FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk

Jag har redan testat det han sa i videon, men jag vill ansluta till Swedlandas server och det går inte. Har bara lyckats ansluta mig via fshost client men jag kom inte vidare till spelet. js6033 kanske du kan hjälpa mig?

Visa signatur

Citera för svar!
| Mobo: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | CPU: i5-2500k @ 4,2 GHz | GPU: Asus Matrix HD-7970 @ 3GB Vram | RAM: 16GB 4x4 @ 1600MHz | PSU: Fractal Design 650W | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Window | SSD: Corsair 120GB | Hybrid: Seagate laptop 2.5" SSHD 1TB SATA/600 | HDD: Samsung 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolbreezad:

Jag har redan testat det han sa i videon, men jag vill ansluta till Swedlandas server och det går inte. Har bara lyckats ansluta mig via fshost client men jag kom inte vidare till spelet. js6033 kanske du kan hjälpa mig?

Anslut med fshost client och sen startar du fsx själv som vanligt och kör free flight. Då löser det sig nog!

Visa signatur

Wainert

Permalänk
Skrivet av wainer:

Anslut med fshost client och sen startar du fsx själv som vanligt och kör free flight. Då löser det sig nog!

Tack! Nu verkar allt fungera

Visa signatur

Citera för svar!
| Mobo: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | CPU: i5-2500k @ 4,2 GHz | GPU: Asus Matrix HD-7970 @ 3GB Vram | RAM: 16GB 4x4 @ 1600MHz | PSU: Fractal Design 650W | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Window | SSD: Corsair 120GB | Hybrid: Seagate laptop 2.5" SSHD 1TB SATA/600 | HDD: Samsung 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolbreezad:

Tack! Nu verkar allt fungera

Vad bra att du fått hjälp!
Mitt svar hade varit ungefär detsamma1

/Jonny

Permalänk
Medlem

Tjena!

Har en AMD Phenom2 X4 940 3,2Ghz, och ligger på ca 30-35 grader idle. Funderar på att det är värt att försöka överklocka den för att öka prestandan i FSX lite.

Har typ ca 15 fps på marken, och runt 20 fps i luften. Hur mycket tror ni en överklockning till 3,6Ghz kan öka FPS:en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Tjena!

Har en AMD Phenom2 X4 940 3,2Ghz, och ligger på ca 30-35 grader idle. Funderar på att det är värt att försöka överklocka den för att öka prestandan i FSX lite.

Har typ ca 15 fps på marken, och runt 20 fps i luften. Hur mycket tror ni en överklockning till 3,6Ghz kan öka FPS:en?

Det lär ju maximalt bli en teoretisk ökning på 12%. Sen är idle-tempen irrelevant eftersom det är belastningstempen som begränsar hur mycket du kan klocka utan att byta kylare, men den diskussionen hör hemma i en annan tråd. Störst fps-ökning får du med optimerade spelinställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeghurt:

Det lär ju maximalt bli en teoretisk ökning på 12%. Sen är idle-tempen irrelevant eftersom det är belastningstempen som begränsar hur mycket du kan klocka utan att byta kylare, men den diskussionen hör hemma i en annan tråd. Störst fps-ökning får du med optimerade spelinställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaret. Vet att det inte hör hemma här, men tänkte att det kunde vara intressant om som kört FSX överklockat sin processor.

Kan du rekommendera någon lättförståelig optimeringsguide? Känns som det finns ett hav av olika optimeringsguider där ute.

Permalänk
Medlem

Många gamla minnen denna tråd lockar fram då man går igenom varenda sida. Joeghurt, Xclusiv8 och Lasermannen vi har många fina flygminnen tillsammans. Jag är själv rätt aktiv igen, flyger allt från A2A's skapelser, till PMDG 737-900. För er som vill hooka upp och köra Online så tveka inte, nu då dom tagit bort gamespy och det går att köra Direct Connect över internet, så fungerar det mycket bättre. Finns även några större servrar online, http://fsxbeyondgamespy.com/sessions.php. Tveka inte att skriva om ni behöver hjälp med något, eller vill flyga online.

