Word dokument sparas inte

Permalänk

Word dokument sparas inte

Hej har skrivet ett word dokument och så sparades det inte första gången det hände så trodde jag att det var något fel på filen så jag kopierade allt till ett nytt dokument men det sparrades inte heller undrar om någon vet något sätt som man skulle kunna hitta dokument fast det inte sparades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rymdfarfar:

Hej har skrivet ett word dokument och så sparades det inte första gången det hände så trodde jag att det var något fel på filen så jag kopierade allt till ett nytt dokument men det sparrades inte heller undrar om någon vet något sätt som man skulle kunna hitta dokument fast det inte sparades.

Jag förstår inte mycket av vad du skriver... Ska försök reda ut det...

Citat:

Hej har skrivet ett word dokument och så sparades det inte första gången det hände...

Händelsen är att det inte sparades, så det sparades inte första gången det inte sparades?!?

Citat:

...så trodde jag att det var något fel på filen...

Har du en wordfil så har du dokumentet, om du inte försöker redigera en skrivskyddad fil. Då kan du av naturliga skäl inte spara dina ändringar, men du får en varning om att filen inte kunde sparas.

Citat:

...så jag kopierade allt till ett nytt dokument men det sparrades inte heller...

Kopierade texten i dokumentet, eller kopierade din fil och försökte redigera kopian?

Citat:

...undrar om någon vet något sätt som man skulle kunna hitta dokument fast det inte sparades.

Tempfiler skapas medans word är igång, men raderas vid korrekt nerstängning av word. Om datorn blåskärmar så kan pågående fil återskapas då tempfilen är kvar. Om du ovan menade att du kopierade texten till nytt dokument kan den finnas i urklipp om det var nyligen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Det är min brors dokument och han säger att han sparrade det en gång och det funkade inte så min bror antog att det var något fel på det dokumentet så han kopierade texten till ett nytt dokument och nu så sparrades inte det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rymdfarfar:

Det är min brors dokument och han säger att han sparrade det en gång och det funkade inte så min bror antog att det var något fel på det dokumentet så han kopierade texten till ett nytt dokument och nu så sparrades inte det heller.

Då måste det nog vara ett fall av SBS. Fungerar det när du gör det, fast på hans dator?

SBS=Skit bakom spakarna.

Dold text

Dessutom heter det inte sparrades som du nu skrivit två gånger.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Tack för hjälp hittade det in Tempfiler .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Jag förstår inte mycket av vad du skriver... Ska försök reda ut det...

Jag förstår inte heller allt, men jag tror att det skulle vara skrivet såhär:

Hej! [Jag] har skrivit ett worddokument och så sparades det inte [när jag försökte spara]. Första gången det hände så trodde jag att det var något fel på filen så jag kopierade allt till ett nytt dokument men det sparades inte heller. Undrar om någon vet något sätt [på vilket] man skulle kunna hitta dokument fast det inte sparades.

EDIT: Lite sent kanske...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!