Ska jag förvänta mig mer FPS?

Permalänk
Medlem

Ska jag förvänta mig mer FPS?

Jag kan aldrig få mer än 100 fps med dator i sign och jag får minst 50-55 på Black ops 2.
Jag kör på 1080p

Permalänk
Medlem

Nej. 7870 klarar tyvärr inte mer än så. Fast beror ju på inställningarna också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nej det ser normalt ut, förutom att du får drops till 50fps.
Min ena dator (Dator1 i sign) får jag ut konstant 60fps i BO2, har limitern i spelet på
så att fpsen aldrig går över 60, den stannar där och droppar aldrig.
Har du t.ex Shader på? Typ Shader Warming mm? Det kan du stänga av, tror knappast det gör någon
skillnad överhuvudtaget grafikmässigt

Permalänk
Medlem

Du ska förvänta dig mer FPS tycker jag. Med mitt 660 hade jag väl 100+ när det var gratisvecka på Steam givetivis i 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Nej det ser normalt ut, förutom att du får drops till 50fps.
Min ena dator (Dator1 i sign) får jag ut konstant 60fps i BO2, har limitern i spelet på
så att fpsen aldrig går över 60, den stannar där och droppar aldrig.
Har du t.ex Shader på? Typ Shader Warming mm? Det kan du stänga av, tror knappast det gör någon
skillnad överhuvudtaget grafikmässigt

Shader warming finns inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Du ska förvänta dig mer FPS tycker jag. Med mitt 660 hade jag väl 100+ när det var gratisvecka på Steam givetivis i 1080p.

Hade du 8x msaa på? Allt på max?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Hade du 8x msaa på? Allt på max?

Jag körde i alla fall med allt på "max" på mitt 650Ti. Förutom möjligtvis just Shader

Skrivet av Madz:

Shader warming finns inte..

Någon typ av Shader ska finnas. Men hittar du inget? Dubbel kolla det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jag körde i alla fall med allt på "max" på mitt 650Ti. Förutom möjligtvis just Shader

Någon typ av Shader ska finnas. Men hittar du inget? Dubbel kolla det!

Jag har det kollat det, finns ingen shader.. + så connectas jag sist till servrar, jag har 100 ner och 12 upp internet. Jag VET att folk i lobbyn har sämre datorer/internet men dom connectas fortare? Sen när jag öppnar BO2 i menyn laggar det SÖNDER, fryser i 1 minut. Samma för någon annan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Jag har det kollat det, finns ingen shader.. + så connectas jag sist till servrar, jag har 100 ner och 12 upp internet. Jag VET att folk i lobbyn har sämre datorer/internet men dom connectas fortare? Sen när jag öppnar BO2 i menyn laggar det SÖNDER, fryser i 1 minut. Samma för någon annan?

Jag har ~100/10 och blir i 99% av fallen connectad till servern/spelet först.
Är du säker på att du får ut 100/12 och inte lägre? Kör du på Wifi? Vad är din svarstid?

Skulle kunna vara spelet med annars, testa installera om det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jag har ~100/10 och blir i 99% av fallen connectad till servern/spelet först.
Är du säker på att du får ut 100/12 och inte lägre? Kör du på Wifi? Vad är din svarstid?
http://img6.imageshack.us/img6/110/skrmklippb.png

Skulle kunna vara spelet med annars, testa installera om det!

Har 97 ner och 12 upp, får 4ms svartid.
Nej, ska inte ominstallera om det igen. Formaterade om datorn iförrgår, (hade problemet innan formateringen också) så nej, jag ska inte ominstallera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Du ska förvänta dig mer FPS tycker jag. Med mitt 660 hade jag väl 100+ när det var gratisvecka på Steam givetivis i 1080p.