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk

Hmm,verkar som om jag låst free looken och mouse yoke....eller ja musen överhuvdtaget. Min mus funkar inte...måste ha låst den. Den funkar endast inte under mouseyoke läge och när man freelookar så gå den över till mouseyoke....vill någon hjälpa mig....hur kan jag låsa upp musen igen?

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem

Tänkte återuppliva tråden lite grann. Har någon annan förutom jag någon erfarenhet av hur spelet flyter på Windows 8?
Personligen måste jag säga att jag är lite småimponerad över att det faktiskt fungerar bra mycket bättre åtminstonde i menyer och det allmäna flytet. Någon annan som provat?

Permalänk

Det börjar kännas dags att uppgradera hårdvaran som jag kör FSX på. Funderar på att köpa helt nytt. Just nu har jag Intel Quad core 6600 processor, 800MHz, GTX670 2GB DDR5. Hur mycket bättre kommer det bli med i5 processor och snabbare minne. Jag vill behålla mitt grafikkort. Förslag på konfigurationer tack. Moderkort + processor + minne = ca. 4000 kr.

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om en bra Gripen download? helst gratisversion, tackar på förhand.

Permalänk
Skrivet av Mailer:

Tänkte återuppliva tråden lite grann. Har någon annan förutom jag någon erfarenhet av hur spelet flyter på Windows 8?
Personligen måste jag säga att jag är lite småimponerad över att det faktiskt fungerar bra mycket bättre åtminstonde i menyer och det allmäna flytet. Någon annan som provat?

Flyter på mycket bra med W8.

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem

Undrar om det finns någon bättre ATC, som ersätter den som redan finns i FSX?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Undrar om det finns någon bättre ATC, som ersätter den som redan finns i FSX?

Finns ett addon som heter radar contact. Fortfarande lite robotröster men jag har hört att det ska vara bra, utan att ha testat det själv. Annars är det väl vatsim som gäller om man vill får så mycket realism som möjligt.

Visa signatur

Wainert

Permalänk

Är det bara jag som tycker att A321 som man får med spelet är sjuuuuukt dålig att flyga med. Jag flyger med mus och hur lätt man en flyttar musen så tippar nästan planet.nära på omöjligt att landa :/ iaf,om man vill lägga till scenery mods,AI mods,i vilken mapp lägger man dom i? Och kan någon rekommendera några bra AI mods. Och vart lägger man texture mods och kan någon länka till någon bra ?

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av 420GBGlass:

Är det bara jag som tycker att A321 som man får med spelet är sjuuuuukt dålig att flyga med. Jag flyger med mus och hur lätt man en flyttar musen så tippar nästan planet.nära på omöjligt att landa :/ iaf,om man vill lägga till scenery mods,AI mods,i vilken mapp lägger man dom i? Och kan någon rekommendera några bra AI mods. Och vart lägger man texture mods och kan någon länka till någon bra ?

Du kan inte spela flyg simulatorer utan joystick, så det första du borde göra är att skaffa en sådan. För "AI mods" så kan du kolla in WOAI. För texture addons så kan du kolla in REX, som visserligen kostar med är riktigt bra.

Visa signatur

| 2600k @ 3.4Ghz | ASUS P8P67 Pro | ASUS GTX 560 | Fractal Design R3 | OCZ 750W | CORSAIR 8GB DDR3 PC12800

Permalänk
Skrivet av StefkO:

Du kan inte spela flyg simulatorer utan joystick, så det första du borde göra är att skaffa en sådan. För "AI mods" så kan du kolla in WOAI. För texture addons så kan du kolla in REX, som visserligen kostar med är riktigt bra.

Nämen nämen,då man blivit intresserad av FSX och flygplan får man väll skaffa en joystick då. Men alla andra flygplan har gått mycket bra att flyga m. mus och efter en snabb google sökning om A320 så har den dålig programmering (Fly-by-wire stod det något om?) Vilket gör den mycket svår att flyga med.
Vilken joystick skulle du rekommendera?

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av 420GBGlass:

Nämen nämen,då man blivit intresserad av FSX och flygplan får man väll skaffa en joystick då. Men alla andra flygplan har gått mycket bra att flyga m. mus och efter en snabb google sökning om A320 så har den dålig programmering (Fly-by-wire stod det något om?) Vilket gör den mycket svår att flyga med.
Vilken joystick skulle du rekommendera?

