Crysis 3 vs Dead Space 3 vilket bör jag köpa?

Permalänk
Medlem

Crysis 3 vs Dead Space 3 vilket bör jag köpa?

Hej, som rubriken lyder så undrar jag vilket jag bör köpa av dessa? Anledning är att det är 30% rea på dom + jag fick 199kr från origin när jag bokade simcity5. Båda verkar roliga men jag sitter på en halvdan laptop, en acer 581tg med:

Cpu: i3-2367M
Ram: Har uppgraderat från 4 till 10GB
Hdd: 500GB med en 20gb ssd som chache
Gpu: NVIDIA® GeForce® GT 640M,1 GB

Så jag undrar vilket ni skulle rekommendera? Jag är inte så känslig mot låga inställningar och klarar spela med 30-40 fps, är detta möjligt på dom spelen? Vilket tycker ni?

Jag ursäktar om det ev finns liknande trådar men jag sökte och hittade inget

Permalänk

Dead Space 3, men "testa" dem båda innan så vet du hur dåligt och segt det kommer gå

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

håller med Itchy Dead Space 3 ska nog kunna rulla men Crysis 3 kan du nog glömma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Dead Space 3, men "testa" dem båda innan så vet du hur dåligt och segt det kommer gå

Hmm smart, kanske kan hitta demo på dom? Hade ju varit perfekt, sitter inte vid datorn nu så vet någon på rak arm om det finns demo till dessa spel?

Permalänk
Medlem

Din laptop har för dålig grafikprestanda för att Crysis 3 ska fungera på den. Dead space 3 ska dock fungera.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Tycker du ska köpa Dead Space 3. Helt klart bättre spel än Crysis 3.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Vet inte hur mycket som det skiljer mellan crysis 2 och 3, men jag spelade genom 2an med min laptop i sign.
Det flöt på rätt så bra, men ibland hoppa något skit igång i bakgrunden och det blev sirap av allt i ett par minuter.
Inte illa för en 3år gammal laptop för 6.000kr på den tiden.
OBS har en redig kylplatta under datorn, går absolut INTE att spela utan den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Fel post.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

köp ingen av dom. du kommer nog knappt kunna köra spelen med den datorn, och om du mot förmodan skulle lyckas få igång spelen så kommer du bli missnöjd ändå för dom är skitdåliga

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Ja, ifall man bortser ifall din dator kommer kunna köra det elr inte... Röstar jag på Crysis.
Dead Space 3 är inte så läskigt. Hela serien har väl aldrig varit så läskig, tbh. Men dock har jag inte kört såååå mkt på dead space 3, så ska nog inte säga ngt om det. x)

Men aa. Crysis är roligare. Bra grafik, bättre voice actors än c2 och bågen var jäkla najs!

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem

Dead Space funkar dock tycker jag själv att Crysis är mycket bättre, tom, bättre än Crysis 2.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Skrivet av morxy49:

köp ingen av dom. du kommer nog knappt kunna köra spelen med den datorn, och om du mot förmodan skulle lyckas få igång spelen så kommer du bli missnöjd ändå för dom är skitdåliga

Sluta snacka skit, min laptop klarar dom spelen rätt så hyfsat, inga extrema FPS men går att spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Inaktiv

Orkar du vänta lite så är ju Bioshock Infinite på gång också, kan nästan lova att kampanjen är längre än 6timmar som i Crysis 3, och fritt från mikrotransaktioner som DeadSpace 3. O så slipper du ju stödja spel med mikrotransaktioner också.

Hursomhelst så fixa ett "demo" eller "spela hos en kompis", "be din pappa i USA där spelet släpps tidigare ta hem en kopia" HINT HINT innan du köper, så blir du inte besviken.