photobucket.com/albums/dd172/piddeman/Untitled-1-...

Den ska vara avaktiverad! Så fort du har gjort detta så ska spelet flyta på som det ska!

Sen går du till nVidias kontrollpanel och sätter -Energisparläge på ''föredra maximal prestanda''

Hoppas det fixar sig för dig!

GL!

Flerkärnig rendering är inte det för CPU?

Permalänk
Medlem

Byt till bildförhållande 16:9 om du har på 16:10
Aspect Ratio heter det på engelska.

(Ändrade till rätt siffror)

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Testa det ovan

Permalänk
Skrivet av Ak-47:

När jag startade l4d2 så var ''multi-gpu'' i bockat i spelet och det gjorde det ospelbart. Spelet väljer detta alternativ ''aktivt'' automatiskt...vet inte varför dom inte fixar detta för nVidia users.

kolla bilden så förstår ni.

http://i222.photobucket.com/albums/dd172/piddeman/Untitled-1-...

Den ska vara avaktiverad! Så fort du har gjort detta så ska spelet flyta på som det ska!

Sen går du till nVidias kontrollpanel och sätter -Energisparläge på ''föredra maximal prestanda''

Hoppas det fixar sig för dig!

GL!

Det där är för cpu-kärnor.

Permalänk
Avstängd

Lustigt då det laggade som fan för mig med den på...stängde av och hacket försvann

''Rendering'' betyder väl ''3D uppbyggnad''

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Skrivet av Ak-47:

Lustigt då det laggade som fan för mig med den på...stängde av och hacket försvann

''Rendering'' betyder väl ''3D uppbyggnad''

Det kan möjligen ha något att göra med att du har 6-kärnig cpu (om jag förstår din sign rätt) och att det på något sätt strular till det för l4d.

Här har du en länk med lite beskrivning (visserligen för l4d1 men principen är den samma): http://www.nextlevelgamer.com/left-4-dead/left-4-dead-performance-guide

Permalänk
Avstängd

Sist jag spelade l4d/2 va jag hade en E8200 prolle har det bara installerat på steam bara för att

Men huvudsaken är att spelen funkar om man har det avaktiverat

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Skrivet av Ak-47:

Sist jag spelade l4d/2 va jag hade en E8200 prolle har det bara installerat på steam bara för att

Men huvudsaken är att spelen funkar om man har det avaktiverat

Han sa ju precis att det förmodligen krånglade pga din 6 kärna CPU, jag har flerkärnig rendering påslaget, och har inte haft några problem alls.

Skrivet av Zoidberg:

Byt till bildförhållande 16:9 om du har på 16:10
Aspect Ratio heter det på engelska.

(Ändrade till rätt siffror)

Men 1600x900 är ju också en 16:9 upplösning...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Han sa ju precis att det förmodligen krånglade pga din 6 kärna CPU, jag har flerkärnig rendering påslaget, och har inte haft några problem alls.

Men 1600x900 är ju också en 16:9 upplösning...

Och jag sa att jag har inte spelat spelet på min 6-kärniga prolle...

Endast på mitt äldre system som innehåller en dualcore E8200..

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Skrivet av Ak-47:

Och jag sa att jag har inte spelat spelet på min 6-kärniga prolle...

Endast på mitt äldre system som innehåller en dualcore E8200..

Då låter det ännu skummare med tanke på att jag minns vilken skillnad det gjorde (en positiv sådan) när jag hade en e6400. Skulle gissa på att det som händer är att du på något vis går runt problemet istället för att lösa det. Sen varför du fick dessa lagg överhuvudtaget är ju en annan gåta

Dock kan det ju helt klart vara en sak för ts att prova om det gör att han åtminstone får bort själva lagget. Dock hade det varit väldigt intressant att komma på vad som egentligen orsakar ditt (Ja givetvis ts med).