Var kanske lite väl hård innan men självklart så går det att spela med mus och tangentbord men du missar en stor del av "upplevelsen" så att säga.

Jag skulle personligen rekommendera Logitech Extreme 3D Pro, som enligt mig är en väldigt bra all-around joystick.

Sen så måste jag dessvärre också säga att standard flygplanen som kommer med FSX är totalt värdelösa. Så att de fungerar dåligt är inget du bör vara förvånad över och speciellt A321.:P

Visa signatur

| 2600k @ 3.4Ghz | ASUS P8P67 Pro | ASUS GTX 560 | Fractal Design R3 | OCZ 750W | CORSAIR 8GB DDR3 PC12800

Permalänk
Skrivet av StefkO:

Var kanske lite väl hård innan men självklart så går det att spela med mus och tangentbord men du missar en stor del av "upplevelsen" så att säga.

Jag skulle personligen rekommendera Logitech Extreme 3D Pro, som enligt mig är en väldigt bra all-around joystick.

Sen så måste jag dessvärre också säga att standard flygplanen som kommer med FSX är totalt värdelösa. Så att de fungerar dåligt är inget du bör vara förvånad över och speciellt A321.:P

har installerat en massa mods nu och jag har tittat på just den joysticken...kommer nog bli ett köp snart!

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk

Sry för dubbel post men.....jag installerade fsrecorder (Den senaste,inte beta versionen iaf...) för att sedan kanske posta på YT men RTF filen går inte att bearbeta....ska man installera den dära alphan för den senaste versionen? FRAPS crashar bara D: Antar att man inte kan recorda recordningen?

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av 420GBGlass:

Sry för dubbel post men.....jag installerade fsrecorder (Den senaste,inte beta versionen iaf...) för att sedan kanske posta på YT men RTF filen går inte att bearbeta....ska man installera den dära alphan för den senaste versionen? FRAPS crashar bara D: Antar att man inte kan recorda recordningen?

Meningen är inte att du ska ladda upp Fsrecorder filerna på Youtube som självklart inte kan läsa av de. Det du ska göra är att först spela in med Fsrecorder sedan spela upp det igen och då filma det med ett program som tex. Fraps. Därefter så redigerar du filmerna i valfritt videoredigeringsprogram, renderar/exporterar och sedan laddar du upp den slutgiltiga filmen på Youtube.

Visa signatur

| 2600k @ 3.4Ghz | ASUS P8P67 Pro | ASUS GTX 560 | Fractal Design R3 | OCZ 750W | CORSAIR 8GB DDR3 PC12800

Permalänk

Jo,min första tanke var att recorda med fraps. fast så fort jag satte igång fraps och skulle filma det FSRecorder recordade så crashade fraps. Jag tog bort replayen och prövade igen. Då funkade det. fraps funkade också på andra spel .-. Så därför prövade jag att uploada RTF filen,som inte gick.

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem

Hej,
är det någon som kan rekommendera någon bra joystick till fsx (runt tusenlappen)? Har funderat på saitek x52 eller saitek yoke. Är det någon som har någonting att säga om dessa två? eller vet någon bättre...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=214239
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=136379

Permalänk
Medlem

Båda verkar väl vara bra värde för pengarna. Föreslår att du köper det som passar de plan du flyger mest. Flyger du fighters så känns pinne som det mest naturliga men jag kan tänka mig att yoke ger bättre precision överlag för general aviation och tubeliners.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ompan:

Hej,
är det någon som kan rekommendera någon bra joystick till fsx (runt tusenlappen)? Har funderat på saitek x52 eller saitek yoke. Är det någon som har någonting att säga om dessa två? eller vet någon bättre...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=214239
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=136379

Jag har båda dessa och måste säga att saitek yoken är utav mycket bättre kvalité samt att känslan är mycket bättre. X52an är väldigt plastig och "slapp", ångrar verkligen det köpet och skulle inte rekommendera den till någon.

Dock så tar saitek yoken upp väldigt mycket plats och det är jobbigt att hela tiden montera dit och montera bort den när man vill "flyga"/spela. Väljer därför att köra med logitechs extreme 3d pro som man bara behöver ta fram och koppla in.

