Permalänk
Medlem

Kul bilspel till PC

Tjena! har mer och mer fått intressen för olika bilspel och inte bara FPS spel. Söker ett roligt bilspel till datorn, har spelat alla Grand Turismo och gillade verkligen dom spelen men söker nu nya erfarenheter. Har lite önskemål/krav på hur spelet ska vara.

Det ska vara bra grafik, datorn klarar alla spel så det är lugnt, vill att man typ ska kunna trimma bilen själv och uppgradera den inte bara lixom att köpa en bil utan vill att det ska vara så att man kan köpa massor av delar till den. Det ska helst inte vara något F1 spel, utan något mer åt street bil hållet. Online play har inte så stor betydelse men det vore kul om spelet hade det.

Tack på förhand

MVH

Permalänk
Medlem

Låter som Need for speed serien skulle vara något för dig...

http://www.needforspeed.com/

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Tyvärr finns ingen motsvarighet mot Grand Turismo på PC. Kan man dock tänka sig mer arkad känsla än realism finns som sagt Need for speed serien, dirt serien, F1 serien (vilket du inte vill ha, annars ok ). Mitt favorit bil spel på pc är gta men det är ju ingen racing direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awwee:

Tjena! har mer och mer fått intressen för olika bilspel och inte bara FPS spel. Söker ett roligt bilspel till datorn, har spelat alla Grand Turismo och gillade verkligen dom spelen men söker nu nya erfarenheter. Har lite önskemål/krav på hur spelet ska vara.

Det ska vara bra grafik, datorn klarar alla spel så det är lugnt, vill att man typ ska kunna trimma bilen själv och uppgradera den inte bara lixom att köpa en bil utan vill att det ska vara så att man kan köpa massor av delar till den. Det ska helst inte vara något F1 spel, utan något mer åt street bil hållet. Online play har inte så stor betydelse men det vore kul om spelet hade det.

Tack på förhand

MVH

Dold text

Om du söker ett spel som Gran turismo till PC (alltså mer åt simulatorhållet) med likvärdig grafik så är det bara att ge upp, finns inget förutom GT5 och Forza (till Xbox).

Däremot finns Need for speed-serien om du kan tänka dig mer arkadracing, eller burnout paradise som jag gillar bättre. Jag som älskar realismen i GT5 tycker att de andra är skit och håller mig därför till PS3 när jag spelar bilspel. Dirt 3 är väl hyfsat till PC, men där är det endast rally.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Tyvärr finns det väldigt få bra bilspel som jag vet om, i alla fall som är realistiska... Mycket märkligt då jag tror att ett realistiskt racing lir, skulle sälja bra. Simbins var väl mer eller mindre de sista. F1 2012/13 suger...

rFactor II?

//Lasse

Permalänk
Skrivet av Awwee:

Tjena! har mer och mer fått intressen för olika bilspel och inte bara FPS spel. Söker ett roligt bilspel till datorn, har spelat alla Grand Turismo och gillade verkligen dom spelen men söker nu nya erfarenheter. Har lite önskemål/krav på hur spelet ska vara.

Det ska vara bra grafik, datorn klarar alla spel så det är lugnt, vill att man typ ska kunna trimma bilen själv och uppgradera den inte bara lixom att köpa en bil utan vill att det ska vara så att man kan köpa massor av delar till den. Det ska helst inte vara något F1 spel, utan något mer åt street bil hållet. Online play har inte så stor betydelse men det vore kul om spelet hade det.

Tack på förhand

MVH

Låter som du skulle gilla Grid. Det är inte årets spel direkt men det är bra grafik ändå.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Skulle säga Test Drive Unlimited 2. Stor spelvärld och Online play.

