PayPal under 18 år

Permalänk

PayPal under 18 år

Hej, jag hade funderingar om att köpa två spel på Steam, men jag har Visa ung som inte tillåter mig att köpa produkter från internet. Så jag tänkte registrera mig till PayPal och köpa från Steam den vägen. Kommer det att gå?

Tack i förväg

Permalänk
Medlem

Det går utmärkt. Kör på bara!

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyThisTme:

Hej, jag hade funderingar om att köpa två spel på Steam, men jag har Visa ung som inte tillåter mig att köpa produkter från internet. Så jag tänkte registrera mig till PayPal och köpa från Steam den vägen. Kommer det att gå?

Tack i förväg

Min bror är 15 år gammal och han använder Visa ung kort. Tydligen gick det ej använda Paypal med kortet. Men kanske han gjorde fel jag vet ej. Prova själv och se hur det går!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av OnlyThisTme:

Hej, jag hade funderingar om att köpa två spel på Steam, men jag har Visa ung som inte tillåter mig att köpa produkter från internet. Så jag tänkte registrera mig till PayPal och köpa från Steam den vägen. Kommer det att gå?

Tack i förväg

Skrivet av Cooling23:

Min bror är 15 år gammal och han använder Visa ung kort. Tydligen gick det ej använda Paypal med kortet. Men kanske han gjorde fel jag vet ej. Prova själv och se hur det går!

Visa ung fungerar ej via Paypal. Man kan dock överföra pengar till Paypalkontot och på så sätt komma runt spärren.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

funkar det även för Maestro ung?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Visa ung fungerar ej via Paypal. Man kan dock överföra pengar till Paypalkontot och på så sätt komma runt spärren.

Hur överför man pengar från kortet till paypal?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Skaffa visa electron

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Hur överför man pengar från kortet till paypal?

du överför pengar till det bankgironummer och ID du får och ser när du loggar in på paypal under fliken Mitt konto> "fyll på"

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Visa ung fungerar ej via Paypal. Man kan dock överföra pengar till Paypalkontot och på så sätt komma runt spärren.

Jag har prövat men tydligen går det bara att föra över pengar till Swedbank konton på ett Visa ung kort, finns det något annat sätt?

Permalänk

Man får inte handla via internet när man är under 18 tyvärr, har kämpat i flera år utan resultat nu...

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Prata med dina föräldrar, det är väl dina pengar?

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyThisTme:

Jag har prövat men tydligen går det bara att föra över pengar till Swedbank konton på ett Visa ung kort, finns det något annat sätt?

Jodå, det är bara att dra fram hundvalpsögonen och be en förälder föra över

Permalänk
Medlem

Du får inte använda PayPal om du är under 18 år. Däremot finns paysafecards som funkar till Steam (och som du får använda) som är som ett förbetalt bankkort, finns på t.e.x Pressbyrån. https://www.paysafecard.com/sv-se/

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk

Det som stoppar mig från att överföra är när man ska välja vem som man ska skicka pengarna till. Då står det i ett fällt "till" och då kan jag bara välja mitt eget konto.

Permalänk
Testpilot

Har du Swebank Visa ung kan du inte handla på nätet, även via PayPal då du inte har tillgång till "öppen" E-bank och kan endast flytta pengar mellan Swedbank konton, om inte din målsman loggar in med sina "admin" uppgifter.

Men som Thomp skrev, köp ett PaySafe-card på typ pressbyrån, fungerar som ett present kort till steam, LoL etc.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

snacka med föräldrarna eller nån äldre kompis?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DilluTioN:

Man får inte handla via internet när man är under 18 tyvärr, har kämpat i flera år utan resultat nu...

Jodå, det får man. Dock har Swedbank en regel på att man måste vara 18 för att handla online, eller att överföra pengar till andra konton än ditt egna. Andra banker som Nordea och Handelsbanken har riktiga Visa- kort från 16 års ålder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Jodå, det får man. Dock har Swedbank en regel på att man måste vara 18 för att handla online, eller att överföra pengar till andra konton än ditt egna. Andra banker som Nordea och Handelsbanken har riktiga Visa- kort från 16 års ålder.

Med tanke på att en minderårig nästan inte får ingå köpeavtal över huvud taget så nej - man får inte handla via internet heller.

den som är under 18 år (underårig) är omyndig och äger inte själv råda över sin egendom eller ingå förbindelser. Avtal som ingås med en omyndig är därför ogiltiga, om inte vissa i lagen angivna undantag är uppfyllda. Barn som fyllt 16 får bestämma över de pengar som han eller hon själv har intjänat genom eget arbete (9 kap 3 § FB). Detta gäller endast kontantbetalning.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Med tanke på att en minderårig nästan inte får ingå köpeavtal över huvud taget så nej - man får inte handla via internet heller.

den som är under 18 år (underårig) är omyndig och äger inte själv råda över sin egendom eller ingå förbindelser. Avtal som ingås med en omyndig är därför ogiltiga, om inte vissa i lagen angivna undantag är uppfyllda. Barn som fyllt 16 får bestämma över de pengar som han eller hon själv har intjänat genom eget arbete (9 kap 3 § FB). Detta gäller endast kontantbetalning.

