Firefox - Utskirftsproblem, sidor "kapas" på mitten vid utskrift. [BILD]

Permalänk
Medlem

Firefox - Utskirftsproblem, sidor "kapas" på mitten vid utskrift. [BILD]

Mitt Firefox har från första installation haft strul med att skriva ut beställningar som vi får in på jobbet från våra kunder.
Vi loggar in på deras site och ser där våra beställningar.
Väl där, klickar vi på den beställning vi vill få ut, och väljer Skriv ut.

Vid klick så kommer vi till en sida där Skriv ut rutan dyker upp. Dock så är beställningen som skall vara på en A4 sida, uppdelad på bredden,
och all text skrivs inte ut.
Det skrivs ut på en A4 sida, men text fattas.

När jag loggar in på samma site och skriver ut samma beställning i Internet Explorer, så funkar det utan problem.
Vad fan är problemet egentligen med Firefox?..

Vad som bör tilläggas är att jag har samma problem med flera kunders login-sidor. Och inte enbart en specifik kund.

Någon som upplever samma problem med denna webläsare?
Hjälp uppskattas.

Edit:
Bifogar bild på hur Firefox delar upp dokumentet. Texten till höger klipps bara bort, och det kommer inte ut på någon extra sida.

Permalänk
Medlem

Kolla inställningarna för utskriftsformat. Låter som att något är tokigt där.

Permalänk
Rekordmedlem

Hur ser det ut om du förhandsgranskar?
Jag tycker också det låter som en underlig rutin eller programmvara, ni loggar in hos kunden och ser era ordrar sedan skriver ni ut dem via en "skärmdump" från webläsaren ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Kolla inställningarna för utskriftsformat. Låter som att något är tokigt där.

Det är inget fel på utskriftsinställningarna.

Skrivet av mrqaffe:

Hur ser det ut om du förhandsgranskar?
Jag tycker också det låter som en underlig rutin eller programmvara, ni loggar in hos kunden och ser era ordrar sedan skriver ni ut dem via en "skärmdump" från webläsaren ?

Vi loggar in hos kund, sen väljer vi order, och så väljer vi "skriv ut" och när vi klickar på det, så öppnas en ny sida med beställningen i utskriftsformat, och det ser ut precis som på bilden ovan.
Dvs den högra raden som sticker ut, kommer inte med i utskriften.

Detta är som sagt, enbart under Firefox. Vilket är den primära webläsaren.
Att byta till IE är inte ett alternativ.

Permalänk
Medlem

Mailade kundens support och fick detta som svar.

"Hej!
Det är känt att det finns problem med korrekt visning av vår webbfelanmälan i firefox.
Tyvärr är det ingenting vi kan ändra på, så jag föreslår att ni även installerar Internet explorer, så att ni inte missar viktiga delar av arbetsordrarna från XXX.

Tekniskt är det ju inga problem att man har flera olika webläsare installerade på en dator. Dock är det ju lite omständigare ifall man har valt firefox som standard, då kan man inte använda genvägar på skrivbordet ifall websidan kräver IE.

Mitt förslag är att du installerar IE(se bara till att du inte väljer det som standard!) och lägger till webfelanmälan som en favorit däri.

Mvh
/Per"

Betyder detta att det inte finns någonting jag kan göra?
Är jag tvungen att köra på IE?

Permalänk
Rekordmedlem

Det är alltså nån gammal "fulkodad" sida som är gjord specifikt för IE ? Då är det nog värre, men det kanske är dags att uppdatera koden så att den inte längre behöver IE, såna sidor trodde jag inte fanns annat än internt.
Då är det nog inte mycket du själv kan göra annat än att köra IE och be om att de snyggar till koden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.