Hackad på BF3 - Hur går jag till väga nu?

Permalänk
Medlem

Hackad på BF3 - Hur går jag till väga nu?

Tja, har blivit hackad av någon jävla ryss. Han har förstört hela min kill/death, win/loss ratio, bytt namn, addat massa ryss kompisar och allt är bara helt förstört just nu.

Kan EA möjligtvis återställa kontot åt mig så det blir som innan igen? Har nämligen inte spelat på 3 veckor eller något. Hittar inte vart och hur jag ska kontakta EA om detta, någon som kan vara väldigt snäll och posta en länk ifall ni vet? Tack!

PS: Jag kan inte läsa något på ea.help.com för allt står på ryska när jag loggar in på mitt konto. Jag förstår ingenting. Hade ett omöjligt lösenord hur fan lyckades en ryss hacka mig, och jag har inga virus..

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Keylogger, du har laddat ner nåt/installera nåt mysko.

https://help.ea.com/se/battlefield/battlefield-3

Permalänk
Medlem

Det tror jag inte, har dessutom virussökt min dator med två olika program. Men tack för länk!

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar i en live-chat nu, haha

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Blir att avinstallera spelet. Sjukt vilken dålig support EA har, det är verkligen det sämsta företaget med hästlängder. Han kunde inte hjälpa mig med någonting.

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Har du kvar chattloggen? vore intressant o se va du skrev.
Har de ingen telefonsupport? Pröva att ringa dem.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem

Nej den har jag inte kvar. Jag slutade med att spotta massa kritik på dom för att jag blev förbannad, men han verkade inte ta illa upp, jag sa att det inte var något personligt mot honom som customer support men att jag hatar företaget. Den lilla hjälpen jag fick var att vänta i 30 minuter för att få svar på hur man bytte namn igen via origin som jag kunde googla fram på 30 sekunder. Jag ville bara återställa mitt konto så mina stats inte var totalförstörda av en ryss, sedan skyller han på mig och säger att det inte är deras ansvar att jag blir hackad. Jag har inga virus i min dator och det är väl deras ansvar att kolla upp vart och hur jag blev hackad. Det lilla roliga jag fick ut av detta är att jag just nu sitter och frågar några ryssar i min friends list lite snällt vem det var som hackade mig. Garvar ganska mycket nu när jag google translatar deras svar och får se "jag knullar dig vi inte veta ett skit jävla knulla". Fick lite valuta för mina pengar ändå. Men det blir att avinstallera skitspelet bara för att jag hatar EA

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Ring dom. funkar alltid bättre än att chat och mail.
http://www.ea.com/se/1/kontakt

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem

Kostar det inte mycket att ringa då?

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Sowz:

Kostar det inte mycket att ringa då?

Verkar vara ett vanligt 08-nummer, så om dom inte säger nåt när du ringer ska det vara vanlig samtalstaxa.

I övrigt, har du bytt lösen nu så ryssen inte kommer in på ditt konto igen? Även om du inte tänker spela mer så ska ju inte den jäveln få ett gratiskonto direkt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Ringde och dom kunde inte heller hjälpa. Det ända deras support kan göra är att byta lösenord eller säkerhetsfråga.

Men tack alla Sweclockers för eran hjälp! Ni är lika hjälpsamma varje gång

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Jag som ville vara så duktig och inte vara en ragequitter har nu gått från 3% till 15% quit hahaah noooo mah scores!

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Kan tala om att dom faktiskt kan återställa BF kontot om man vill. Anledningen till att jag vet är att min sons konto sluta fungera efter en uppdatering, då skicka dom en fil via mail som återställde kontot till statestiken som var en vecka tidigare. Men jag antar att det har att göra med vem man får prata med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

Mitt konto blev hackat av en ryss för ett tag sedan. Ringde EAs kudtjänst på 08 nummret, fick snacka med en svensk kille som fixa till baka kontot till mig direkt. Grymt trevlig och snabbt gick det. Det verkar som om att det finns någon lucka i origin vid uppdaterings tillfällen som gör att dom kan komma åt kontot uppgifter.

Testa att ringa nummret på dag tid så får du prata med en Svensk.

Visa signatur

G750JX - Processor: i7-4700HQ - Memory: 16384MB RAM - NVIDIA GeForce GTX 770M