Dold text

Undantaget om egentjänade pengar gäller, man har full rätt att ingå avtal om man handlar för just det.

I praktiken godkänner 90%+ av alla internetbutiker i Sverige att man handlar online trots att man är under 18. Jag är själv 17 och har totalt handlat 2-300+ gånger på internet under de senaste två åren, och har aldrig blivit nekad att köpa något.

Permalänk
Medlem

Jag är 16 och jag kan handla från sidor som Steam och Origin men jag kan kan inte beställa saker från Cdon eller Inet. Det är ju bara att testa

EDIT: Glömde skriva att jag har Nordea , Visa .

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyThisTme:

Hej, jag hade funderingar om att köpa två spel på Steam, men jag har Visa ung som inte tillåter mig att köpa produkter från internet. Så jag tänkte registrera mig till PayPal och köpa från Steam den vägen. Kommer det att gå?

Tack i förväg

yes, tidigare har jag själv handlat på steam & andra saker på internet då jag hade Visa Electron, borde fungera utan problem ^^

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk

Visa och Visa Electron fungerar, dock inte maestro vilket tyvärr är det jag fick nöja mig med i ung ålder. Men dina föräldrar kanske kan ta och läsa Steam's user agreement och policy så kanske de låter köpa dig spel. Så gjorde jag när jag var 12 och ville ha Runescape Premium, printade ut deras Legal Documents

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Testpilot
Skrivet av dagbro:

Med tanke på att en minderårig nästan inte får ingå köpeavtal över huvud taget så nej - man får inte handla via internet heller.

den som är under 18 år (underårig) är omyndig och äger inte själv råda över sin egendom eller ingå förbindelser. Avtal som ingås med en omyndig är därför ogiltiga, om inte vissa i lagen angivna undantag är uppfyllda. Barn som fyllt 16 får bestämma över de pengar som han eller hon själv har intjänat genom eget arbete (9 kap 3 § FB). Detta gäller endast kontantbetalning.

Dold text

Jag har kunnat handlat online sedan jag var 16 år på sidor så som Steam, Inet, CDON osv. utan problem.
Behövde bara skriva på ett papper, sedan skulle målsman skriva på och skicka in till banken och vipps, kunde handla obegränsat på nätet.

Fyller 19 om 1 vecka, och har kvar kvitton från drygt 2 ½ år tillbaka (e-kvitto) med samma bank-nummer som jag har nu som kan styrka det om det skulle vara så.

Bank: Handelsbanken.
kort-typ: VISA (fick ett nytt RIKTIGT Visa kort efter jag skickat in papperna, istället för det gula ungdomskortet).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Gå till din bank och ordna ett Visa kort så kan du göra betalningar på internet. Kostar 200kr om året om jag inte minns fel
Jag gjorde det själv när jag var 16år för att kunna beställa hem saker på nätet

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Jag har kunnat handlat online sedan jag var 16 år på sidor så som Steam, Inet, CDON osv. utan problem.
Behövde bara skriva på ett papper, sedan skulle målsman skriva på och skicka in till banken och vipps, kunde handla obegränsat på nätet.

Fyller 19 om 1 vecka, och har kvar kvitton från drygt 2 ½ år tillbaka (e-kvitto) med samma bank-nummer som jag har nu som kan styrka det om det skulle vara så.

Bank: Handelsbanken.
kort-typ: VISA (fick ett nytt RIKTIGT Visa kort efter jag skickat in papperna, istället för det gula ungdomskortet).

Läs mitt inlägg och det som jag citerade igen; ingenstans säger jag att det är omöjligt, men däremot att avtalet i lagens mening inte är giltigt. Jag har själv handlat massor online sedan jag kunde ta VISA(riktigt VISA that is) vid 16 års ålder.

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Jag har kunnat handlat online sedan jag var 16 år på sidor så som Steam, Inet, CDON osv. utan problem.
Behövde bara skriva på ett papper, sedan skulle målsman skriva på och skicka in till banken och vipps, kunde handla obegränsat på nätet.

Fyller 19 om 1 vecka, och har kvar kvitton från drygt 2 ½ år tillbaka (e-kvitto) med samma bank-nummer som jag har nu som kan styrka det om det skulle vara så.

Bank: Handelsbanken.
kort-typ: VISA (fick ett nytt RIKTIGT Visa kort efter jag skickat in papperna, istället för det gula ungdomskortet).

Grattis i förskott

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Så det finns en liten chans att om jag skriver in min kort information på Steam så kommer det kanske att fungera ??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Gör ett paypal acc och sen tar du Request Money och skriver hur mycket du vill ha och din email sen betalar du den själv så får du pengar på ditt paypal konto (borde funka):)

Permalänk
Medlem

Jag tror inte du kan linka VISA ung direkt till Paypal. Dock kan du väll föra över från ditt VISA konto till Paypall och betala den vägen?

Permalänk
Medlem

Visa ung funkar med ekort.. på steam då

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W