Visa signatur

Asus P8z77-V | Intel Core i5 3570K 4.2 Ghz | Noctua NH-U12P SE2| 8gb corsair 1600mhz DDR3 |Asus Gtx 670 Dc2 4gb | Nzxt Hale 90 650W 80+ | Windows 7 Ultimate | Samsung 830 128gb SSD | 1tb Wd caviar black | Fractal Design R3| Samsung Sa700D |

Permalänk
Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk

Själv harar jag NFS och sån skit. Då är rFactor och Race 07 bättre! Men det är riktiga simulatorer! Annars är GT en överlägsen spelserie!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Need for speed undergroud 2 är min favorit ur NFS-serien

Absolut ingen simulator, men skön körkänsla och väldigt underhållande.

Bra musik med!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

vad surt att det inte finns några bra spel då, får väl hålla mig till gt5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awwee:

vad surt att det inte finns några bra spel då, får väl hålla mig till gt5

Vad som är bra är väldigt individuellt... så att bara ta att några säger det är dåligt ur deras perspektiv, gör att du kanske går miste om ett kanonspel ur dina ögon.

Själv gillar jag NFS-serien, men inte alla av dem. SHIFT t.ex. var inget för mig..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

iRacing om du är villig att pröjsa i månaden , kan bli ganska dyrt också me tanke man får pröjsa för banor bilar ec. Riktigt kul online kolla upp!
Race 07 finns massa expantioner också nice.
Project cars ska också vara riktigt fett dock inte testat.
Test drive unlimited 2rätt kul om man vill glida omkring på ibiza å hawaii dock ganska buggigt och hade varit fetare med lite skönare körkänsla.

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!

Permalänk
Medlem

Jag tyckte dirt 3 var rätt roligt, tyvärr måste man köra massa race där man ska göra donuts och sånt, men där kan du slå på lättaste svårighetsgraden så slipper du tänka på dom racen. Det är ju inget trimmande i det spelet men ett roligt spel i övrigt. De lite äldre need for speed spelen funkar bättre om du vill styla och trimma din bil men det är ju långt ifrån en simulator. Hoppas vi kunde få något liknande Grand Turismo till pc. Det hade i alla fall jag köpt på direkten!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hur i he***** kan Grand Turismo beskrivas som simulatoraktigt?

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk

Simcade = GT5, Forza, PCARS etc

Full simulator = Rfactor 2, Assetto Corsa, iRacing etc.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar också Gran Turismo och har själv letat efter ett spel till PC där man kan köpa delar och trimma bilen, men det är svårt. Dock så gillar jag följande bilspel, så kanske du hittar något där. Flera är rätt gamla, så förvänta dig inga grafiska under.
Toca Race Driver (alla tre)
NFS 4 (High Stakes) - Finns även community upgrades med mer polygoner
NFS Porsche Unleashed
Driver SF

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Det är egentligen konstigt att det inte finns mer spel på PC:n med ungefär samma stuk som GT mfl, där man trimmar originalbilar...

NFS spelen, inklusive Shift spelen kan ju kanske passa, lite beroende på smak. Grid finns ju, men har rätt konstig känsla tycker jag. Tvåan är ju på gång dock och kanske kan bli ok?

Flatout spelen har inte nämnts tror jag. Kul ett tag

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

LFS (live for speed). Har förstörd alla andra bil spel för mig. Helt plötsligt är NFS spelen och andra så dåliga så det inte är roligt.
iracing inte mycket att hänga i granen. Fysiken i spelet är riktigt dålig.
Man kan hoppas Rfactor 2 blir bra men det får man se.

Tyvärr kan man inte riktigt trimma bilen i LFS samt att grafiken inte är den bästa men satan vilket bra spel det är.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

LFS skulle jag säga är det bästa bilspelet till pc!

sedan finns även grid vilket är väldigt trevligt spel!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

LFS (live for speed). Har förstörd alla andra bil spel för mig. Helt plötsligt är NFS spelen och andra så dåliga så det inte är roligt.
iracing inte mycket att hänga i granen. Fysiken i spelet är riktigt dålig.
Man kan hoppas Rfactor 2 blir bra men det får man se.

