CoD:BO2 - datorn dör vid start

Permalänk
Medlem

CoD:BO2 - datorn dör vid start

Hejsan!

har en hyfsat ny dator, och köpt CoD:BO2. När jag försöker starta spelet så fryser spelet och datorn startar om. Har prövat installera om det, pratat med supporten och dom bad mig ta bort något speciell fil, men det fungerade inte heller. Så jag vänder mig till er.

System:
AMD FX(tm)-4170 QUAD-core processor 4.20 GHz
8GB ram
AMD radeon 7750 1GB.

Enligt mig så borde det fungera bra att lira CoD:BO2.

Hjälp uppskattas!

MVH

Jesper

Permalänk
Medlem

vad har du för nätagg och hur gammalt är det ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

High Current Gamer 620W, 3 månader gammalt.

Permalänk
Medlem

Har du kollat drivrutiner? Temperaturer? Funkar andra spel?

Ditt grafikkort är lite svagt men det borde funka bra till bo2.

Visa signatur

Datorn: | AMD FX-8350 @4,5ghz | Noctua NH-D14 | ASRock 990FX Professional Fatal1ty | 32gb, Corsair Vengeance LP 1866mhz | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition SLI | Samsung Pro Basic 840-Series 256GB | 3TB Seagate Barracuda 7200rpm | XFX Black Edition 1000W 80+ Platinum | Fractal Design Define R4 | Tangentbord: Razer Black Widow Mechanical | Mus: Razer Naga Green MMO Gaming Mouse | Headset: Cooler Master Storm Sirus Gaming Headset |

Permalänk
Medlem

Drivrutinerna är dom nyaste, temperaturer ligger runt 40-45 grader i LOAD, så det bör inte vara några problem.
Andra spel fungerar kanon, Crysis fungerar utan några som helst problem.

Jo, givetvis. Men det borde ju inte betyda att datorn borde starta om vid start av ett spel?

Permalänk
Medlem

Händer det enbart i BLOPS2?

eller har du haft liknande problem i andra spel med nuvarande system.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Händer det enbart i BLOPS2?

eller har du haft liknande problem i andra spel med nuvarande system.

Nej, det är bara BLOPS2

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat BIOS på moderkortet?

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

wersaq: nepp.

Permalänk
Medlem

min kompis hade en samma bug med mw3 som var pga av bulldozer cpu'n men det löstes med en bios uppdatering.