Ta ur moderkort för montering av CPU kylare?

Permalänk
Medlem

Ta ur moderkort för montering av CPU kylare?

Godkväll SweC!

Använder idag datorn i min signatur och tänkte köpa en ny CPU kylare istället för att köra stock. Då jag har hört bra om Noctua så kollade jag lite på deras produkter och NH-U12P SE2 verkar lovande men då slog det mig. Kommer jag behöva ta ur mitt moderkort ut chassit eller kan jag montera kylaren i alla fall?

Permalänk
Skrivet av cjal:

Godkväll SweC!

Använder idag datorn i min signatur och tänkte köpa en ny CPU kylare istället för att köra stock. Då jag har hört bra om Noctua så kollade jag lite på deras produkter och NH-U12P SE2 verkar lovande men då slog det mig. Kommer jag behöva ta ur mitt moderkort ut chassit eller kan jag montera kylaren i alla fall?

Chassin brukar ha en utskuren ruta där kylaren sitter. Om ditt Mobo passar bra i chassit kanske du inte behöver ta ut det, Öppna och kolla om du har 2 löstagbara sidor
Edit: missade att du visade dina delar.. som nedan, kan bli lite pilligt.

Permalänk
Avstängd

Det behövs ej då ditt chasii har utsågnad för enklare byte av kyalre. Men kan bli lite pilligt med moderkortet i.

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Avstängd

du vehöver inte ta ur moderkortet för det då chassit har ett hål utskuret bakom moderkortet just för detta

Permalänk
Medlem

Ok, tack så mycket