Jag har betydligt mer fps i multiplayer än i singleplayer. TS har sedan inte sagt vad för inställningar han har, kan ju vara 8xMSAA eller 16xCSAA.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag har betydligt mer fps i multiplayer än i singleplayer. TS har sedan inte sagt vad för inställningar han har, kan ju vara 8xMSAA eller 16xCSAA.

Nej, det kan inte vara 16xCSAA för bara Nvidia har det, ja, jag har 8xMSAA.

Permalänk
Medlem

Är det normalt att jag droppar till 60 fps då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Hade du 8x msaa på? Allt på max?

Körde med standardinställningarna i 1080p då. Men för BO2 och 7870 så känner jag att du borde ha mer fps ändå. Enligt den här recensionen så verkar spelet vara lite bättre med Geforce.

http://www.guru3d.com/articles_pages/call_of_duty_black_ops_i...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Körde med standardinställningarna i 1080p då. Men för BO2 och 7870 så känner jag att du borde ha mer fps ändå. Enligt den här recensionen så verkar spelet vara lite bättre med Geforce.

http://www.guru3d.com/articles_pages/call_of_duty_black_ops_i...

Standardinställningarna ja, det är fucking 2x msaa och shadows på medium osv, såklart du får 100+ FPS då -.-

Btw, jag har 30-40 fps ingame men ÄNDÅ så connectas jag sist?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Standardinställningarna ja, det är fucking 2x msaa och shadows på medium osv, såklart du får 100+ FPS då -.-

Btw, jag har 30-40 fps ingame men ÄNDÅ så connectas jag sist?

Ja, men det säger du inte när du postar tråden. Hur ska jag veta det?

Permalänk
Medlem

Hmm ljuger denna bild? 65 fps med 7970?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Ja, men det säger du inte när du postar tråden. Hur ska jag veta det?

Veta vad?

Permalänk
Medlem

Jag har iofs ett på pappret sämre NVIDIA kort men då jag provade köra på 8xMSAA så fick jag betydligt lägre fps än då jag som normalt kör på 2xMSAA , allt annat har jag på max. Jag upplevde även betydligt sämre flyt med 8xMSAA fast fps var rätt okej.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag har iofs ett på pappret sämre NVIDIA kort men då jag provade köra på 8xMSAA så fick jag betydligt lägre fps än då jag som normalt kör på 2xMSAA , allt annat har jag på max. Jag upplevde även betydligt sämre flyt med 8xMSAA fast fps var rätt okej.

Vad menar du med sämre flyt med 8xMSAA fast fps var okej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Standardinställningarna ja, det är fucking 2x msaa och shadows på medium osv, såklart du får 100+ FPS då -.-

Btw, jag har 30-40 fps ingame men ÄNDÅ så connectas jag sist?

Standard inställningar är olika beroende på vad för system du har. Jag får iaf alltid
olika inställningar som standard på olika datorer och dom sämre får alltid sämre inställningar som standard.

Skrivet av Madz:

Är det normalt att jag droppar till 60 fps då?

Med varenda inställning på "max" så ja, dock bara under "extrema" tillfällen och inte ofta.

Skrivet av Madz:

Den kan inte visa rätt, nej jag får verkligen inte drops enda ner till 30-40fps.
T.o.m testat med alla inställningar på "max" och droppar aldrig under 50fps.
Att ett 7970 får 65fps i BO2 låter helt orimligt.

Det skulle kunna vara drivrutinerna, har du dom senaste? I så fall har du testat äldre?
Nu har jag iofs Nvidia men det kortet måste köras med 306.97 versionen vilket är en ganska gammal version
vi det här laget, men den enda som fungerar till 100% för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Jag har det kollat det, finns ingen shader.. + så connectas jag sist till servrar, jag har 100 ner och 12 upp internet. Jag VET att folk i lobbyn har sämre datorer/internet men dom connectas fortare? Sen när jag öppnar BO2 i menyn laggar det SÖNDER, fryser i 1 minut. Samma för någon annan?

