Kan inte byta startorb

Permalänk

Kan inte byta startorb

Tjo!

Testat detta vid flera tillfällen men det går verkligen inte.
Har testat med Start orb changer och även med Theme resource changer som tydligen ska sköta det automatisk bara man har rätt mappar, vilket jag har.
Jag har gjort det korrekt efter guider men det går fortfarande inte.

Sist jag försökte detta så gav jag upp och fick använda den fula originalorben. Men nu har jag ny dator med nyinstallerat Windows 7. Går ändå inte.

Några tips? Vill verkligen byta ut startknappen. Tema osv är inga problem dock.

EDIT: Ska testa göra det manuellt via restorator 2007 nu.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Skrivet av Bloodfeast:

Tjo!

Testat detta vid flera tillfällen men det går verkligen inte.
Har testat med Start orb changer och även med Theme resource changer som tydligen ska sköta det automatisk bara man har rätt mappar, vilket jag har.
Jag har gjort det korrekt efter guider men det går fortfarande inte.

Sist jag försökte detta så gav jag upp och fick använda den fula originalorben. Men nu har jag ny dator med nyinstallerat Windows 7. Går ändå inte.

Några tips? Vill verkligen byta ut startknappen. Tema osv är inga problem dock.

EDIT: Ska testa göra det manuellt via restorator 2007 nu.

Detta är den jag använder http://www.door2windows.com/windows-7-start-button-changer-ch....
Alltid funkat för mig iallafall. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodfeast:

Tjo!

Testat detta vid flera tillfällen men det går verkligen inte.
Har testat med Start orb changer och även med Theme resource changer som tydligen ska sköta det automatisk bara man har rätt mappar, vilket jag har.
Jag har gjort det korrekt efter guider men det går fortfarande inte.

Sist jag försökte detta så gav jag upp och fick använda den fula originalorben. Men nu har jag ny dator med nyinstallerat Windows 7. Går ändå inte.

Några tips? Vill verkligen byta ut startknappen. Tema osv är inga problem dock.

EDIT: Ska testa göra det manuellt via restorator 2007 nu.

Måste ge dig fullkomliga rättigheter för explorer.exe

http://forum.thewindowsclub.com/windows-tips-tutorials-articl...

Permalänk
Medlem

Provat köra som administratör?

Permalänk

Inga start button/start orb changers fungerar för mig. Har kört som admin.

Håller på med restorator nu som sagt. Hoppas det går

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Skrivet av MP-Jan:

Måste ge dig fullkomliga rättigheter för explorer.exe

http://forum.thewindowsclub.com/windows-tips-tutorials-articl...

Gjort precis som det står och ändrat till Admin, men ändå kommer det upp "du måste ha rättigheter från Administrators för att kunna ändra filen" eller nåt sånt.
Jag är ju admin.

EDIT: Jag fick det att fungera!

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350