Permalänk
Medlem

får jag betala?

Hej jag har ringt till komplett angående mitt headset som var sönder ( trodde jag), efter att jag har pratat med dom fick jag en returansökan som godkändes , men då så kopplade jag in headset igen till min dator och då funkade det. Om jag inte skickar in mitt headset till komplett måste jag betala något då eller?

Permalänk
Avstängd

Nej varför skulle du få det

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk
Medlem

Nej, men du kan ju meddela Komplett om du känner för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hugsan97:

Hej jag har ringt till komplett angående mitt headset som var sönder ( trodde jag), efter att jag har pratat med dom fick jag en returansökan som godkändes , men då så kopplade jag in headset igen till min dator och då funkade det. Om jag inte skickar in mitt headset till komplett måste jag betala något då eller?

Släng iväg headsetet till Komplett iallafall, felet kan ju återkomma då det mycket väl kan vara något fabriksfel som nämnt kan dyka upp igen.

Du får nya gratis lurar, jag förstår inte varför man ska tveka.

Men nej, om du bestämmer dig för att behålla headsetet kommer du INTE behöva betala någonting.

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denkunnigee:

Nej varför skulle du få det

bara undra blev lite orolig när headset:et började att funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qarez:

Släng iväg headsetet till Komplett iallafall, felet kan ju återkomma då det mycket väl kan vara något fabriksfel som nämnt kan dyka upp igen.

Du får nya gratis lurar, jag förstår inte varför man ska tveka.

Men nej, om du bestämmer dig för att behålla headsetet kommer du INTE behöva betala någonting.

Eller så händer det att Komplett inte hittar något fel på headsetet.
Då kan TS åka på frakt- och serviceavgifter som hamnar på ett antal hundralappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qarez:

Släng iväg headsetet till Komplett iallafall, felet kan ju återkomma då det mycket väl kan vara något fabriksfel som nämnt kan dyka upp igen.

Du får nya gratis lurar, jag förstår inte varför man ska tveka.

Men nej, om du bestämmer dig för att behålla headsetet kommer du INTE behöva betala någonting.

Det står att man ska betala en grund avgift på 250kr om headset:et man skickar iväg till dom funkar så

Permalänk
Skrivet av Qarez:

Släng iväg headsetet till Komplett iallafall, felet kan ju återkomma då det mycket väl kan vara något fabriksfel som nämnt kan dyka upp igen.

Du får nya gratis lurar, jag förstår inte varför man ska tveka.

Men nej, om du bestämmer dig för att behålla headsetet kommer du INTE behöva betala någonting.

Varför skulle han få nya gratis lurar ifall de han skickar in faktiskt fungerar? Mer troligt är att de inte hittar något fel på dem och ber honom betala en felsökningsavgift innan de skickar tillbaka dem...

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Det låter osannolikt. Om de har gett dig en fraktsedel så antar jag att det inte kostar dom någonting förrän den använts. De brukar bara vara giltiga en under en period om 10 dagar till exempel. Gör det enkelt för dig själv och skicka ett mail som förklarar situationen. Skicka INTE iväg lurarna om de fungerar, för då kommer det kosta dig några hundringar.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem

Men om jag inte skickar tillbaka headset:et fast än jag fått min returansökan godkänd så behöver jag inte betala då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hugsan97:

Hej jag har ringt till komplett angående mitt headset som var sönder ( trodde jag), efter att jag har pratat med dom fick jag en returansökan som godkändes , men då så kopplade jag in headset igen till min dator och då funkade det. Om jag inte skickar in mitt headset till komplett måste jag betala något då eller?

Ring komplett igen, vi kan inte garantera något.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolbur:

Det låter osannolikt. Om de har gett dig en fraktsedel så antar jag att det inte kostar dom någonting förrän den använts. De brukar bara vara giltiga en under en period om 10 dagar till exempel. Gör det enkelt för dig själv och skicka ett mail som förklarar situationen. Skicka INTE iväg lurarna om de fungerar, för då kommer det kosta dig några hundringar.

Okej jag skickar ett email till dom
Tack så mkt för svaret , Och även tack till alla andra som har svarat

Permalänk
Medlem
Skrivet av hugsan97:

Men om jag inte skickar tillbaka headset:et fast än jag fått min returansökan godkänd så behöver jag inte betala då?

Du kommer inte behöva betala då dom inte heller betalat nåt. Dom kommer svara "OK NICE" och sen kommer ärendet vara bortglömt.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]