Tyvärr kan man inte riktigt trimma bilen i LFS samt att grafiken inte är den bästa men satan vilket bra spel det är.

Skrivet av tonix:

LFS skulle jag säga är det bästa bilspelet till pc!

sedan finns även grid vilket är väldigt trevligt spel!

Fast LFS lider av precis samma problem som nästan alla modernare bilspel till PC lider av. Naken steril platt grafik. Katastrofalt platt ljussättning och detaljrikedom i miljöerna.

Permalänk
Medlem

Ja grafiken är ju inte det bästa på det, men är man inte grafikb*g så funkar det bra!

det är väldigt bra spel ifall man vill ha realism + oändligt med inställningar till bilarna så man kan få dom exakt så man själv vill ha dom!

enligt mig är inte lfs så fult så det inte går att spela, utan det duger jätte bra!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Race 07 + alla exapansioner är ruskigt kul online

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

FLAT OUT 2 bästa lan spelet som finns

Visa signatur

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Permalänk
Skrivet av tonix:

LFS skulle jag säga är det bästa bilspelet till pc!

sedan finns även grid vilket är väldigt trevligt spel!

Du måste ha bott i en grotta dom närmaste åren...
Om vi snackar ren fysik så är det många år sedan LFS ansågs som "bäst"..

Om du vill ha överlägsen fysik med grafik bättre än GT5 (bortsett från photomode) så är det Assetto Corsa som gäller.

Finns en gratis Technology Preview ute nu,
http://www.assettocorsa.net/en/

Dock bara en bana och en bil för tillfället. Kommer lite roligare bilar i full versionen.

LFS, Race07 osv är spel från stenåldern både i fysik och utseende. A.K.A dinosaurier

Permalänk
Medlem

Kanske Project C.A.R.S vore något?

Permalänk

arkad spel.

Permalänk
Medlem

NFS U2! Älskar känslan då man plågar 430 km/h ur sin R34:a. Och hatar känslan då man spränger topplocken...

Nejmen köp det spelet. Bästa som finna även om det är 10 år gammalt.
Känslan i det är fenomenal. Dessutom inte overkligt som Carbon och Most Wanted@2005 då man kör sönder poliser utan att ens egen bil får en skråma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

NFS: U2 samt NFS: Most Wanted (det första) är bland de bästa halv-arkad gat-racingspelen jag spelat i alla fall.

Permalänk
Medlem

Inget fokus på arkad alls, utan simulatorer..

Assetto Corsa: väldigt snyggt att titta på, men lite tunt i känsla och realism ännu så länge, och inget innehåll än. Har klar potential. (tidig testvariant)
iRacing: Nice, bra realism men rejält dyrt och lite sterilt. jag får inte heller riktigt fram 100% känsla och inlevelse. Den riktigt stora styrkan är onlineläget.
rFactor 2: har en hel del grafikoptimering kvar, inte fult men klart inte i topp, däremot är FF, fysik och känslan av realism helt fantastisk! ("psudo-beta" Inte släppt för marknadsföring än, men inte i betastadie längre)

Force feedback - vinnare rFactor 2
Realism - ännu så länge iRacing och rFactor 2
Fysik - Svårt att säga om AC ännu, men iRacing och rFactor 2 är långt över tidigare produkter.
Grafik - AC
Online - iRacing (du måste visa dig duglig för att få köra mot bättre motstånd = inga wreckers) rF2 gör sig bäst på ligaservers för att slippa wreckerkids
Innehåll (original) - iRacing (dock måste du köpa allt innehåll var för sig - dyrt) rF2 kommer med mer och mer, men är inte ikapp.
Innehåll (moddar) - rFactor 2, möjligen kommer AC att få en del innehåll framöver, men hittills är det rf2 där mycket redan släppts och mer är på gång.

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.