Är det loadingtime som är seg? För som det ser ut i din sign så kör du utan ssd?

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Standard inställningar är olika beroende på vad för system du har. Jag får iaf alltid
olika inställningar som standard på olika datorer och dom sämre får alltid sämre inställningar som standard.

Med varenda inställning på "max" så ja, dock bara under "extrema" tillfällen och inte ofta.

Den kan inte visa rätt, nej jag får verkligen inte drops enda ner till 30-40fps.
T.o.m testat med alla inställningar på "max" och droppar aldrig under 50fps.
Att ett 7970 får 65fps i BO2 låter helt orimligt.

Det skulle kunna vara drivrutinerna, har du dom senaste? I så fall har du testat äldre?
Nu har jag iofs Nvidia men det kortet måste köras med 306.97 versionen vilket är en ganska gammal version
vi det här laget, men den enda som fungerar till 100% för mig.

Japp jag har senaste drivrutinerna, provat med gamla också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Vad menar du med sämre flyt med 8xMSAA fast fps var okej?

Provade igen då men kanske det är fps ändå som ger lite sämre flyt. Att du inte får mer än 100 fps skulle ju kunna bero på att processorn flaskar. Men sänk iaf till 4xMSAA eller 2xMSAA. Jag märkte ingen skillnad mellan 2xMSAA och 8xMSAA i grafiken då jag koncentrerade mig på spelet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Provade igen då men kanske det är fps ändå som ger lite sämre flyt. Att du inte får mer än 100 fps skulle ju kunna bero på att processorn flaskar. Men sänk iaf till 4xMSAA eller 2xMSAA. Jag märkte ingen skillnad mellan 2xMSAA och 8xMSAA i grafiken då jag koncentrerade mig på spelet.

Processorn flaskar absolut inte, en FX 6100 kan till och med dra 7950.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

hur varmt går processorn ?
den klockar ner sig vid 65c - 70c.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Processorn flaskar absolut inte, en FX 6100 kan till och med dra 7950.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan dra ett 7950 ja, det kan en gammal Core 2 Quad också, men det är inte optimalt.

Jo det är din cpu som gör det, hade du använt en i5 2500k o uppåt hade du fått bra mycket högre min fps då BO2 är väldigt cpu tung,
bara kolla på swecs egna test i div spel, samma gäller med BO2.

http://www.sweclockers.com/recension/15375-amd-fx-6100-och-fx...

Jag har själv testat mitt 7850 OC som presterar som ett standard 7870 och jag får endel mer fps på min i7 3770k rig än min Phenom II X4 965 @4ghz rig o Phenom X4 presterar bättre än din FX cpu i ett flertal spel speciellt när det handlar om min fps, just därför du får dippen så det är inget fel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Kan dra ett 7950 ja, det kan en gammal Core 2 Quad också, men det är inte optimalt.

Jo det är din cpu som gör det, hade du använt en i5 2500k o uppåt hade du fått bra mycket högre min fps då BO2 är väldigt cpu tung,
bara kolla på swecs egna test i div spel, samma gäller med BO2.

http://www.sweclockers.com/recension/15375-amd-fx-6100-och-fx...

Jag har själv testat mitt 7850 OC som presterar som ett standard 7870 och jag får endel mer fps på min i7 3770k rig än min Phenom II X4 965 @4ghz rig o Phenom X4 presterar bättre än din FX cpu i ett flertal spel speciellt när det handlar om min fps, just därför du får dippen så det är inget fel..

En C2Q klarar inte alls 7950. Kommer flaska sönder, snälla sluta trolla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

En C2Q klarar inte alls 7950. Kommer flaska sönder, snälla sluta trolla.

Skickades från m.sweclockers.com

En C2Q presterade i BF3 testet som länkades ovan ganska exakt lika som din FX6100...

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Du borde ha mer. Jag hade allt på max med en 7850 och fick konstant 100FPS eller mer.