Visa signatur

| 2600k @ 3.4Ghz | ASUS P8P67 Pro | ASUS GTX 560 | Fractal Design R3 | OCZ 750W | CORSAIR 8GB DDR3 PC12800

Permalänk

Hej hej,jag installerade nyss ett flygplan som KAN ha gjort något.
Jag körde nyss med ett flygplanplan,allt gick bra. Sen så accepterade jag en massa filer för ett nyligen installerat flygplan. När jag tryckte på F11 för att se hur det såg ut så ville jag tillbaks till min VC. Fast när jag tryckte på F9 knappen hände inget....jag kan inte gå till VC.
jag prövade en massa andra flygplan och samma problem består. Så jag tar bort det flygplanet jag nyligen installerat från SimObjects mappen men problemet består :/
Kan det vara så att det finns något i Gauges/Effects/Sound (Tror knappast i Sound) som spökar?

EDIT: Detta e read_me

Extract ALL the files in the zip to the main FSX folder, NOT the airplanes folder, NOT the simobjects folder, nor any other folder.

The zip file will automatically create the necessary new folders and populate them with the correct files.

Vista and Win7 users might need to temporarily disable the Windows User Account Control (UAC) to enable the creation of new folders.

Not tested in Windows 8

When run for the first time in FSX you will see a series of pop-up panels asking if you wish to install this software.
Click RUN and YES in every case.

Jag tog dock varje del för sig och gjorde det manuellt. Nu har jag Windows 8 som det står att det inte är testat på men,spelar det verkligen någon roll i detta fall? Varför skulle det deaktivera VC shortcut?

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem

Prova med att skapa om FSX.cfg. Filen ligger här i Win7: C:\Users\YOUR ACCOUNT NAME\AppData\Roaming\Microsoft\FSX\fsx.CFG .
Ta först en kopia av den befintliga fsx.cfg. Radera sedan fsg.cfg och starta om FSX. Då nyskapas fsx.cfg med ursprungsinställningar. Försvinner dumheterna då så är saken klar. Ställ då in dina parametrar på nytt och använd den nys fsx.cfg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 420GBGlass:

Nämen nämen,då man blivit intresserad av FSX och flygplan får man väll skaffa en joystick då.
Vilken joystick skulle du rekommendera?

Jag har också halkat in, impulsköpte programmet för 199:- på webhallen och började leka lite, nu är jag fast
Köpte en snorbillig joystick på Kjell & CO och den funkar utmärkt att manövrera med, fann det omöjligt med piltangenter eller mus.
En sån här är det...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=486416
Köpte den för att den fanns att köpa direkt över disk i butiken och utan research, men funkar gör den utan installation och konfigurering. Kör win 8 pro på riggen i signaturen och den räcker utmärkt.

Råkade på en bug som gjorde att det inte funkade när jag använde en flightplan. Visade sig bero på nationella inställningar och när jag ändrade , till . som decimalavskiljare löste det sig. Behöver väl träna lite till innan jag dyker upp i multiplayer men jag kommer upp och ner levande nu i alla fall

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Skrivet av sorkin:

Jag har också halkat in, impulsköpte programmet för 199:- på webhallen och började leka lite, nu är jag fast
Köpte en snorbillig joystick på Kjell & CO och den funkar utmärkt att manövrera med, fann det omöjligt med piltangenter eller mus.
En sån här är det...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=486416
Köpte den för att den fanns att köpa direkt över disk i butiken och utan research, men funkar gör den utan installation och konfigurering. Kör win 8 pro på riggen i signaturen och den räcker utmärkt.

Råkade på en bug som gjorde att det inte funkade när jag använde en flightplan. Visade sig bero på nationella inställningar och när jag ändrade , till . som decimalavskiljare löste det sig. Behöver väl träna lite till innan jag dyker upp i multiplayer men jag kommer upp och ner levande nu i alla fall

Kör med mus och det är ok att styra tycker jag (Autopiloten gör ändå det mesta ) Men jag har kollat på denna joystick
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/19680-logitech_extrem... och den verkar ha fått bra reviews. Och den är typ standard eller 'mainstream' Vet någon om det är värt att köpa den?

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED